Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Kwam even spieken of het allemaal nog goed gaat met jou en de kleine, maar ik zie dat die nog lekker warm bij mama zit. Houden zo! ;)

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ga ik morgen proberen, thanks:D

Ga nu lekker warm douchen, voetbadje erbij en liggen;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Ja..zit nog hoog en droog...hoop volgende week wel een datum te horen wanneer ze gaan inleiden..

Maar ik heb van een andere gyn dan die van mezelf al gehoord, dat ze pas IN week 38 gaan inleiden en dan ws ook pas IN week 38 de datum prikken?

Hoe werkt dat een inleiding, wanneer gaan die plannen?

Gekko: aan de puf;):D

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik ben 3 keer ingeleid en de datum prikken verliep steeds anders. De eerste keer was het ong een week later, de 2e was het een dag later en deze keer zat r een weekend tussen. Ik denk dat het aan de gyn en de (verwachtte) drukte in het zkh ligt.

5. Hier zeiden ze bij de inleiding kom morgen maar terug met je spullen dan leiden we je in. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Dat je voor de afspraak komt en de volgende dag gelijk inleiden! Snap dat je het hebt gehad. Hoop dat je 't nog even 2 weken vol kan houden!

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Week 38 wil ik wel halen.
    Dat is mijn doel zeg maar.

Maar hoop ook wel dat het niet langer zal duren ivm alle klachten die gewoon niet te doen meer zijn.

Zo banner gemaakt, nu lekker douchen en hoop wat slaap te kunnen pakken. Weltrusten meiden.

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    bij mijn eerste mocht ik zelf kiezen en werd het dus de volgende dag. Met mijn 2e was woensdag de laatste controle en was de inleiding gepland op maandag voor als de baby niet uit haar zelf kwam. Bij mijn tweede moest ik eerst smorgens bellen of er ruimte was. Bij mijn eerste moest ik gewoon komen en was het zo druk dat ik bijna naar huis werd gestuurd. Echter heb ik mijn poot stijf gehouden en gezegd dat ik niet weer naar huis ging zonder baby in mijn armen. dus om kwart voor 10 werd ik naar de verloskamers gebracht en om 15,42 was mijn meisje geboren :)
    Bij mijn tweede moest ik er smorgens om half 8 zijn.
    eerst nog ctg e.d en zij werd om 14,36 geboren.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    oh ja zo zeg...

Dat lijkt me echt kl*te..haha kom je daar met je ziekenhuistasje, je maxicosi en zeggen ze dat het te druk is, ga maar naar huis...

Geloof dat ik in janken uit zou barsten...zo van ' jullie hadden me beloofd te helpen VANDAAG'...

Ben heel benieuwd hoe dat bij ons zal gaan in het ziekenhuis.

Denk dat ik madag weer helemaal gedesillusioneerd thuis kom, met de woorden van de gyn " helemaal goed, tot volgende week"..

Jeetje hoop dat ik nu wel durf te zeggen dat ik geholpen wil worden in week 38.....ben zon muts he...

Man kan geen vrij krijgen. Zijn zorg verlof zit er ook op vanaf maandag..aagggghhhrrr..hoe ga ik die dagen doorkomen met Jin???

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Shana: Wow dat ging snel jouw bevallingen...komt dat door de weeenopwekker?

10. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    weet niet.
    eerste was 5 uur en 42 min dat was vanaf het breken van de vliezen. 4 .42 vanaf het infuus.
    De tweede was 6uur en 15 minuten vanaf breken vliezen en infuus.

van de eerste ging het begin langzaam. had om kwart over 1 nog 3 cm ontsluiting. om kwart voor 2 persdrang (achteraf)
    om kwart over 2 kwamen ze weer kijken 10 cm alles klaar gezet en met 20 minuten persen was ze er.

Bij nummer 2 bleef ik een poos hangen op 5 cm.
    Toen pompje gehad met pijnbestrijding en daarna ging het snel.
    De verloskundige liep de kamer uit en zei: roep maar als er iets is.
    De deur valt net achter haar dicht en ik voel de kleine het geboorte kanaal inschieten. Ik tegen mijn vriend schreeuwen. GA haar halen!! ga haar halen!!! ze komt eraan dit kan ik niet tegenhouden!!!! Hij op een drafje er achteraan.vk komt er weer aan en ja hoor ze kwam. Heb maar 6 minuten geperst en heb het ook nog af en toe moeten wegzuchten anders was het te snel gegaan en was ik volgens de vk volledig uitgescheurd.
    Maar door goed te luisteren geen knip en geen scheur.
    Alleen een heel klein schaafwondje die geen hechting nodig had.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zo dat heb je goed gedaan!!

Dat je zo opeens zo snel ontsluiting kan krijgen..poeh..

Oh momentje, Jin komt even melden dat ie gepoept heeft en ik heb m in een witte broek gestopt vandaag..moet effe snel actie ondernemen..brb

12. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen..
    Genoten van je voetbadje en niets doen?

Ik heb gisteren wel die missie kunnen spelen;)

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Gekko, wat doe jij nou nog hier?

Jij behoort druk aan het werk te zijn om die kleine 'meloen'(banner voordat je denkt dat ik je beledig..woepsie) er uit te persen ;)..

Gelukkig is je missie geslaagd voordat je aan het echte werk gaat beginnen ;)

Ik ga straks /vanmiddag toch nog keer naar die verloskundige...ze zou uitgaan leggen hoe bevallingen werken en ook inleidingen......neem mijn man en jin mee..hoop dat ze dan minder over mijn gewicht gaat zeiken................

Ben wel benieuwd namelijk hoe alles werkt, en wanneer ik nou merk dat ik echt ga bevallen...# stel je voor het begint uit zichzelf ..haha grapje #

Weet ook niet of ze dat in het ziekenhuis je allemaal gaan uitleggen?

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het kan echt super snel gaan, Eef was er binnen de vijf uur en bij Fiene braken ze de vliezen om half acht en ze was er tweeëneenhalf uur later.. Heb drie keer geperst..

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Jij voelde het kindje het geboortekanaal inschieten, dan bedoel je dat je voelde dat het er bijna uitkwam?

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nee joh...:$ jeetje dat ging in een sneltreinvaart...

Stel je nou voor, zit je thuis, moet je nog naar het ziekenhuis (even niet ingeleid dan he) ...oh...pfff..

Wanneer weet ik nou of ik naar het ziekenhuis moet gaan? Of wanneer het begonnen is?

Ik vind het beetje eng..straks denk ik, nou het duurt nog wel even, en dan opeens..persdrang.. Ik moet een half uur reizen namelijk.

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou haast is er niet... hele nacht wakker gelegen, dat wel.. ondertussen zit er wel regelmaat in...en wordt het allemaal steeds korter....

Wel even op de weegschaal gaan staan.. en dan als de kleine er is weer...

Ben in het totaal 20 kilo aangekomen... op de kop af...

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ik zou dit aan de gyn voorleggen :)
    Schrijf het desnoods op een papier, te samen met andere vragen, en duw dit direct bij binnenkomst onder zijn neus met de woorden "antwoord. nu." ;) (of op een iets nettere manier)

@gekko: al geprobeerd om met een beker melk de kleine te lokken?

19. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkt dat?;)

Wel al de hele ochtend aan het touwtjespringen:p

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Oh gekko!
    Spannend!!!!!

@ Uk,
    Ja het is heel vreemd uit te leggen maar ik voelde K.
    Ineens naar beneden zakken tegen de uitgang aan zeg maar.
    Heb ik bij de eerste overigens niet gevoeld hoor.

Deel Deze Pagina