Gebroken vliezen en opgenomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Immmie

Immmie Lid

15 dec 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeel veel sterkte en vooral ook succes! Maar hoe gaat t nu met je???liefs

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Hey, ik beantwoord straks effies je pbtje hoor:D;)

Wist niet dat je in het ziekenhuis zo druk kon hebben dat je geen tijd meer hebt om even tot jezelf te komen.;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Voelde ik de beeb gisteren heel slecht, vandaag heeft ie me wakker gemaakt met zijn capriolen:D heerlijk:D!!

De ploeg artsen is geweest.

Raak helemaal van de leg inmiddels, mijn behandelend arts is vrij vandaag en ik kreeg een andere.

Die vroeg hoe het ging, nou goed eigenlijk wel, hij zei dat ze me deze week in elk geval hier willen houden, ze kijken het per dag aan tot ik uit de gevarenzone ben (die is hier die 32 weken omdat ze me anders moeten overplaatsen en daar hebben ze even tijd voor nodig zeg maar om dan weeen te stoppen en me voor een evt bevalling in rotterdam te krijgen).

Hij zei we houden je geen 8 weken hier. Je mag ms net voor of na het pinksterweekend naar huis.

Als jij het nog weet??

Mijn eigen arts zegt dat ik moet blijven tot na de bevalling...

Moet wel zeggen ik voel me gewoon perfect. Ja er drupt vocht weg, maar minimaal. En je maakt t zelf aan.

Vraag me af he, als ik nou naar huis mag, moet ik dan daar platte rust houden?

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Nou zeg die artsen weten het wel duidelijk te maken voor je.... Denk dat je thuis ook wel bedrust zal moeten houden. Maar dan ben je in ieder geval bij je mannen :)

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja dat zou heerlijk zijn. Hou ik me daar wel koest.

Ben wel iemand die duidelijkheid wil, ik raak altijd gestressed als dingen niet helder zijn..geef me nou die duidelijkheid maar..moet ik wel of niet blijven.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als bedrust het enige noodzakelijke is voor je nu, en er verder geen medische toeters en bellen aan te pas hoeven te komen, is ziekenhuisopname natuurlijk wel een heeeeeeele dure manier om daarin te voorzien.
    Maarja: je moet die rust thuis wel kunnen nemen, dus bespreek dat ook met je eigen arts, want als langere opname betekent uitstel van bevalling en naar huis gaan betekent eerder bevallen, (met de nodige toeters en bellen die daaraan voor jullie beebje te pas gaan komen), is het maar de vraag wat beter is. Nu naar huis gaan en dan direct weeen krijgen en bevallen en je kindje in de couveuse en alles, is niet heel wenselijk voor jullie en je baby, maar ook financieel gezien ws veel duurder dan als je blijft liggen waar je ligt.

Zo even wat gedachtespinsels van mij als nuchtere hollander hierover... ;)

Maar goed om te lezen dat het allemaal rustig is (in je buik dan :D), en dat je je iig nog niet verveelt. Weer een dag dichter bij de 32 weken :)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik zou het liefste thuis zijn.

Mijn eigen gyn is gewoon heel bang voor infecties. Daarom houdt hij me nu hier.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar daarvoor kun je toch goede instructies meekrijgen? Waar je op moet letten om dat te voorkomen? En juist wat dat betreft zijn ziekenhuizen vaak plaatsen waar je veel kwetsbaarder bent voor allerlei infecties, bacterieen, virussen....
    Wanneer is je eigen arts terug, om dat allemaal te kunnen bespreken?

9. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik had gebroken vliezen met 35+1, heb 2 dagen zkh gehad en toen kwamen ze van CWZ Nijmegen thuismonitoring doen, dus iedere dag bloedprikken en 45 min CTG maken en dat allemaal lekker thuis. Gewoon je eigen omgeving. en 1x per week op de poli bij de gyn komen. Uiteindelijk na 8 dagen toch bevallen.

Nu had ik redelijk geluk dat mijn man net Kerstvakantie had (en we hadden toen nog geen kinderen rondlopen) Probeer het eens bespreekbaar te maken...

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hoi ukoldaatje!!
    Je krijgt je tijd goed om zie ik hier :)

vind jammer voor je dat er maar geen duidelijkheid komt en dat je artsen elkaar tegenspreken over het feit of en wanneer je terug naar je gezinnetje kan gaan... Laten we hopen dat je dit weekend thuis mag gaan..

Maar je kan er idd van utit gaan dat je platte rust moet gaan houden maar dat zal minder zwaar doorwegen dan in het zh liggen aangezien je dan toch weer bij je gezinnetje zit.

Ik wens je heel veel succes en ben blij iedere dag als ik zie dat je beeb nog in de buik zit

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb ik net een ctg, krijg ik weer iemand aan mijn bed, dus ik zeg, wat mag ik nou allemaal wel en niet doen als ik naar huis mag....

Zegt ze........je moet blijven tot na je bevalling......

Mag ik langzaam aan gek worden?

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Dat zegt idd de een. Hier in het ziekenhuis heb je veel meer kans op infecties als thuis..

Maar mijn eigen gyn zegt dat ze direct willen kunnen reageren als ik verhoging krijg, weeen, omdat ze me over moeten plaatsen naar rotterdam. Dan hebben ze tijd nodig om te zorgen dat ik voor ik echt ga bevallen daar in rotterdam aankom met de baby in mijn buik nog.

Ze houden de baby nu elke dag 2 keer goed in de gaten om infecties direct op te sporen.

Kijk ik kan mezelf wel tempen en voel wel wanneer ik me ziek ga voelen.

Maar ik kan niet zien of de beeb het nog wel goed heeft.

Moet ik dan elke dag op weg naar het ziekenhuis om te controleren?

Das ook een gedoe.

Let wel ik wil naar huis, niets liever hoor. Gewoon mijn eigen bed, mijn eigen omgeving, en mijn kind bij me!!!

Gewoon je eigen eten, je eigen dingetjes.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Doen ze dat overal al in ned?
    Ik woon nogal in een 'afgelegen' gebied zeg maar.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb nog geen berichtje geplaatst hier maar wel een beetje gevolgd.

ik denk dat je wel gek mag worden, eerst moet je daar blijven, dan mag je mss naar huis voor het pinksterweekend (hoop) en nu moet je weer daar blijven, bah

als ze zeggen dat je daar moet blijven moet je het proberen te accepteren, hoe moeilijk het ook is, het is voor een goed doel en zoiezo ben je snel thuis samen met je babytje.

nu is het afzien, maar de dag dat je de voordeur opendoet van je huis en je babytje bij je in huis is, ben je deze rottijd van het ziekenhuis al helemaal vergeten, dat maakt alles goed;)

krijg je de tijd goed om daar?

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in!! Daar doen we het voor..

Ja krijg de tijd wel om. Ik heb het voor mijn gevoel zo druk.

De verloskundigen komen 2 keer per dag, de verpleegkundigen komen een paar keer per dag tempen, de diabetes verpleegkundige komt elke middag langs. Gisteren ook nog de internist.

Smorgens de artsen.

Dan hebben we drie bezoekuren op een dag. En mijn telefoon blijft gaan.

Gisteren wilde k zo graag slapen en telkens als ik net in slaap viel was er weer een controle, of visite of telefoontje.

Na het eten skype ik met mijn man en zoontje, kan ik ze nog eventjes zien.

Ga ik gisteravond om half tien mezelf eindelijk slaapklaar maken, komt er een verpleegkundige, heel erg lief, zeggen dat ze zo langs komt om een praatje te maken, na haar rondje...hahahahah zo lag ik nog pas om 2230 in pyjama in bed.

Vervelen doe ik me niet zo.;):p

Kan mezelf alleen niet concentreten. Ben een fanatieke lezer, maar kom nu de blz niet meer door. Heb 1 blz al tig keer geprobeerd. Lukt niet.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha oke, tja het is beter als vervelen he, en lang leve het internet, kan je internetten en skypen met je gezinnetje

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja zeg dat wel..

Ik google me suf en shop me rot, en forum me te pletter ;)

ZOnder gekheid, dat scheelt echt een berg hoor beetje internetten, een uur is zo om.

18. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #178 Maedra, 22 mei 2012
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
    Ik weet niet of je zit te wachten op mijn verhaal, maar wil je toch even wat van mijn ervaringen meegeven. Mijn vliezen braken met 19+5, ben toen 12 dagen opgenomen geweest en toen onze dochter bleef zitten en het goed deed mocht ik naar huis. Ik heb toen 12 weken bedrust gehouden. Helaas is zeer plotseling de bevalling begonnen met 31 weken zwangerschap en mijn dochter is tijdens de bevalling overleden. Later bleek dat zij een infectie had, maar dan van een "interne" bacterie (Groene streptokok) dus niet iets dat je krijgt van slechte hygiëne of iets dergelijks.

Mij is ook verteld dat je beter thuis kunt zijn dan in het ziekenhuis qua dingen oplopen. Ik hield elke dag mijn temperatuur bij en had op de dag van de bevalling geen koorts, toen we binnenkwamen in het ziekenhuis deed mijn dochter het ook nog prima op de ctg en echo. Als ik nog in het ziekenhuis had gelegen hadden ze niets anders of beter kunnen doen voor mijn dochter.

Als ze je de keuze geven luister dan goed naar je gevoel en als je wel naar huis kunt, zorg dan dat je hulp krijgt met je zoontje zodat je écht rust kunt krijgen.

Het gunstige is in jouw geval dat je kindje ingedaald ligt waardoor het hoofdje als een soort stop fungeert.Toch kan het zijn dat je alsnog golfjes/golven vw gaat verliezen, schrik daar niet van.

Tot slot een praktische tip, ik vond de Tena ladyverbanden het prettigst om te dragen, die gaven de minste irritatie.

Ik hoop dat je buik lekker rustig blijft en dat je kindje lekker nog een paar weken blijft zitten!

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee Ukoldaatje, wat lastig die onduidelijkheid!
    Wel fijn dat de beeb het goed maakt (en jij ook natuurlijk) en dat hij je lekker wakker heeft gemaakt :)
    Succes vandaag!

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Maedera,

Jeeetje zeg wat vreselijk om zo je dochtertje te moeten verliezen!

Je ergste nachtmerrie!

Waar kwam die infectie precies vandaan? Droeg je die al bij je?

Meid zeg, wat afschuwelijk.

Ik wil als het mag per direct naar huis als ze zeggen dat het kan..

In mijn eigen huisje, bij mijn man en zoontje zijn.

Mijn man heeft nu halve dagen zorgverlof genomen de komende 5 weken.

Als ik dan maar thuis ben is het voor mijn zoontje al zoveel beter. Kind is helemaal van slag, kan je niets mee beginnen.

Dan kan ik wel niet zoveel met hem doen, maar dan heeft ie mama wel gewoon in huis.

Ik ga er maar vanuit dat de artsen weten wat ze zeggen en dat ze me niet zomaar ontslaan of houden.

Ga er nu een beetje in berusten dat ik niet weet welke weg ik zal gaan, zie het wel of ik naar huis mag of dat ik moet blijven.

Heb inmiddels de wand behangen hier met fotos van mijn zoontje.

Deel Deze Pagina