Dag dames! Ik ben bijna een jaar geleden bevallen van een prachtige zoon. Aankomende maand gaan we proberen weer zwanger te worden. Nu heb ik een vraag: Bij de eerste braken op de uitgerekende dag spontaan mijn vliezen. De weeën bleven echter uit en de volgende dag moest ik ingeleid worden. Natuurlijk ben ik nu heel benieuwd hoe dat bij een (eventuele) volgende bevalling zal gaan. Kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik ben benieuwd of er vrouwen zijn waarvan bij de eerste de weeën niet vanzelf op gang kwamen (maar WEL gebroken vliezen), maar bij de tweede wel spontane weeën. Of vrouwen waarbij het bij de tweede op dezelfde manier ging? Ik zou zo graag willen meemaken hoe het is als het 'vanzelf' begint! (Haha, dat roep ik nu....) Alvast bedankt! Groetjes, MissX
ik kreeg bij de 2e ook geen spontane weeën en dus toen ook ingeleid. Moet eerlijk zeggen dat ik een 2e inleiding een heel fijn idee vond.
ik "hoop"(misschien zeg ik wel iets verkeerds) dat ik bij de tweede ook ingeleid wordt.Ik vond het heel prettig te weten dat ik binnen nu en een paar dagen zou bevallen. Hij is toen binnen 3 uur geboren en dat vond ik zeer prettig. Was echt bang voor een bevallig van tig uur. Maar goed dat was niet het onderwerp van je vraag....... het antwoord: ik zou het niet weten
Ik lees even mee. Ik kreeg wel weeën, maar die waren enorm zwak en deden geen klap. Met 2x primen werden ze wat sterker, maar ging nog langzaam. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of dat bij een 2e ook zo zal gaan.
Hoi, mijn eerste bevalling begon ook met breken van de vliezen en start van de weeen 8 uur later (niet ingeleid dus). De kans is sws klein dat je bevalling weer start met het breken van de vliezen, heb ik me laten vertellen. 10 % van de bevallingen begint zo. Verder moet ik van mijn vk meteen (dag en nacht) bellen als de vliezen toch weer breken. Volgens haar kan het bij een tweede dan opeens heel snel gaan. Zelfs als het eerst even niet zo lijkt.
Ik lees mee, bij mijn zoontje vliezen gebroken op vrijdagnacht en pas zaterdagnacht begonnen de weeen. Zondag middag pas geboren!! Dus ben benieuwd hoe tweede zou gaan
Ik zal er in de toekomst achter komen . Bij mij braken de vliezen van woensdag op donderdagnacht (hemelvaart), donderdag CTG, alles prima, geen weeën, vrijdagochtend CTG, alles prima, nog steeds geen weeën dus op zaterdagochtend ingeleid. De 1e gel deed weinig, vlak na de 2e keer gel begonnen de weeën, na 12 uur 4cm ontsluiting (volgens VK keurig, nou ik rekende toch echt op een cm per uur, dus zwaar teleurgesteld ) en eindelijk om kwart voor 3 geboren op zondagmiddag. Bijna 24 uur weeën en maar 11 minuten persen. Mijn lichaam was er gewoon nog niet klaar voor denk ik?
de eerste keer na gebroken vliezen geen weeen, dus ingeleid. de tweede keer gebroken vliezen om 4 uur 's nachts, om half acht 's avond weeen , ik helemaal blij, echter om 2 uur 's nacht , toen de weeen al lang regelmatig kwamen, had ik nog maar met moeite 3 cm ontsluiting. Dus wel weeen maar geen ontsluiting. Toen naar het ziekenhuis weer aan de weeenopwekkers.