Gebroken vliezen met 18 weken en 4 dagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama J B S, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama J B S

20 okt 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Afgelopen maandag zijn mijn vliezen gebroken met 18 weken en 4 dagen. De dag erna ben ik opgenomen in het ziekenhuis om te kijken of de weeën zouden beginnen. Dit gebeurde niet en woensdagochtend ben ik weer naar huis gestuurd. Geen advies oid meegekregen, het enige wat we kunnen doen is afwachten volgens de arts. Vandaag met 19 weken heb ik weer een echo gehad en er is nog maar weinig vruchtwater te zien.
    Mijn vraag is of jullie misschien nog tips hebben? Of dat iemand hier bekend is met amnioninfusie of amniopatch? Eventueel in een ziekenhuis in België?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Als het vruchtwater niet toeneemt dan willen de artsen de bevalling volgende week in gaan leiden...

2. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ik heb er zelf geen ervaring mee .. maar allereerst : sterkte.

Ik ken wel iemand waar ze vruchtwater hebben "bijgegeven".. Ik geloof dat haar vliezen op 22w waren gebroken (natuurlijk wel wat verder dan jou.. ) en dan zijn ze haar vruchtwater blijven toedienen, ik denk zelfs op een gegeven moment 2x per week, uiteindelijk is haar dochtertje geboren op 26w en ondertussen is het kindje meer dan een jaar oud en kerngezond ! (Ze speelt zelfs mee in een vlaamse televisie serie :D )

ik hoop dat ze je kunnen helpen !

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ah nee toch... :( Ik ken wel iemand die haar bazin had het kort geleden ook en die was 17wk zwanger en dat is helaas niet goed afgelopen... Ik wil je alle sterkte en kracht wensen! Dikke knuf

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, mar wilde je wel heel veel sterkte wensen.
    Vind het ook zo vervelend voor je dat je zo naar huis gestuurd bent zonder advies of wat dan ook. Is er geen kans op een infectie dan, als je vliezen langer dan 24 uur zijn gebroken?

Ik hoop zo voor je dat er iets is wat ze kunnen doen en dat je uiteindelijk een heerlijk gezonde baby in je armen mag houden.

5. blieb

blieb Lid

22 sep 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ohjee. Ik heb hiermee geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen!!

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    oe meid wat vervelend. Hier ook geen ervaring maar op die termijn is het wel echt nog heel erg klein. Ik hoop voor je dat het vruchtwater weer toeneemt. Maar hoe het dan zit met je gebroken vliezen weet ik niet.. Sterkte meid.

7. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Ten eerste: wat ontzettend rot! Ten tweede, ik zou per direct contact op proberen te nemen met de behandelend arts en eisen dat je meer informatie krijgt over de situatie. Je weet niet waar je aan toe bent, en ook al is het kindje nog niet levensvatbaar, vind ik dat ze er onwijs laks in zijn. We hebben het wel over een baby met alles er al op en eraan. Het is jouw kind, jouw lichaam en je hebt recht op duidelijkheid.

8. Mama J B S

20 okt 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Jdk weet je toevallig ook in welk ziekenhuis dat geweest is? Mijn man heeft net naar ziekenhuizen in België gebeld maar daar schijnen ze hetzelfde beleid te hebben... Voor de 24 weken doen ze niks...

Infectie gevaar is er nu inderdaad, daarom moet ik 3 keer per dag mijn temperatuur nemen. Als ik koorts krijg moet ik meteen naar het ziekenhuis en dan wordt de bevalling ingeleid.

Helaas wordt er ook niet veel vruchtwater aangemaakt... Heeft iemand daar nog tips voor of informatie over?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk helaas dat je niets kan doen en de arts je niet wilt vertellen dat er eigenlijk geen hoop is. Qua risico's zou het een wonder zijn als je het tot 23.6 vol zou kunnen houden, pas met die termijn kunnen ze je kindje behandelen.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wat een rot situatie! Wat naar dat de Gyn je zo in het ongewisse laat en niet duidelijk is. Zou toch terug bellen en eisen dat ze duidelijker zijn en je desnoods doorverwijzen naar een universitair ziekenhuis .

ppromexil3 trial

Dit onderzoek is beëindigd, maar staat wel een lijst met ziekenhuizen die er aan mee werkte misschien kan je die nog contacten?

11. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Geen ervaring mee.. Wil je wel veel sterkte wensen!! Heb ooit eens gelezen dat er iets bestaat om je vruchtwater te laten toenemen weet alleen niet wat dat was

12. Mama J B S

20 okt 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! We gaan morgen weer even verder bellen.

Zoals het er nu uitziet heeft de kleine veel te weinig vruchtwater. Als het er dinsdag niet beter uit ziet dan gaan we het hebben over de bevalling inleiden... Ik hoop zo dat er weer voldoende aangemaakt gaat worden, maar de arts zegt dat die kans heel erg klein is. En volgens hem is er ook geen manier om er voor te zorgen dat er meer aangemaakt wordt, of dat ik minder vruchtwater zal verliezen...

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een vreselijke onzekerheid en angst voor jullie :( persoonlijk geen ervaring mee, maar wel een paar keer vrouwen gesproken die dit ook was overkomen. Via lieve engeltjes :( ik zou willen dat er een effectieve behandeling was. En natuurlijk hoop ik op een wonder voor jullie. Heel veel sterkte!

14. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Veel je rust nemen volgens mij moet je ook bedrust krijgen.. En naar mijn weten moet je t zh in als je vliezen gebroken zijn..

Ik dacht ook ooit iets gelezen te hebben over druiven eten? ? Geen idee of het werkt..

Ik duim echt voor jullie dat het beter mag gaan!!

15. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Ik had met 19 weken vruchtwater verlies.
    Ik moest strikte bedrust houden.
    Uiteindelijk vulde bij mij het vruchtwater bij.
    En heb ik tot 36 weken uitgedragen.

Ik wil je veel sterkte wensen. En hoop dat het uiteindelijk toch nog goed komt

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Misschien is het handig om met TS uit te wisselen waar jij onder behandeling was en bij wie.

TS ik zou per direct strikte bedrust houden. En hopelijk komen hier ervaringsdeskundigheid die uit ervaring advies kunnen geven.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn vliezen waren met 23.6 gebroken, door de termijn werd ik wel opgenomen in het ziekenhuis. Ik zou volledig rust nemen om kans op weeen te minimaliseren en je lichaam de kans te geven vruchtwater aan te maken zonder dat het meteen weg loopt. Liggen, benen wellicht iets hoger en heel erg hopen dat je toch vruchtwater aanmaakt.

Ik duim voor jou op een goede afloop.

19. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Wat verschrikkelijk TS :( Helaas zijn hier geen wonderen voor, ook niet in het buitenland. Bedrust, hopen dat de vliezen zodanig over elkaar schuiven dat het weer een beetje "dicht" zit en infectie zoveel mogelijk voorkomen door niets vaginaal in te brengen, niet vaginaal te voelen, geen seks e.d. Maar in alle eerlijkheid is het meer uitzondering dan regel dat dit goed afloopt :( Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie!

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik hoop van harte dat je vruchtwater aanmaakt en ze op 1 of andere manier het lekken kunnen herstellen
    Heel veel sterkte voor jou en je gezin

Deel Deze Pagina