Ik ben nu ruim 33 weken zwanger, (van een grote baby die ruim 2 weken voor loopt) en heb sinds een weekje weer steeds meer last van zuurbranden. Ik word er vaak 's nachts wakker van, soms wel 3 of 4 keer en moet dan 1-2 rennies innemen. En sinds een paar dagen heb ik het ook vaak rondom de maaltijd, en als we iets later eten dan zelfs al voor de maaltijd. Iemand tips?
Ik merkte dat zuivel het erger maakte en verder zoveel mogelijk verdeelt kleine beetje eten. Eet het avondeten bijv in 2 delen. Dat maakte het echt beter bij mij toen.
Zo min mogelijk vettigheid nemen, rechtop zitten..vla/melk blust ook wat. Tja.. het is heel vervelend ik weet he nog zo goed! Over 7 weken is het echt weg!
laat de rennies staan en neem even iets anders. Rennies maakte het bij mij alleen maar erger Maalox hielp bij mij veel beter. Als zelfs dat niet helpt kun je altijd bij de huisarts omeprazol vragen.
Ja het is zo vervelend! Melk helpt bij mij vaak wel en daarnaast gewoon rennies innemen en je kussens wat omhoog doen. Succes!
Ik adviseer Antagel. Het is wel een middel dat in de koelkast moet staan, dus je kunt het niet makkelijk meenemen zoals je Rennies meeneemt. Maar bij mij helpt Antagel wel beter dan Rennies. Je kunt Antagel vragen bij de apotheek. Verder eigenlijk wat iedereen hier zegt. Rechtop zitten, niet teveel ineens eten, kijken welke voedingsmiddelen ervoor zorgen dat je meer maagzuur krijgt en hierop je dieet aanpassen. Sterkte!
Omeprazol 10 mg is gewoon te koop bij Kruidvat en mag in de zwangerschap. De huisarts kan je een recept geven voor 20 mg. Bij mij doet dat eens in de twee dagen al wonderen (35 weken).
Ik heb de gehele zwangerschap al heel veel maagzuur!... ik kreeg de tip van mn verloskndige om ongezoute amandelen te eten, zomaar een handje, fijngekauwde amandelen leggen een soort laagje op je maag die het maagzuur weg drukt als het ware... ik zelf vind amandelen echt super smerig!, maar het werkt dus wel!.. Ik heb die van het duysvis merk.. ongezoute amandelen. Hoop dat het je mag helpen!, ik heb er wel veel baat bij gehad en nog steeds ( inmiddels 38+5 zwanger).. Succes want hrt doet inderdaad veeel zeer!! I know😞
Ik heb het momenteel ook enorm. Hier de tip om gembercapsules te nemen en ook antagel. En ik vind antagel echt fantastisch!! Werkt bij mij erg goed!