Phoe wat slopend zeg! Elke dag is er één. Maar wat zal voor jullie de tijd kruipen. Spannend dinsdag. Wil je heel veel succes wensen! Dikke knuffel meis. 😘
Jeetje meis.. nog steeds zóveel onzekerheid.. vreselijk. Heel veel sterkte en hopelijk komt jullie ventje gezond en wel ter wereld.
Beste Mama B J S, Ik heb net alles gelezen en herken je angsten en onzekerheden. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Helaas heb ik geen succes verhaal, maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Je hebt inmiddels vast contact gehad met de arts in Duitsland. Mocht ik ooit nog eens in zo'n situatie terecht komen, zou ik meteen naar een ziekenhuis in Duitsland (Aken) of België (Antwerpen) bellen. Wellicht een interessante link: In bange verwachting - Dossiers - magUZA Nogmaals heel veel sterkte! MammaBS
Net alles doorgelezen en wat moet dit een heftige en onzekere tijd voor jullie zijn! Ik wil je heel veel sterkte wensen komende tijd! Hopelijk kunnen ze je dinsdag wat meer vertellen!
Och meisje toch... ik word er weer helemaal stil van. Kunnen ze hem als het moment daar is niet halen met een keizersnede om verdere risico's te beperken? Nogmaals heel veel sterkte, ik leef weer mee naar dinsdag.
Meis,jullie doen het zo goed!Je hoeft je niet te verdedigen... Nog tweeënhalve week,dan ben je bij de eerste mijlpaal...de levensvatbare grens.En het kan echt bij 24 weken...zie onderschrift. Ik duim eerst dat je zover komt,en daarna ga ik voor elke dag duimen.Iedere dag is er dan 1,pure winst. Jullie zijn in mijn gedachten.
Wat een nare tijd zitten jullie in. Ik kan wel dingen gaan noemen zoals helpt het dan niet om een kussen onder je billen te leggen als je ligt etc. Maar je hebt alles al lang uitgeprobeerd en vast van alles gehoord van je artsen. Het enige dat ik wel kan zeggen is sterkte.
Bedankt voor al jullie lieve reacties ♡ @mammaBS: Wat vreselijk dat het bij jullie niet goed is afgelopen... Waren de longetjes niet goed ontwikkeld? Ik ben daar bij onze kleine erg bang voor, aangezien hij echt zo weinig vruchtwater heeft... Bedankt voor het artikel wat je doorgestuurd hebt! We hebben de dagen na het slechte nieuws met een hele hoop ziekenhuizen contact opgenomen, ook in België en Duitsland. In België zeiden ze niet meer te behandelen met amnioninfusie, maar ik zal nog eens informeren naar alle mogelijkheden in het UZA . Ik weet ook niet meer uit m'n hoofd welke ziekenhuizen we allemaal gebeld hebben, moet ik even nakijken. In Duitsland hebben we wel een arts gevonden die de behandeling uitvoert, maar de verzekeraar wil niets vergoeden... Hier in NL hebben ze tot begin dit jaar geëxperimenteerd met die behandeling maar zeggen ze dat het niet veel uithaalt...? Mijn vriend is ook bang voor complicaties tijdens/na de behandeling. Ik baal er echt zo van dat het onderzoek in NL begin dit jaar is stopgezet...!
Meid, elke dag blijf je door mijn hoofd spoken. Elke dag vraag ik mij af hoe je je voelt en hoe het met de kleine man gaat. Het is moeilijk om te lezen dat ze de situatie zo inschatten dat de kleine een overlevingskans heeft van 5-10% Wat als hij nu toch de grens van 24wkn bereikt? Wat is dan het plan, wordt hij dan gehaald?
Het is zo bizar en onwerkelijk... 3 weken geleden waren we nog druk met onze toekomstplannen en dromen over de kleine man, en nu zijn we bezig met het verzamelen van informatie voor het regelen van een crematie e.d.... Ik vraag me ook steeds af hoe het met de kleine man gaat, en of hij het nog wel fijn heeft... Ik hoop dat we dinsdag meer duidelijkheid krijgen over zijn toestand en gezondheid. Maar hij heeft wel een wat grotere overlevingskans (elke week dat hij langer blijft zitten wordt de kans groter), maar de kans op een goede gezondheid voor hem is 5 a 10%, heel weinig ja... Maar ook die kans wordt wat groter als hij langer blijft zitten. Het blijft allemaal gewoon heel onzeker... Hij zal niet gehaald worden met 24 weken, hij wordt alleen gehaald bij complicaties zoals bijv een infectie of navelstreng verzakking. Tot 24 weken hebben wij zelf nog de keus om hem te laten halen, maar voor ik daar serieus over na ga denken wil ik eerst weten hoe het met hem gaat en of hij gezond is, voor zo ver ze dat kunnen zien. Mocht het er goed uit zien op de echo, en hij blijft nog een tijdje zitten, dan gaan ze vanaf 24 weken, wanneer nodig is, weeënremmers en injecties geven om de longen te rijpen. Maar het is niet eens zeker dat ze hem gaan behandelen als hij de 24 weken haalt. Dat ligt helemaal aan zijn start... Over de manier van bevallen vanaf 24 weken hebben we het nog niet gehad, ik zal dinsdag vragen of we daar een keuze in hebben.
Ik vind het heel heftig wat jullie meemaken. Ik weet ook niet wat ik zou doen. Vooral wat goed voelt zodat ik later nooit hoef te denken "wat als", denk ik. Ik hoop op een goede uitkomst en leef mee. Elke dag is er weer eentje extra voor de kleine, en brengt jullie dichter bij een goede uitkomst.
Wat vreselijk moeilijk allemaal, ik leef enorm met jullie mee. De onzekerheid over alles is zo herkenbaar.... Ik las de suggestie van een keizersnede, dat is geen optie, tenzij de moeder in gevaar is. Ik heb hier met 24 weken destijds ook om gevraagd, je baarmoeder is nog klein (niet uitgerekt zoals bij 30+ weken) zodat de snee die ze moeten zetten uit een groot gedeelte van je baarmoeder zal bestaan. Dit heeft gevolgen voor een eventuele volgende zwangerschap. Ik werd ontzettend boos toen mij dat verteld werd destijds, hoe konden ze aan een volgende zwangerschap denken, terwijl ik twee prachtige jongens in mijn buik had, maar achteraf begrijp ik de afweging. Ik las dat jullie ook voorbereidingen treffen indien jullie zoontje het niet redt. Wij hebben destijds handafdrukjes in een soort klei laten maken, dit is later gebruikt om een mooi sieraad te laten maken waar hun handafdrukjes en as in verwerkt is. Als je dit aanspreekt zou je dit wellicht kunnen navragen. Heel veel sterkte toegewenst, ik duim verder voor een wonder!
Wat heftig allemaal... Ik hoop dat jullie dinsdag een gunstige uitslag krijgen. Het is nu al een vechtertje dat laat hij zien. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie vechtertje het mag redden.