Gebroken vliezen met 18 weken en 4 dagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama J B S, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik duim zo hard met jullie mee!
    Klinkt toch weer als hoop dat het andere ziekenhuis jullie aannemen. En wonderen zijn de wereld nog niet uit! Volg idd jullie gevoel en dat doe je nu al zo goed.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Spannend zeg! Het is wel heel bijzonder dat jullie kindje nog lekker beweegt, hopelijk kan je met bedrust een levensvatbare termijn bereiken!
    Sophia behandeld als ik het goed heb ook pas vanaf 23.6.

3. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik hoop zo dat dat andere zh wat voor jullie kan betekenen!! Ik duim hard met jullie mee dat het toch goed komt!!

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Allereerst heel veel sterkte gewenst, wat een zware tijd voor jullie. Ik wil mijn ervaring graag met je delen, bij mij liep het helaas niet goed af maar ik ken wel door dit forum ook een aantal verhalen waarbij het goed ging, dus houd moed!

Allereerst zou ik zeker bedrust houden,hoe meer vruchtwater je binnen kunt houden hoe beter. Elke dag is er een! Bij mij braken de vliezen met 19w3d, na een paar dagen ging ik weer vruchtwater aanmaken, ik bleef het ook verliezen (had wel aandelen Tena lady kunnen kopen toentertijd), bij het naar de wc gaan en soms ook als ik plat lag.

Eerst ben ik twee weken opgenomen geweest, toen naar huis gestuurd met bedrust en eens per week naar het ziekenhuis voor een controle. Daar keken ze met een echo hoeveel vruchtwater er nog was, ze kijken dan in de vier kwadranten naar de pockets. Het belangrijkste is dat je kindje genoeg vruchtwater heeft om de longen goed te ontwikkelen, voor het overige kan een kindje met relatief weinig vruchtwater ook goed doorgroeien en zich ontwikkelen. In principe vind ik het niet vreemd dat je naar huis gestuurd bent, thuis is het risico op infecties kleiner dan in het ziekenhuis.

Bij mij is het alweer vijf jaar geleden, ik heb uiteindelijk twaalf weken plat gelegen en met 31 weken is mijn dochter geboren en helaas tijdens de bevalling overleden. Waarschijnlijk heeft ze een infectie opgelopen en is het daardoor toch niet goed afgelopen.

Misschien is het confronterend om dit te lezen, toch wilde ik reageren om je een hart onder de riem te steken, het lijkt soms onmogelijk dat het nog goed komt, maar het kan echt!

Tot slot, probeer te genieten van je kindje in je buik ondanks alle ellende, koester de schopjes en de duwtjes die je krijgt. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je tot een mooie termijn mag dragen!

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    MMC heb ik ook gelegen, heel prettig ziekenhuis met heel veel ervaring op dit gebied. Jullie doen het hartstikke goed, probeer positief te blijven denken, dat heeft ons er doorheen geholpen, hoe moeilijk dat soms ook is.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat fijn dat ze in een ander ziekenhuis in ieder geval verder gaan kijken en je van zinnig advies voorzien zeg. Zo wordt er voor gezorgd dat je kindje alle kansen krijgt die er zijn.
    Mijn gevoel zei meteen bedrust. Wat je misschien ook kunt regelen via een thuiszorgwinkel of via internet is een urinaal om op bed naar het toilet te kunnen.Zo hoef je je bed niet uit. Klinkt misschien raar, maar ieder scheutje vruchtwater wat binnen blijft is weer een beetje.

Urinaal voor vrouwen met deksel(plasfles, bedfles) VR268AB - Rollatortje.com

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wat naar dit, hoop voor je dat je je kindje nog lange tijd bij je mag dragen.
    Als je strikte bedrust gaat houden zou ik in het mmc wel even vragen of je geen prikjes moet krijgen tegen trombose, daarop heb je namelijk verhoogde kans in de zwangerschap. Daarnaast kan het ook helpen om iets in te nemen om de ontlasting zachter te maken, zodat je niet hoeft te persen.
    Veel sterkte en ik duim mee voor jullie!

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Enige tip die ik je kan geven is volledige bedrust, zelf goed drinken zodat je lichaam ook genoeg vocht heeft om vruchtwater aan te maken. Verder zou ik zelf een kussen onder mijn billen leggen zodat je heupen en benen hoger liggen dan je buik. Misschien loopt het aangemaakte vruchtwater er dan minder snel uit? Verder absoluut geen seks of in bad ivm infectie gevaar

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja zat ik ook aan te denken, anti trombose prikken.
    En goede tip van je, iets om ontlasting zachter te maken.

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Heel veel sterkte en ga duimen,dikke knuf!

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heel erg veel sterkte!
    Hopelijk blijft het kleintje lang genoeg zitten.

12. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Huur een po via de thuiszorg waar je ook klossen voor bed etc haalt.
    En om de ontlasting toch wat makkelijker te maken want je ligt alleen maar waardoor de darmen wat gaan slapen.
    Roosvice laxo is met pruimen en mag je hebben tijdens de zwangerschap.
    1 eetlepel per dag.
    Laat iemand regelmatig je rug en billen insmeren i.v.m. geen doorligwonden te krijgen omdat je eigenlijk niets anders doet dan liggen.
    Geen trap lopen weet niet waar je slaapt .
    Je kan ook een bed huren heb je wel een doktersverklaring nodig die kan je huisarts voorschrijven.
    Die ligt iets comfortabeler als een gewoon bed denk ik.
    Sterkte meid en hopelijk komt alles goed

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een stress voor jullie zeg. Veel sterkte, ik duim mee.

14. Mama J B S

20 okt 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie verhalen en tips, we gaan er maandag meteen weer achteraan!

Ik heb als ik wakker ben bijna constant last van mijn onderrug. Ik hoop niet dat ik al ontsluiting begin te krijgen... Weeënremmers willen ze ook niet geven voor de 24 weken helaas... Ik heb gelezen dat ze ivm infectie gevaar een antibioticum toedienen en dat dat ook kan helpen tegen (rug)weeën. Maandag maar eens naar vragen.

Ik heb de kleine vandaag nog wel meerdere keren gevoeld, en zijn hartje klonk goed. Verder bijna geen last van mijn buik dus ik blijf hopen dat de bevalling niet al op gang komt, ondanks de last van mijn rug...

15. Mama J B S

20 okt 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik thuis ben slaap ik al beneden. Eerst met een matras op de bank maar sinds vandaag op een bed. En heb vandaag ook de po binnen gekregen van mediQ! Dus het is nu echt leven op bed... Maandag inderdaad maar even bellen of injecties tegen trombose niet nodig zijn. En waarschijnlijk zeggen we de afspraak in het Antonius af dinsdag, aangezien we vrijdag toch naar het MMC moeten. Scheelt een hoop lopen, zitten en opstaan.

16. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Ik heb even je topic gelezen maar wat heftig zeg. Ik hoop en duim voor je dat het goed blijft gaan. Heel veel sterkte 🍀

17. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Pffff slopend zeg. Heb niet alles gelezen maar eis duidelijkheid!!

Sterkte!!

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heftig zeg!
    Ik hoop dat het goed blijft gaan. Sterkte en succes.

19. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ook hier word er gevolgd en geduimd dat alles goed blijft gaan!

20. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik volg je verhaal ook en duim dat het goed komt. Hoe gaat het met je? Verlies je liggend veel? Sterkte xx

Deel Deze Pagina