Wanneer vertellen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Priscilla R, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hoi meiden,

Vroeg me af wanneer jullie het hebben verteld aan je omgeving of gaan vertellen. Zit nu in de 5e week van me zwangerschap en wil het dolgraag vertellen maar omdat je hoort dat er ook mks gebeuren rond deze periode weet ik het nog niet. Wou graag jullie mening ook horen.

Groetjess Priscilla

2. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    vertel het wanneer jij er klaar voor bent
    als dat zal gebeuren weet ok iedereen het !
    toch?
    gr

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    De mensen waar ik heel close mee was heb ik het meteen verteld (ouders, schoonouders,beste vriendin).. en de rest (opa en oma, oom&tantes enzo...) pas met 13 weken..

Liefs Kiss

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zo zit ik nu ook Priscilla, wanneer vertellen... ben nu bijna 6 weekjes zwanger, maar mjin buik groeit al. Mensen zien aan mij dat ik wat meer buik heb als anders zeg maar. Ze zeggen er niks van maar kijken wel... ik denk nu zolang ze er niet naar vragen zeg ik niks, maar als ze het vragen ga ik er niet om liegen...

Je moet het vertellen wanneer jij je er het prettigst bij voelt... suc6 en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Xx

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hoi,

Ja ik denk dat ik eraan toe ben om het te vertellen als ik het zelf gezien heb en wanneer ik weet dat het hartje klopt. :D Dan ben ik opgelucht en kan ik het aan iedereen vertellen. Maar is wel moeilijk hoor vooral met de feestdagen welke smoes verzin je bij een glas champagne ;)

Groetjesss

6. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ikzelf vertel het zeker de volgende keer niet meer voor 12 weken. Dan pas heb je zekerheid. Bij mij d8ten ze dat het een MK was dus kon ik dat ook weer aan iedereen gaan vertellen en 7 weken later dat het wel goed was. Maar goed komt nu natuurlijk ook door mijn ervaring hiermee.

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Tja het is voor iedereen anders.

Bij mij is het niet goed gegaan en we hebben echt giga veel steun gehad van iedereen. Als ik nu weer zwanger ben vertel ik het meteen.....
    want iedereen leeft giga met ons mee ;)

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Wij hebben mijn broer en nicht en schoonouders het al verteld. aangezien wij via de MMM zwanger zijn geworden wisten hun ook dat we rond deze tijd weer moesten testen. Mijn oudrs vertellen we binnenkort.

De rest zal het ook pas tegen de drie maanden horen denk ik!

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik weet sinds eind vorige week dat ik zwanger ben en heb het alleen een goeie vriendin verteld, omdat zij afgelopen vrijdag al keihard begon te grappen "WAT!? Geen wijn!? ben je zwanger of zo? hahaha".
    Ik had het nog gezegd tegen mn vriend: wedden dat ze vraagt of ik zwanger ben!? Welneeeeeee, zei ie....
    Zij mag dus even netjes dr mond houden nu ze het weet ;), ik vind het nog veel te vroeg om het bekend te maken aan algemene vrienden.

Ik woon trouwens in het buitenland en ga pas weer eens naar Nederland als ik (als alles goed mag gaan natuurlijk!) rond 15 weken zwanger ben.
    kWil het ook DAN pas aan mn familie vertellen. Die paar weken moet ik dan maar even goed mijn best doen mn mond te houden; het is veel leuker om het ze dan te vertellen dan door de telefoon.

Het nadeel van zo "laat" vertellen lijkt mij inderdaad dat als het fout gaat er niemand is die je kan steunen.

Het heeft allemaal zijn voor en nadelen...

10. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik heb het 2 dagen na mijn zwangerschapstest aan mijn naaste familie en vrienden verteld. Toen dacht ik 6 à 7 weekjes zwanger te zijn.. wat later 9 weken bleek te zijn.

toen ik 12 weken was heb ik het oma, kennissen en een tante verteld.

En dan zijn er nog tantes en ooms die ik in geen jaren meer gezien heb, maar die toen ik jong was altijd goed voor me zijn geweest. Die krijgen over 3 maanden opeens plots een kaartje in de bus .. :)

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij hadden het verteld toen ik 5 weken was aan mijn en zijn ouders,
    de rest wist het met 7 weken ongeveer. Voor ene kant vond ik het moeilijk om het te vertellen aangezien MK nog groot is aan andere kant ook weer heel opgelucht ze leven echt met je mee enz :D

Je moet het ze gewoon vertellen wanneer je er klaar voor bent :)

12. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    De ouders hebben wij het meteen verteld.
    Hele goeie vrienden een paar weekjes later en de rest gewoon
    na 12 weken.

En een smoes om een glasje drank over te slaan, zeg dat je antbiotica slikt om dat je blaasontsteking heb. Je bent de BOb.
    Of neem het glas aan en verwissel hem later met je mannetje als zijn glas leeg is.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Er zijn mensen van wie ik graag steun zou willen als het mis zou gaan, aan hen wil ik het nu al vertellen. Twee vriendinnen zijn dat.
    De anderen, van wie ik geen steun verwacht of zou willen, worden verrast als het de 12-weken-grens gepasseerd is. Ik moet eerst zelf nog maar eens zien of alles goed gaat.
    Onze ouders vertellen we het misschien met Kerst, maar dan ben ik pas zo'n 7 weken dus dat is best vroeg. Misschien dus ook nog niet.
    Met oud en nieuw moeten we wel een goed verhaal hebben over waarom ik geen alcohol drink. Vrienden beginnen er nu al soms opmerkingen over te maken.
    Vraag me ook af wanneer m'n buikje zichtbaar wordt. Maar wat ik al zei: eerst moet ik zelf nog wat meer geloven in dat het goed zal gaan, voordat ik het ga vertellen.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wij hebben het dit keer meteen verteld, aan iedereen.
    Deels omdat men na onze MK allemaal toch wist dat we bezig zijn en er erg met me meegeleefd wordt (minimaal elke dag wel een keer de vraag hoe het met me gaat). Deels omdat ik vorige keer ervaren heb dat de steun na een MK erg fijn is (toen wist mijn familie het vooraf, collega's e.d. achteraf), en ook het niet hoeven toneelspelen.

Wat alcohol drinken betreft had ik geen probleem. Drink dat maanden al niet meer en iedereen wist nu toch dat we bezig waren.

15. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai Priscilla,

Wij hebben het direct aan onze ouders en broers verteld. We hebben allebei een hele sterke band met onze familie's en we zouden ook bij hen troost willen vinden als het mis gaat.
    De rest van de familie krijgt het op eerste kerstdag te horen.

Succes, grtz Penny

16. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wij vertellen het dit weekend aan de familie.
    Ook omdat mijn ouders weten dat we bezig zijn.

En vrienden van ons vermoeden ook dat we bezig zijn en vragen er steeds naar als ze ons zien. En ja liegen kunnen we niet. Dus is het wel zo leuk dat onze ouders het eerder weten he!

17. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    wij hebben het ook meteen verteld aan naaste familie... ouders en zussen en broer...
    En me 2 beste vriendinnen weten het ook nu..

Doen waar jullie je goed bij voelen... dan komt alles goed

18. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    sinds kort aan onze naaste fam. en een goede vriendin, verder wachten we nog even!

19. Wunzel

Wunzel Lid

3 dec 2007
    49
    0
    0
    gastouder
    assen
    ik ben nu ook 5 weken zwanger en heb t de familie en vrienden wel al verteld,wij konden ook niet meer wachten dus:) en ja je weet nooit of t verkeerd kan gaan enzo dus vandaar dat we t verteld hebben en er lekker over kunnen praten!

Deel Deze Pagina