Rode hond & niet resistent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloempje56, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Hi iedereen,

Bij mijn vorige zwangerschap is gebleken dat ik ondanks al mijn prikken ik niet resistent ben voor de rode hond. Nooit iets geweest om me druk om te maken, het jaarlijks aantal gevallen rode hond was te verwaarlozen. Nu deze week is gebleken dat de rode hond is uitgebroken maak ik me toch flink zorgen. Ik woon ver van het gebied af, maar reis er dagelijks doorheen en werk er ook in de regio. Mijn gyn heeft me voor nu aangeraden tijdelijk thuis te werken om te kijken wat de ontwikkelingen zijn.

Hebben jullie enig idee hoeveel kans je als 'niet' biblebelt bewoner loopt om de ziekte toch op te lopen? Ik reis elke dag met de trein, toch naar werk maar dan met de auto? Ik weet het even niet meer :(

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ooh dat is een moeilijke want je reist iedere dag met de trein, in een kleine ruimte zoals een treincoupe kan je gemakkelijk besmet worden want je ziet in het begin niet wanneer iemand als de rode hond heeft ( incubatie tijd ) Plus je werkt er ook in de regio. Ik vind dat je gyn gelijk heeft en je beter tijdelijk kunt thuis werken, want zelfs al zul je met de auto gaan, je werkplek blijft in de biblebelt regio.

3. mies77

mies77 Actief lid

12 apr 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    Blijf jij maar lekker thuis, Mymy!!
    Zéker niet meer de trein nemen!

4. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Ja, voel me enerzijds zo rot naar mijn werk toe, daarom vraag ik me af of de risico's daadwerkelijk realistisch zijn, of dat de kans op besmetting meer onderling plaatsvindt. RIVM wil ook geen verdere informatie geven van waar de ziektes zich op dit moment precies bevinden, zo frustrerend!

5. nono

nono Niet meer actief

Ik was zeker thuis gebleven dan... jammer voor werk maar je gezondheid (en die van de baby) staan op dit moment voorop.

6. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zal ook thuis gaan werken stel je voor je loopt t op dat vergeef je jezelf nooit als je kind er ziek van wordt.
    als je dit zo leest Rodehond bij bij kinderwens en zwangerschap wordt je ook niet vrolijk van dus neem het zekere voor t onzekere..

7. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @xlady dankje voor de info!

Ik bespreek het straks met mijn gyn, en hoop dat mijn werk er ook mee akkoord gaat, ik heb nog net de 4 maanden niet gehaald, dus zit sws met een flink probleem mocht ik besmet raken.

Zijn er mensen op de hoogte waar het zich nu precies bevindt?

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook thuisblijven... Ik denk dat het risico om rode hond op te lopen een stuk groter is, als je je ook daadwerkelijk in de gereformeerde gemeenschap bevindt en dus veel intensief contact met niet-gevaccineerden hebt, maar werken (en helemaal reizen met OV) in een dergelijk gebied, vind ik echt geen verwaarloosbaar risico.

Ik las trouwens ook dat de meest ernstige gevolgen in de eerste 4 maanden van de zwangerschap kunnen optreden, maar ook daarna kunnen er nog ernstige gevolgen zijn...

9. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Net een gesprek gehad met mijn gyn. Zowel tijdens de vorige zwangerschap, als vorige week heeft ze me de uitslagen van het bloeduitslag verteld en gemeld dat ik GEEN antistoffen heb voor de rode hond.
    Ik nu in paniek wegens de uitbraak, belt ze me net terug met het bericht dat ik wel antistoffen heb, en dat de 'telefoniste' die ik de vorige keer heb gesproken het fout heeft doorgegeven. Terwijl ik mijn gyn ZELF heb gesprek vorige week. Ze zij toen letterlijk 'bloeduitslagen zijn okee, alleen de rode hond, maar dat wist je al van de vorige keer.'

Vervolgens zegt ze, ik zie aan de antistoffen dat je vroeger niet bent ingeent maar de ziekte hebt gehad, terwijl mijn moeder toch echt netjes 2x met mij een spuit is gaan halen.

Wat moet ik hier nu in vredesnaam mee? Second opinion ergens anders?

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Nogmaals laten testen via de huisarts denk ik. En tot die tijd thuiswerken.

11. Maria87

Maria87 Niet meer actief

hier iets soortgelijks. Vanwege de mmm is mijn bloed onderzocht en ik testte ook negatief op rode hond (zou dus niet beschermd zijn). Maar ik ben wel gewoon ingeënt. Dat heb ik uitgezocht en de data van mijn prikken weer doorgegeven aan de fertiliteitskliniek. Toen kreeg ik te horen dat ik in dat geval gewoon beschermd ben. om een nog onduidelijke reden geeft de bloedtest op rode hond soms een vals negatieve uitslag, ook al heb je wel gewoon je inentingen gehad. En als je je inentingen zeker weten hebt gehad, ben je wel beschermd. Mij is me nadrukkelijk meerdere keren op het hart gedrukt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat mijn gezondheid en die van een eventuele beeb-in-wording geen gevaar lopen. (dit nadat ik had aangegeven me nogal zorgen te maken vanwege die biblebelt-uitbraak)

Deel Deze Pagina