Hoi! Ben ik weer hoor hahahaha. Nu is mijn kindje nog niet ingedaald, maar ben morgen uitgerekend, dus de kans is groot dat ik volgende week ergens ga bevallen. Nu weet ik dat ik meteen moet gaan liggen als mijn vliezen breken, en de vk moet bellen. Maar wat gebeurd er dan? Word de bevalling dan afgewacht en moet ik dan blijven liggen tijdens de weeen? Waar kijken ze naar na het breken van de vliezen? Of word deze bevalling altijd ingeleid of op weg geholpen of moet ik dan hoe dan ook naar het ziekenhuis met toeters en bellen omdat ik niet mag lopen? Nu hoop ik natuurlijk dat het begint met weeen, maar je weet nooit en dan kan ik me er een beetje op instellen mochten mijn vliezen breken voortijdig. Groetjes, Dicky
Hoi Dicky, De kans dat de navelstreng langs het hoofdje naar buiten komt is aanwezig, heel klein maar is wel aanwezig. Daarom zeggen we: liggen en bellen. Dan komen we thuis even controleren of het hoofdje is ingedaald en of de navelstreng niet in de weg zit. Is het zo dat het hoofdje nog hoog staat is het afhankelijk van het beleid van de praktijk of je naar het ziekenhuis gaat of dat je af mag wachten thuis. Indien je naar het ziekenhuis moet mag je gewoon met eigen vervoer.Maar vaak zien we dat als de vleizen breken het hoofdjhe mooi in het bekken zakt en je zal zien, de weeen komen eerst! Imke