Gebroken vliezen of sperma?

Discussion in 'De bevalling' started by duha, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duha

duha Actief lid

Dec 12, 2007
    181
    0
    0
    Sorry voor deze beetje genante vraag.

Vanmorgen heb ik sex gehad. Nu is het een paar uur later en ineens verlies ik vrij veel vocht. Het is niet direct herkenbaar als sperma, maar na een paar uur is dat natuurlijk wel vloeibaarder dan normaal. Het is alleen best veel en druipt echt langs mn benen. Ik vraag me af of het nou sperma is of dat misschien toch mijn vliezen al gebroken zijn.

HELP!

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik zou alles even goed droog maken 'daar beneden' en als het blijft druipen even de vk bellen, wie weet!

Succes meid!

3. Sijke

Sijke Bekend lid

inderdaad, als je vliezen zijn gebroken blijft het lopen. Kun je de kleur bepalen? Vruchtwater is geloof ik een beetje rozig, bij mij was het viesgroen omdat A. erin gepoept had!
    Neem anders contact op met je VK? Als het nu nog steeds loopt bedoel ik.

4. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    vruchtwater ruikt een beetje zoetig, je weet het meteen als je het ruikt

5. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    De kleur en geur van het vruchtwater is bij iedereen weer anders. Bij de ene inderdaad rozig, bij de ander volledig helder. Bij de ene ruikt het heel sterk, bij de ander zit er geen luchtje aan.
    Waar je vruchtwater wel aan kan herkennen is het niet plakken ervan. Probeer een beetje vocht op je vinger te krijgen. Plakt het als je je andere vinger ermee aanraakt? Dan is het geen vruchtwater. Plakt het niet, dan kan je beter even de verloskundige bellen voor advies :)

6. duha

duha Actief lid

Dec 12, 2007
    181
    0
    0
    Ik heb gewoon maar even afgewacht en het is na een poosje gestopt met lekker... geen vruchtwater dus. :( Misschien wilde ik het wel iets te graag... ;)

7. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Mijn bevalling is begonnen met het breken van de vliezen.
    Mijn vruchtwater was niet rozig, maar wat troebel.
    Ik vond mijn vruchtwater overigens helemaal niet zoetig ruiken, maar dat zal bij iedereen wel anders zijn.
    Dat verhaal dat vruchtwater niet plakkerig kan zijn, klopte bij mij ook niet.

Het lijkt me dat je niet zo lang kan na-lekken van sperma.
    Als het steeds nog wat blijft lopen, kan het best eens zijn dat het vruchtwater is.
    Ik zou als ik jou was de vk ff bellen.
    Want als het wel vruchtwater is, moet je binnen 48 of 72 uren (tis maar net wat het plaatselijke ziekenhuis hanteerd ) bevallen.
    Dus beter het zekere voor het onzekere nemen!

Succes!

Liefs Elly.

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    O'h had je laatste post over het hoofd gezien...sorry.

Nou, jammer dat het geen vruchtwater was meid!
    Ik weet hoe je je voelt...liever vandaag bevallen dan morgen.

Succes met de laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst!

Liefs Elly.

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Als het gestopt is dan zal het idd geen vruchtwater zijn. Volgens me vk kun je het testen door op je hand te blazen, als er dan vocht naar buiten komt zou het nl. wel vruchtwater kunnen zijn.

Maar over het vruchtwater.... ik vondt het helemaal niet zoet ruiken maar naar sperma ruiken. Maar dat is voor iedereen anders.

Succes met de laatste loodjes

Share This Page