Kan iemand (verloskundige kan dat natuurlijk ook, maar ben te ongeduldig me vertellen hoe een bevalling begint als je begint met weeen? Kan dit beginnen met krampen rondom je maag en dat het later naar beneden zakt, is het gelijk onder in de buik of zijn er verschillende mogelijkheden. Ik ben hier best nieuwsgierig naar omdat ik sinds een paar dagen af en toe krampen heb (rondom m´n maag). Zou dat voorbereidend werk zijn? Ik heb namelijk weinig vruchtwater en daardom denken ze dat de baby eerder te vroeg dan te laat zal komen. (al weet je het natuurlijk nooit zeker.)
zou ik ook heeeeeeeeeeeeeel graag willen weten. Het enige waar ik iets voel af en toe, is hoog richting ribben verder geen krampjes. Dus ben ook benieuwd. Groetjes bojenna
Ik ben afgelopen zondag bevallen. Bij mij begon het met weeen. Het rare is dat ik nu al niet meer kan omschrijven hoe het precies voelt. Ik weet wel dat ik, hoe meer ontsluiting ik kreeg, enorm veel pijn kreeg. Ook de persdrang die je op een gegeven moment krijgt was niet te houden.... Misschien zit je wel niet op zo'n antwoord te wachten maar ik kan maar beter eerlijk zijn he! Oja, en bij mij kwamen de weeen direct al om de 3 a 4 minuten....
Ik ben toevallig ook afgelopen zondag bevallen. En ook hier begon het met weeën, meteen om de 4 minuten. Het voelde bij mij echt als menstruatiekramp, maar dan heviger, en echt onderin in m'n buik. Het is ook niet bovenin begonnen ofzo, maar het kan zijn dat dat bij iedereen verschillend is... Bij mij ging het inderdaad ook steeds meer pijn doen, naarmate de ontsluiting vorderde.
bij mij was het begonnen met buikkrampen ongeveer menstruatie krampen maar dan wat erger en na verloop van de uren steeds meer buikkrampen.
Heb eerlijk gezegd nooit gehoord dat het bovenin in de buik begint. Hier begon het ook als menstruatiepijn, maar tijdens de echte ontsluitingsweeen is de pijn anders dan de menstruatiepijn. Kan het ook niet meer omschrijven, maar 1 ding is zeker en dat vergeet ik niet: het is heftig! Maar goed ook dat men vergeet hoe de pijn precies voelde. Succes, het kan niet meer lang duren in ieder geval
Ik heb bij de laatste bevalling helemaal geen buikweeen gehad Het begon bij mij met een trekkerig gevoel in mijn onderrug en dat werd steeds erger..net of ik gigantisch door mijn rug was gegaan. Op een gegeven moment worden de weeen sterker en komen ze sneller achter elkaar..dan weet je zelf al dat het begonnen is. Als je echt even stil ben van een wee, zijn ze goed op sterkte en is het makkelijk om ze te gaan klokken. Succes !
Nou, afgelopen nacht bijna hele nacht weeen die direct regelamtig om de 3 á 4 min. kwamen. In het begin twijfelde ik heel erg, dus heb ik geprobeerd om te slapen. Aangezien dit niet lukte, ben ik het een uur gaan bijhouden en ik kon de klok erop gelijk zetten wanneer de volgende wee kwam. Voor de zekerheid toch VK gebeld, die adviseerde om een douche te nemen. Zouden de weeen afnemen in kracht en frequentie, dan zouden het oefenweeen zijn. Dus ik onde de douche en dacht nog, dit is wel fijn en verzacht de pijn wat, werd het direct heviger Ben maar weer naar bed gegaan en heb de tijd bewust niet bijgehouden om zo weer in slaap proberen te komen. Vanochtend was het weer wat erger, nu is het een zeurende pijn. Dus toch oefenweeen Geen idee hoe dit uit gaat pakken. Had al eerder oefenweeen gehad, maar die waren helemaal niet regelmatig en deze wel. Ik heb altijd geroepen dat onze uk te vroeg zou komen. Benieuwd of dat ook echt zo is
Als je een echte wee hebt, dan hgerken je die wel meiden.. dan MOEt je gewoon zuchten om de pijn weg te krijgen..
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens en ik denk meer vrouwen met mij. Ik heb anderhalve dag weeen gehad waarvan ik dacht dat het voorweeen waren tot de vk kwam controleren en zei dat het echte weeen waren. Tegen mij zeiden ze ook allemaal dat jhe het verschil wel zou merken maar als de vk niet was geweest had ik gewoon nog de hele dag en misschien de volgende dag ook nog wel in de weeen gezeten. Je voelt het dus niet altijd. Ik moest ook lichtelijk de pijn wegzuchten maar dat had ik weken daarvoor met de voorweeen ook al.
dan heb je dus voorween en dus weeen..ik bedoel ermee te zeggen dat wanneer het echt ontsluitingsweeen zijn, je het verschil echt wel merkt met het voorwerk en het echte werk.. En zo ervaard iedereen haar bevalling weer anders...en gelukkig maar ook..
Dit waren dus echte weeen die ik had, oftewel ontsluitingsweeen. Alleen waren ze bij mij niet zo lijnlijk en dacht ik dus dat het voorweeen waren. De verloskundige vertelde me dus dat het ontsluitingsweeen waren.
hoi hoi sorry maar ik ben het hier ook niet mee eens, toen ik van destiney beviel (mijn 4e kindje) heb ik geen wee gevoeld enkel wat krampjes echter moest ik bij elk krampje of pijntje naar het ziekenhuis, dus gelijk gegaan in het ziekenhuis kreeg ik persweeen en had ik al volledige ontsluiting geen wee gevoelt groetjes nathalie
Ik ben het er dus ook niet mee eens. Bij mij begonnen de weeën om 12 uur en toen het om 2 uur nog niet over was, zei mijn vriend: ik denk dat je weeën hebt. Dus die heeft toen de vk gebeld, terwijl ik zoiets had van: dat zijn echt geen weeën, dit is nog wel goed te doen. Maar het was dus wel zo, want toen de vk een kwartier later arriveerde had ik al bijna 8 cm ontsluiting. Maar ik geloof best dat er ook veel vrouwen zijn die het wel meteen herkennen hoor .