Gisteravond was het zover. Ik zat op de wc een boekje te lezen (m'n ontharing crème was aan het inwerken, ik dacht moet mooi onthaart zijn als ik ga bevallen) toen ik een knap hoorde en er vocht in de wc viel... Lichtelijk in paniek snel gedoucht en daarna op m'n hand geblazen, er kwam weer vocht. Het rook nergens naar dus ik mn man geroepen en het ziekenhuis gebeld. ondertussen voelde ik het lopen. In ziekenhuis testjes gedaan, 3 keer waaronder 1 inwendig maar ze zeggen dat mn vliezen niet gebroken zijn... Ze kunnen van het vocht althans geen vruchtwater maken dus het zou wel afscheiding of urine zijn! Gadver! Heb ook geen weeën gekregen uiteindelijk, maar je kunt toch niet ineens zoo incontinent worden?!?? (had net geplast trouwens toen HET gebeurde en in het ziekenhuis ook geplast en daarna weer vocht...) Vannacht ook niets meer gevoeld en niks meer verloren. Goh wat voelde ik me een stomme doos en wat baalde ik toen ik uiteindelijk iets na middernacht thuis kwam en mn moeder weer naar huis kon brengen....(zij paste op de oudste) Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Wat vreemd zeg. Ik zou mijn geld ook op vruchtwater zetten. Heb het niet meegemaakt maar wil je wel veel sterkte wensen de aankomende dagen.
raar hoor, als ik je verhaal lees zou ik ook zeggen dat het vruchtwater was.. zou trouwens wel echt een actie voor mij zijn, om dan zo in paniek te raken dat ik met ontharingscreme nog op zn plek in het ziekenhuis aan kwam
Ik dacht, ach mn onderkant is tenminste WEL mooi onthaart! hihi! Tot op heden verder niets meer gevloeid en ook geen weeen die doorzetten. Maar wat het dan wel was!??!
Vreemd... Ik kan er niet over meepraten want mijn vliezen zijn nooit gebroken bij mijn vorige 2 zwangerschappen, maar zoals jij het beschrijft zou ik toch echt denken aan vruchtwater!
Wat een vreemd iets zeg! Wat jij omschrijft klinkt als vliezen die breken, vooral dat je een knap hoorde! Heb je je verloskundige al gebeld? Goed in de gaten houden hoor!
Ik zou dus ook denken aan gebroken vliezen. Overigens heb ik éénmaal gedacht dat ik gebroken vliezen had op het einde van de zwangerschap, maar had ik dus echt extréme grote hoeveelheid vochtafscheiding door een hardnekkige schimmel- en bacteriële vaginale infectie. Maar dat 'geknap' hoorde daar dus niet bij. Vaag!
Bij mijn zwangerschap dacht ik ook dat mijn vliezen gebroken waren. Toen de vk was gekomen heeft ze me naar het zkh doorgestuurd(omdat ze niet zeker wist of het zo was en ze het daar goed na konden kijken), daar zeiden ze dat mn vliezen niet gebroken waren. Ik moest wel die dag erna wel op controle komen. De volgende ochtend liep er weer vanalles langs mn benen en in het zkh bleek die middag dus dat mn vruchtwater wel gebroken was en werd ik bijna meteen ingeleid.
ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap en toen zei een arts; nee het is geen vruchtwater de 2de arts zei ook van niet en de andere 2 weer van wel :S kan best zijn dat het wel vruchtwater is maar ze niet goed hebben gekeken...klinkt wel als vruchtwater. En bij de derde ook zo'n knap gehoord en er vloog me toch wat uit en toen zeiden ze ook dat het geen vruchtwater was! nou ik lag wel 3 uur erna te bevallen. succes en hopelijk snel je wondertje in je armen
Het is nu een week later en nog geen bevalling of baby. Ze hebben een varentest gedan (3 keer) onder de microscoop om het zeker te weten. Het was dus echt geen vruchtwater, heb sindsdien ook niet meeer zoveel vocht verloren. Vaag, maar goed, word goed in de gaten gehouden
vreemd, ik dacht echt dat als je knap hoort en er valt vocht uit je, dat je vliezen zijn gebroken. eventueel een klein scheurtje? groetjes
Tja ik kon vanachter het gordijn in de OK niet echt goed meekijken met de ks... Helaas geen eerste rang uitzicht. Maar je hebt helemaal gelijk, ze zijn ongetwijfeld wel gebroken!