Baby loopt voor op groei; eerder bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by Juudje1975, Jan 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

Dec 18, 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Een paar weken geleden hebben we een groei-echo gehad en toen bleek dat onze kleine ca. 4 weken voorloopt op de groei. Bij de laatste controle hebben we geen echo gehad, maar de vk vond mijn buik en baarmoeder wel aan de grote kant. Ze gokte op ca. 2 weken voorloop op de groei. Nu vraag ik me af of dit kan betekenen dat ik eerder ga bevallen dan de uitgerekende datum. Weet iemand dit misschien?

Groetjes,
    Judith

2. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Volgens mij zal je hierdoor niet eerder bevallen hoor....maar kan het mis hebben. Mijn vorige kindje liep ook een week voor qua groei maar die is de dag na de uitgerekende datum geboren. Het enige wat zou kunnen is dat je kindje misschien wat groter zal zijn. Maar dit was bij ons ook niet het geval. Sterker nog ze dachten dat hij te vroeg was omdat hij vrij klein was en nog onder het smeer zat.

Groetjes Lysanne

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    volgens mij heeft 't alleen te maken met het gewicht. Dus dat het misschien een wat groter kindje wordt.

4. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,213
    0
    0
    Brabant
    4 wk voorlopen is best veel.. ik loop al vanaf het begin 1 tot 1,5 wk voor en bij de laatste controle heeft de vk gezegd dat er wel een kans aanwezig is dat ie wat eerder komt.. maar ja, t wil idd niks zeggen.. we zullen zien :D

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nee helaas niet...
    Mijn kleine apie heeft ook altijd al iets voorgelopen qua groei, met 38 weken zat hij al op een kinjde van 41 weken.
    Maar ben over 3 dagen uitgerekend en hij zit er nog mooi in!! Is ook geen reden om kindje eerder te gaan halen trouwens....

Helaas, succes nog!

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    btw, het betekdn idd dat je kinjde dan geen 6 a 7 pond is maar bv 8 of 9 pond.
    Niet dat hij/zij 13 pond is hoor...

7. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

Dec 18, 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Thanx voor de reacties meiden! Als ik het zo hoor zegt het dus niet zoveel. De vk heeft wel gezegd dat ze me niet overtijd zullen laten lopen. Maar ja, ik heb liever geen ingeleide bevalling. Schijnt niet echt een pretje te zijn... (al is geen enkele bevalling een pretje natuurlijk ;))

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

hier ook erg nieuwsgierig hoor, vorige 2x bij de vk zei ze ook dat ukkie 2 weken voorliep met de groei enzo.
    maar ja als je dan denkt dat je dan eigenlijk 38 weken al bent * spannend* maar ja is geen garantie he ..
    we wachten rustig af :D

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier liep de kleine met pretecho met 28+2 een week voor en die vrouw zei dat als ze zo doorgroeit een 7,5-8 ponder wordt.
    'k Heb verder geen echo's meer (gehad) maar 'k zal de vk volgende week eens vragen een gokje te doen. Tot nu toe gaat alles precies volgens 't boekje dus ik ga in eerste instantie maar uit van 7 pond.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helaas, het kind bepaalt altijd nog zelf wanneer het er klaar voor is

11. Noen

Noen Lid

Nov 9, 2009
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kindje liep de hele zwangerschap 3 weken voor qua groei.. Morgen uitgeteld, en nog steeds zit onze baby veilig in de buik, haha..

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi,dit is mogelijk.
    bij ons bleek bij de 20 weken echo dat het ernaar uitzag dat ik langer zwanger was dan op de eerste 2 echo`s was gebleken. het verschil was zo`n anderhalve week.
    Bij geboorte bleek de baby inderdaad ouder te zijn geweest:
    na een aantal onderzoeken is gebleken dat hij 1,5 week ouder was.
    groetjes

13. Ons Kleintje

niet altijd,
    helaas kan de moeder ook signalen afgeven (tot een week of 34) dat de baby klaar is. zoals helaas bij mij het geval was.

14. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

Dec 18, 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Tja ik vroeg me gewoon af of de baby dan eerder 'klaar' is om geboren te worden zeg maar. Ben nu 32 weken, maar als de baby nu qua groei al op 36 weken zit, dacht ik dat ie misschien ook eerder zou komen. Maar ja, de grootte zegt natuurlijk niets over de ontwikkeling van de organen. Denk toch dat bijv. de longetjes nog niet rijp zijn.

15. Ons Kleintje

ik bedoel dus dat bij mij verloskundigen en artsen het fout hadden betreft de termijn echo, en indien dit ook het geval bij jou is, zou jij dus 36 weken zijn.

Share This Page