Pas laat ingeplande keizersnee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1982Eva, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoon lag in stuit; met 36 wkn heb ik een versie gehad, die lukte. Met 41+5 ben ik ingeleid (vliezen gebroken en direct infuus). Hij wilde niet indalen, mijn lichaam pakte het totaal niet over, en na 15 uur waarin er echt vrij weinig gebeurde heb ik een spoed ks gekregen - dat vond ik een prima ervaring.

Nu verwachten we een tweede. Zij ligt wel al goed, is ook nog niet ingedaald (wel iets in het bekken, maar dat zeiden ze bij zoon ook steeds). Na lang twijfelen heb ik toch voor een geplande ks gekozen. Ik heb gewoon geen vertrouwen in mijn lichaam gelet op de vorige 'mislukte' poging en ga er veel liever rustiger in. De ks is nu gepland bij 39+5. Best laat dus! Nou was ik de vorige keer natuurlijk nogal een 'slome' ;) dus dat was ook een reden dat de gyn het wel zo durfde, maar hij zei ook dat ik, als het spontaan begon, toch maar even goed moest nadenken of ik niet 'een poging wilde wagen'.

Maar eigenlijk is mijn antwoord daarop: nee! Ik maak me nu dus ineens vreselijk zorgen dat ze ineens toch spontaan besluit te komen, ik dan helemaal niet mentaal voorbereid ben, in de stress naar het ziekenhuis moet, opvang voor zoontje moet regelen, etc etc. Kortom: stressss (tja hormonen).

Zijn er mensen met ervaringen; wie was bij de 1e ook laat en beviel je toen bij de 2e veel eerder? Hoe gaat het als ik toch eerder weeen krijg, kan ik dan alsnog een ks krijgen?

Hoop dat er mensen zijn die me weer een beetje gerust kunnen stellen, je hormonen gaan zo met je op de loop deze laatste weken!

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Het is opzicht vrij normaal dat je bij een bevalling nog laatste dingen moet regelen als oppas etc. Want de meeste dames weten niet wanneer het begint.
    Dus probeer er toch rekening mee te houden, dat het spontaan kan beginnen. Misschien pakt je lichaam het deze keer goed op.
    Ik neem aan dat je nog verdere controles hebt staan? Misschien je twijfels nog eens bespreken met de gyn?
    Als hij het niet zou vertrouwen, dan had hij de keizersnede wel eerder gepland denk ik dan maar zo.

3. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1e x met 40.0 bevallen uiteindelijk spoedkeizersnede. 2e met 38.4 geplande keizersnede en nu zwanger van de 3e. Ben ook bang 39e week hoop ook rond 38e

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

42 weken en uiteindelijk spoedkeizersnede bij de eerste, 39+6 normale bevalling bij de tweede. Gyn zal wel weten wat hij/zij doet, ook als het eerder spontaan begint.

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Begrijpelijk dat je je zo voelt,maar probeer het een beetje los te laten ook al is het niet makkelijk. Bij elk pijntje in je lichaam ga je dan denken:beginnen me weeën nu?? Ik had t ook bij mijn middelste,hij is met een geplande ks gehaald met ook 39.5wk. Mijn oudste met 41 wk geboren dmv spoed ks
    Snap dus je angst wel,maar wat voorgaande dames al zeggen,regel je oppas als t spontaan kan gebeuren en dan ben je in goede handen in t zh , succes en een voorspoedige bevalling!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn laatste ks stond met 39+6. Mocht het eerder beginnen, dan zou het alsnog een ks worden.

Maar ze bleef gewoon zitten.

Deel Deze Pagina