Ervarings verhalen inleiden na keizersnee??

Discussie in 'De bevalling' gestart door spriet, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hoe ging dat bij jullie in zijn werking?
    Bij de eerste een ks gehad i.v.m grootte van mijn dochter 4720gr en na 24 uur weeen waarvan 6 uren weenstorm is ze dus gehaald met ks.
    ontsluiting wilde ook totaal niet vorderen ondanks de wee opwekkers.

zat na 24 uur nog niet op 5cm.

Maar goed ik zie nu wel tegen normaal bevallen op ook omdat dit weer een groot kindje is, loopt al 3 weken voor en weet ook niet of ik wel ingeleid wil worden of gewoon gelijk ks.

maar goed nu dus op zoek naar ervaringen en hoe dat bij jullie ging en wat mag wel en wat mag niet?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    uhmm na een keizersnede doen ze niet inleiden!! omdat dan het litteken kan opengaan van de vorige keizersnede.. dat is wat ik weet. dus als ze dan toch meoten inleiden wordt het automatisch weer een keizernede

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babyhope niet waar!

ik ben ingeleid na een keizersnee. Gel mag je niet hebben maar je wordt dan ingeleid door middel van een ballon. Die wordt in je baarmoedermond gestopt en die zorgt voor ontsluiting. Bij ongeveer 4cm valt hij eruit. Tegelijk krijg je een infuus met weeenopwekkers.

Mijn verhaal ìs geen fijn verhaal. Het is niet goed gegaan de inleiding helaas. Ik kwam niet verder dan 5cm ontsluiting en omdat ik al een ks had gehad wilden ze niet heel lang doorgaan.
    Dus ik heb s avonds laat alsnog een ks gehad. Mijn zoon bleek 4390 gram te zijn. Dat was blijkbaar te groot voor mij.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    @babyhope: dat is idd niet waar.

Ik heb bij de 1e een ks gehad, zoontje woog 4960 gram, ik was bij hem ingeleid met 42 weken.

De tweede zwangerschap ging ik weer overtijd. Een ks mocht ik niet voor kiezen en wilde ik ook niet. Ik zou met 42 weken worden ingeleid dmv een balloncatheter, zoals hierboven ook beschreven.
    De bevalling begon echter spontaan met 41+1, is alleen helaas wel weer geëindigd in ks, dochtertje woog al 4990 gram.

5. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste een spoedks gehad. Bij de tweede wilden ze niets doen voor 42 weken (tenzijn medisch noodzakelijk). En het enige wat ze wilden doen was vliezen breken bij opening en een infuus. Onder geen beding gel. Gyn zei dat een infuus met weeenopwekkers altijd een tandje lager of helemaal uitkan als het te hard gaat naar hun zin. Als gel er eenmaal in zit dan kunnen ze het niet meer uit halen.
    Uiteindelijk heb ik een geplande ks gehad, omdat ik bang was voor herhaling van dramabevalling + ellendige kraamtijd daardoor.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Bij de eerste een ks gehad. Ik loop sinds 2 weken weer bij de gyn ipv de VK . Ik mag wel kiezen tussen een ks of een nat bevalling.

Het inleiden wordt dan idd mbv een balloncatheter gedaan. Omdat medicatie een weeenstorm op kan wekken en dan kan je litteken scheuren.

Ik kies, ivm het risico van een baarmoederruptuur, voor een ks.

Deel Deze Pagina