Dag Dames, Ik heb een vraag: Ik heb deze week heel erg last van mijn rug. Ik weet niet of het te maken heeft met mijn zwangerschap. De pijn zit boven bij mijn bh band. Ik ben nu 24 weken zwanger. Heeft iemand dit ook gehad? Liefs, Hajar
hey namosae, ik heb er ook last van en ben er mee naar de dokter geweest. Hij heeft me doorverwezen naar de kiné. Hoewel de meeste vrouwen last krijgen in de onderrug kan hetzelfde voorkomen in het bovenste deel van de rug. Het heeft allemaal te malen met de hormoonhuishouding. Net zoals je bekken slapper wordt gebeurt dit ook met je ligamenten in je rug. Je spieren reageren op deze verandering want ineens zit alles in een andere houding. Bij mij zat na een week heel mijn rug verkrampt. 's Avonds kon ik niet meer staan of zitten, enkel liggen op een vlakke ondergrond hielp me. Ik ga nu al twee weken naar de kiné. Zij masseert alle spieren los en ik moet buikspieroefeningen doen om mijn rugspieren te ontlasten. Bij mij is het dus al heel vroeg begonnen. Hopelijk blijft het niet
Heey meid, bedankt voor je reactie. Maar ik vind het vreemd dat de pijn in mijn rug hoger zit. Meestal heb je pijn in je onderrug. Zat de pijn bij jou ook in het midden.
Ik heb rugpijn die onder- en bovenin mijn rug zit. Wat mij helpt is massage, douchestralen erop en een warmtekussen al is dit laatste niet bepaald geweldig met dit weer. Mocht de pijn hevig worden dan zou ik even aan de bel trekken bij de verloskundige maar verder kunnen ze er niks aan doen. Waarschijnlijk is jouw bovenrug gevoel voor het gewicht van je buik.
Ja hoor, net aan mijn bh-bandje. Tien het erger werd is hij iets naar beneden gezakt, maar nooit echt in mijn onderrug. Nu zit hij weer ter hoogte van de bh, net er onder om precies te zijn
Ik vond het ook vreemd dat die zo hoog zat, maar de dokter heeft me bevestigd dat dit ook kan bij zwangerschap, hoewel het bij de meeste vrouwen lager zit... Een kersenpitkussen of warm bad mocht ik ook gebruiken van de kine, de spieren warm houden zou de pijnverminderen.
Toevallig wilde ik hier net een topic over plaatsen. Lig nu wakker omdat ik er zoveel last van heb. Als ik op mn rug lig word ik er benauwd van! Heb gister mijn klas in orde gemaakt na een zomervakantie. Zal ik dan toch te veel gesjouwd hebben? Ook mn armen en dan rond mn ellebogen doen zeer. Weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen of zitten. Laat staan slapen!
Ik had hier ook heel erg last van. Zit nu in week 23 van mn zwangerschap. Ik had snachts ook vreselijke pijn zo net onder mn schouderbladen waar mn spier echt totaal verkrampte. Deze pijn trok via mn ribben door naar mn zij en ik werd er helemaal gek van. Wist van de pijn niet meer hoe ik moest staan liggen of zitten. Ben naar de fysio geweest (waar ik al loop ivm bekkenklachten) en deze gaf idd aan dat het puur te maken heeft met de zwangerschap, slapper worden van de spieren, weker worden van de botten/kraakbeen, etc. Borsten worden zwaarder dus je neemt een andere houding aan en tsjah... Dan kan t dus allemaal net verkeerd schieten. Bij mij zat er ook een rib verkeerd, dus die heeft hij 'gemanipuleerd' en nu na 5 dagen werd ik wakker zonder pijn Duimen dat t zo blijft!