Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben(vandaag 5 weken). Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, dit was wel iets wat we graag wilden. De zwangerschap komt onverwachts, maar is wel hartstikke welkom. Nu hebben we gister besloten dat we willen trouwen voordat het kindje komt, we zijn er alleen nog niet uit op welke manier. Eigenlijk wilden we allebei graag een groot feest geven, maar daar twijfelen we nu over, omdat ik zwanger ben. Er zijn eigenlijk 2 opties 1. klein trouwen(dus alleen gemeentehuis en evt. 's avonds lekker gaan eten). Dan is het echt voor de formaliteit 2. Binnen 3 maanden een grote bruiloft organiseren waarbij het toch echt een droombruiloft wordt waarbij ik dus ongeveer 4 maanden zwanger ben. Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand ervaring hiermee en met het "snel" regelen van een bruiloft en heeft hier tips voor?
Poeh.. geen idee! Je kan nu ook 'snel' en klein trouwen zoals je eerste optie en na de bevalling een feest geven? Vier je de geboorte en jullie trouwen in 1 keer Enne.. GEFELICITEERD!!!
Hi gefeliciteerd!! Wij hadden precies hetzelfde! Met 8 weken kwam de ring tevoorschijn . Omdat we graag in de zomer wilden trouwen zijn we getrouwd toen ik 29 weken was. We hebben daarom ervoor gekozen het redelijk klein te doen: een lunch met alleen de beste vrienden en dichtsbijzijnde familie. Ik vond het een heerlijke dag en kan het aanraden. Iedereen was ook heel enthousiast omdat het toch nog vrij intiem was en bijzonder met de kleine in de buik erbij. Uiteindelijk hadden we iets van 50 man bij elkaar. In 5 maanden alles regelen is prima te doen, maar kreeg er toch de zenuwen van haha.... Veel succes en als je nog tips zoekt kan je me een PB sturen..
Je kan altijd nog het 'grote' feest geven nietwaar? Ik zou dus klein trouwen met je dierbaarsten en dan voor iedereen een groot droom feest plannen met je droom jurk enzo zodra de kleine er is. Zwanger een droom trouwerij plannen zou ik nooit voor kiezen omdat je dan ookniet je droomjurk aankan.
Ik wilde eigenlijk altijd graag in het voorjaar trouwen.. maar ja onze kleine uk verwachten we half april, dus dat wordt lastig. Qua buik zou ergens dit jaar nog mooi zijn, maar vind December echt een te drukke maand(hebben dan ook veel verjaardagen). Misschien is januari-februari een optie, dan ben ik 6-7 maanden.. Qua gasten, we hebben een redelijk grote vriendengroep en familie is voor ons beide belangrijk.. komen zo aan de 60-70 man..Naja, allemaal maar eens even bedenken Thanks MommieD, als ik nog meer vragen heb of tips dan laat ik het je zeker weten!!
Ik ben getrouwd toen ik 29 weken zwanger was. Prachtige dag hadden we met al onze vrienden en familie erbij. Mijn jurk is de dag vantevoren aangepast nog. Had lekker platte schoenen aan en ik had me geen mooiere dag kunnen wensen!
Ik ben zelf nog geen half jaar geleden getrouwd dus ik kan je vast wel wat tips geven. Een bruiloft regelen in 3 maanden is druk, maar te doen. Zet eerst op papier wat je wilt en zet zo snel mogelijk een datum vast bij de gemeente, fotograaf en locaties, dan kan je verder plannen (Wil je een feestzaal met DJ, luxe dineren in een restaurant of trouwen in een kasteel?) De jurk: heel belangrijk natuurlijk. Bij de meeste bruidzaken kunnen ze een jurk ook met spoed bestellen. Met 4 maanden heb je nog geen enorme buik dus dat moet lukken. Ik ozu wel snel gaan als ik jou was. Een pak is ook snel gekocht, meestal zitten daar geen levertijden op. Wij hebben het zelf als volgt gedaan: Om 08.30 uur in de make up en haar en om 11.00 uur werd ik opgehaald. Direct na ophalen foto's maken en bij mijn opa langs. Daarna lunchen en naar huis rijden (daar nog paar foto's maken, troilet, wat drinken) Om 15.30 uur de ceremonie in een leuk kerkje vlakbij, met alleen familie en goede vrienden. Daarna in een restaurant bruidstaart met bubbels. Tussen 18.30 en 19.00 uur kwamen alle overige gasten binnen en om 19.00 uur begin het buffet (iedereen kon dus lekker mee eten) Toen iedereen redelijk uitgegeten was werden enkele dingen weggahaald (zoals de soep) en kwamen er nog kleine toetjes. Hele gezellige dag/avond gehad en het werd niet super laat doordat alle gasten redelijk vroeg waren. Een tip:IK GA TROUWEN / BEN GETROUWD Hyve - hyves.nl Hier heb ik veel aan gehad. Heel veel ideeen op te vinden en andere bruidjes helpen je graag met problemen of zoeken als er wat is of als je iets nodig hebt. Doe zoals je het graag wilt. Trouwen doe je maar 1 keer. Maak er je droomdag van.
Je weet natuurlijk nooit hoe je je voelt in een zwangerschap. De een heeft meer last van kwaaltjes dan de ander. Normaal gesproken zou dan rond de 4 maanden een goede termijn zijn. De meeste zijn dan al van de ergste misselijkheid af. En klachten als harde buiken, bekkeninstabiliteit enz komen vaak later. In 3 maanden moet het wel te regelen zijn. Mits je niet heel unieke dingen wil die lastig te regelen zijn. Maar in je eerste maanden van de zwangerschap, als je dus alles moet regelen, ben je vaak wel nog heel moe. Het lijkt me dan dus zwaarder om alles te regelen dan zonder zwangerschap.
Als jullie wel iedereen willen uitnodigen maar het niet zo druk willen hebben zou ik trouwen, receptie en dan eten met ene klein groepje doen. Dan duurt het ook niet tot in de late uurtjes, maar kan je toch iedereen uitnodigen voor de receptie. En ik denk dat het goed te regelen is in een paar maanden. Het is maar helemaal hoeveel tijd je eraan kwijt wil zijn. Als je ene jaar hebt hoef je niet elke week iets te regelen, als je een paar maanden hebt misschien wel. Wij zijn vorige jaar november getrouwd (nog niet zwanger ) en ik vond dat ook een leuke maand. Is een maand waarin niet heel veel gebeurd, december is inderdaad te druk. En wij vonden januari dan weer te hartje winter, maar dat kan ook weer goed uitpakken als het sneeuwt bijv. Veel plezier in met de voorbereiding. Ik zou je in ieder geval niet laten tegenhouden om er de mooiste dag van je leven van te maken!
Trouwens, als je een mooie trouwjurk zoekt speciaal voor als je zwanger bent, kijk even op tiffany rose website. Die hebben echt supermooie jurken!
Thanks voor alle snelle reacties en tips! We zijn er ons bewust van als we willen trouwen dat we het snel moeten regelen.. Ik heb nog 3 weken vakantie voordat ik ga beginnen met werken, dus in deze tijd kan ik nog veel doen(maar dan moeten we wel snel beslissen) Ik hou jullie op de hoogte!
Wij hebben het voor het huis meer gedaan maar gewoon met de fam, (ouder, schoonouders, zusjes etc) daarna lekker uit eten. nu willen we wel weer trouwen maar vinden het ergens ook zonde van het geld...Als ik mijn droombruiloft wil ben ik zo niet even klaar hoor Dus wat wil je zelf, droom je er echt van en is het iets wat je heeel graag wil of doe je het meer voor de naam en de formaliteit en vind je alleen uit eten met de fam ook genoeg zeg ik: hou het lekker klein.
ik zou voor de 2de optie gaan.. als je dan echt wil trouwen voor het kind er is, dan lekker met zwangerbuikje, mooi feest, lekker eten, mooie jurk en misschien zelfs een laatste vakantie samen?!
Tja, ik zou nooit voor een grote bruiloft gaan, dus dat is dan snel bekeken: klein trouwen met een intiem etentje lijkt mij sowieso handiger. Maar ik droom dus niet van witte jurken, grote taarten en fotoreportages waar je boeken mee kunt vullen. Het lijkt mij sowieso niet geweldig om zwanger te trouwen - vooral omdat je niet helemaal weet hoe je je voelt. Tuurlijk, je kan altijd je been breken of griep krijgen, maar zwanger zijn levert toch weer andere dingetjes op. Met eten, met rusten, soms met lichamelijke klachten - en je gaat vaak op een andere manier om met stress. Een goed pak kan ook even duren - als je dat tenminste net zo serieus neemt als de jurk. Iemand zei: met vier maanden heb je nog niet zo'n buik - daar zou ik niet te licht over denken. Sommige darmenbuiken zijn echt enorm - zeker als je normaal een smalle taille hebt kun je die dan al behoorlijk kwijt zijn, helaas.
Ik ben nu bijna een jaar getrouwd en wij hebben er een jaar voor uit getrokken om het te regelen. Dit was niet nodig geweest. Alleen wel lekker rustig. Het enige wat je misschien wilt uitzoeken voor je beslist is een feestlocatie voor optie 2. Dat is namelijk het gene wat bij ons eigenlijk al niet meer kon. Als je die hebt, en de gemeente heeft tijd om je te trouwen die dag, dan is de rest zo geregeld. Je zult misschien minder keuze hebben in jurken en je partner in pakken door de levertijd, maar de rest... prima te doen! Neem ook eens een kijkje op Trouwforum daar zitten een hoop mensen die al getrouwd zijn of ook gaan trouwen en zij kunnen je super goede tips geven! Ik heb ook daar veel aan gehad! Verder is het maar net wat je wilt doen. Wil je een trouwauto... Zoek op google wat verder dan de eerste 3 pagina's... Wil je een taart, kijk voor hobbybakster of ga gewoon langs bij een bakker in de buurt... Maar de meeste dingen zijn wat kleinere dingen en die heb je zo geregeld. Heel veel plezier! Genietse van zowel de zwangerschap als van je toekomstige bruiloft!
Ik ben in mei ten huwelijk gevraagd en in juni het jaar daarop getrouwd. Heb dus meer dan een jaar gehad voor de voorbereidingen en vond dat heel erg fijn. Mede omdat wij een grote bruiloft hadden, maar ook omdat we op een vrijdag in juni wilden trouwen (trouw hoogseizoen!). Sommige locaties waren toen al volgeboekt en met andere dingen waren we net op tijd met boeken. Mijn vriendin is ook eerst simpel voor de wet getrouwd (en zwanger geraakt op haar huwelijksnacht haha) en zo'n 1.5 jaar later (toen haar zoontje inmiddels geboren en al wat groter was) heeft ze een groot feest gegeven. Inclusief prachtige trouwjurk, taart, feest en veel vrienden en familie. Was echt heel geslaagd!
Ik wilde ook graag trouwen, maar wel op een leuke manier. Daarom hebben we ervoor gekozen een geregistreerd partnerschap aan te gaan tijdens de zwangerschap (en dan wel erkennen) en toen onze dochter twee was, zijn we met z'n allen in Bali getrouwd.
Ik ben afgelopen 20 juli getrouwd en was toen 23 weken. Wij hebben gemeentehuis, receptie en met klein groepje eten gedaan. Duurde tot half 10 en was toen echt blij dat ik naar huis mocht.
wij hebben ons trouwen in 2 en half maand geregeld. oké, ik was toen niet zwanger (drie weken later wel, achteraf gezien) het is met trouwen maar net wat je wilt. ik had een geweldige (trouw)jurk, we hadden een top locatie en een geweldig feest met ongeveer 100 man en een 4 mans bandje. onze trouwauto was een knalrode Cadillac. Foto's hebben we door mijn schoonzus laten doen, het trouwboek heb ik zelf gemaakt. ringen hadden we binnen 3 weken thuis liggen, graveert en al. nou zijn wij ook in november getrouwd, dus het was geen hoogseizoen maar we hadden alles binnen 1 maand geregeld eigenlijk, daarna was het wachten op de dingen. op de dag van de ondertrouw direct de locatie gebeld en datum vast gelegd. ringen die dag ook geregeld. dag erop kaarten geregeld en begon ik met speuren naar een jurk die ik drie weken later vond. 2 pasbeurten en ik kon hem drie dagen voor mijn trouwen ophalen maar als je een gewilde locatie wilt hebben, of een grote populaire band kan je denk ik eerst intiem trouwen, en als het kind wat ouder een knal feest geven (bijvoorbeeld als jullie 1 jaar getrouwd zijn)
Het blijft toch een persoonlijke keuze! Wel fijn dat jullie zo meedenken.. Gister nog eens over gehad en we hebben besloten om ergens dit jaar nog te trouwen, maar het dan klein te houden.. In het gemeentehuis en daarna ergens lekker gaan eten met waarschijnlijk alleen ouders/broers/zussen en misschien paar goede vrienden, zodat we het nog wel een beetje vieren! Wanneer het kindje(of de kinderen later) wat ouder is/zijn, dat we dan het feest geven wat we echt heel graag willen!