Dopler

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sallie, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mijn zoontje had ik tijdens de zwangerschap een dopler gekocht, gewoon omdat ik het leuk vond. Vorige week ergens kwam ik hem tegen, dus weer even geprobeerd. Er was '( logisch ;)), nog niks te horen. Net had ik even een momentje voor mezelf en viel mijn oog weer op de dopler. Ik dacht, laat ik het nog eens proberen. En na even zoeken vond ik een krachtige hartslag! Ik vind het weer zo bijzonder! Om een of andere rede begint het nu veel later te 'leven' dan bij de eerste zwangerschap, maar nu is het toch wel heel 'echt'... Wilde ik even delen ;).

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Geweldig fijn voor je! Maar ik zou er ook mee uitkijken. Voor 11 weken gebruiken artsen en verloskundigen geen dopplers ivm schade. En ik heb begrepen dat kindjes ervoor wegzwemmen omdat ze het onprettig vinden.

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankje voor de tip! Ik dacht dat het niet werd gedaan omdat er veel kans was het hartje nog niet te vinden... Ik zal hem braaf een tijdje in de kast doen ;). Neem trouwens niet weg dat het bijzonder was! :D

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je bent intussen 11w, dus ik neem aan dat het kwaad kunnen wel voorbij is. Maar er terughoudend mee zijn omdat kindjes het onprettig vinden is ook een reden.

Ik snap heel goed dat het bijzonder was! Super tof en fijn!

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier hoef ik zoiets niet te proberen dan heb ik ruzie met de baby haha. Vanaf het begin schopte hij/zij tegen de dopler bij de vk en toen ik vorige week een paar keer aan de ctg moest was het echt een geweld in mn buik hihi. Hopelijk probeerd jullie kleintje zich er niet voor te verstoppen hihi

6. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Als het een doppler is zoals angelsounds... Die brengen geen schade aan hoor. De dopplers bij de vk werken met straling en dat is niet zo goed voor je kindje. Maar eentje die je zelf hebt werkt met micro en voor zo ver ik weet brengt het geen schade aan, wordt veel gezegd.
    Ik deed het al vanaf 9/10 weken en kon het ook horen.
    Maar het is volgens mij echt niet bewezen dat het schade aanricht!
    Als je je er niet goed bij voelt moet je het natuurlijk niet doen :) en ik deed het ook niet vaker dan twee keer op een dag.

Deel Deze Pagina