Hallo dames, Ik ben nu ruim 39 weken zwanger en loop al sinds 33 weken met perioden van harde buiken. Vandaag was het weer raak en ik heb de vk gebeld omdat ik er zo doorheen zit, dat ik had gehoopt dat ze me misschien kon strippen zodat de bevalling wellicht een zetje had kunnen krijgen. Helaas hebben de harde buiken/voorweeen niet het gewenste resultaat gehad. De baarmoedermond is wel zacht en wat korter geworden, maar helaas is er nog maar 1 cm ontsluiting, dus 1 cm te weinig om te strippen. Omdat ik bang ben dat de baby nooit uit zichzelf komt, vroeg ik me af of er dames zijn die een dergelijke situatie hebben meegemaakt en of je toch snel spontaan bevallen bent.
Wat gek ik ben destijds wel met 1 cm gestript! Hoop dat jullie kindje zich snel meld en dat jullie lekker kunnen gaan genieten
Hier bij alle 2 kids veel last gehad van harde buiken vanaf 28 weken. Nooit uitzichzelf doorgezet wel 1-2 cm ontsluiting. Strippen heeft niets geholpen. Uiteindelijk bij alle 2 op de uitgetekende datum ingeleid. Geen positief verhaal dus voor jou nu Succes nog ff
Ik was met 40+6 nog niet te strippen, Een inleiding gepland voor 41+1, maar de nacht voor de inleiding begon het spontaan. 😃 Wel is het vanaf het moment van inwendig onderzoek begonnen met rommelen dus dat heeft uiteindelijk wel wat gedaan. Hopelijk begint het bij jou ook gewoon vanzelf.
Bij mijn dochter had ik ook veel harde buiken en voorweeen. Met 39.5 had ik een afspraak bij de vk, maar toen zat alles nog potdicht dus niet kunnen strippen. Met 39.6 zijn spontaan mn vliezen gebroken en mn dochter is op de uitgerekende datum geboren.
Bij de tweede gekeken bij 39 weken precies of strippen mogelijk was, dit was op zich wel mogelijk, 2a3 cm, maar meneertje lag nog niet ingedaald dus vonden ze dit te gevaarlijk. Waarschijnlijk door het toucheren toch begonnen, want die nacht braken de vliezen en 4 uur later was hij er Het kan ineens snel gaan!
Ik moet zeggen het verbaast mij nog steeds dat sommige verloskundigen zo vroeg al strippen! Hier doen ze dat pas bij 41 weken, omdat het vanaf die tijd pas bewezen effect geeft. Ik had 1cm, ben gestript maar het heeft niets uitgehaald helaas. Nu 41+3 en er gebeurt nog altijd niets hierbinnen.. Dus geen positieve ervaring hier!
Hier hebben ze mij pas gestript toen ik over de 40 weken was, eerder wouden ze niet doen bij mij! Uiteindelijk 3x gestript, ingeleid en bevallen dmv keizersnede. Zegt echt werkelijk waar helemaal niks! Je lichaam is er klaar voor of helemaal niet, doordat je nog maar 1 cm hebt, de baarmoeder nog niet helemaal verweekt is, is je lichaam er schijnbaar nog niet helemaal klaar voor om te bevallen en je kindje ook niet.