Je zal de eerste niet zijn die doorloopt met een gebroken middenvoetsbeentje. Bij twijfel laten zien.
Ik ben op een vrijdagmiddag gevallen en toen naar de huisarts geweest en was gekneusd. Hele weekend rondgestrompeld en op maandag toch maar weer contact opgenomen en was helaas toch gebroken. Botje op de bovenkant van mijn voet gebroken, talusbotje ofzo iets.. Sterkte, neem in elk geval vast pijnstillers in.
Ik zou zeker nog een keer bellen en aandringen op een afspraak. Zeker ivm met het evt spuiten van Fraxiparine.
Ik heb mijn enkel 2 jaar geleden gebroken. Assistente van de huisarts wilde me niet laten komen. Ik ging dus ook out van de pijn. Nog eens gebeld, hielden voet bij stuk. Ik heb ze toen medegedeeld: ik bel zo de hap. Moet er bij zeggen dat ik zelf in huisartsenpraktijk werk en mijn bazen vonden t belachelijk. Was toen tegen 17 uur. Hap gebeld, kon direct komen. Uiteindelijk tot 23.30 op hap en daarna SEH gezeten. Ik weet niet hoe ik zonder gips de nacht had doorgekomen. Met gips was al vreselijk pijnlijk maar er zonder al helemaal. Ik zou dus echt nog eens bellen. Desnoods er heen rijden. Is toch van de zotte!
Mogen jullie niet rechtstreeks naar "spoed" rijden? Bij zoiets mag dat in Vlaanderen wel en gelukkig maar...
Ik heb zeer serieus letsel opgelopen door een verstapping. Mijn orthopeed zei dat hij juist de zwaarste letsels ziet bij een lullige verstapping en niet bij mensen die van twee hoog naar beneden vielen. Overigens moest ik ruim 6 maanden revalideren. Ik zou aandringen op een foto.
Ik had een aantal maanden geleden een bult op dezelfde plek zitten nadat ik door mijn voet was gegaan; afgescheurde enkelbanden. Maar eerst kreeg ik gewoon een foto om een breuk uit te sluiten. Als ik jou was, zou ik nogmaals bellen en dan ook duidelijk vertellen waarom een foto in jouw geval extra belangrijk is. Sterkte vannacht, want dit doet ongetwijfeld ook pijn met slapen.
Mocht het gebroken zijn, dan kan fraxiparine morgen ook opgestart worden. Je bent immers vandaag nog mobiel geweest. Huid lijkt heel, geen bloedverlies. Stand lijkt aan de buitenkant in elk geval niet erg afwijkend. Afgaand op je verhaal klinkt het allemaal vervelend, maar niet per se spoedeisend. Wellicht morgen bij de eigen huisarts langs, ws zal die je wel doorverwijzen. Als je twijfelt over de doorbloeding van je voet of de pijn ondraaglijk is dan lijkt het mij nodig dat je vanavond nog gezien wordt. Als het vanwege je medische situatie mag kun je paracetamol nemen vanwege de pijn.
En gelukkig maar. Wat mijn moeder vroeger als avondhoofd niet heeft meegemaakt op de spoedeisende hulp.... Mensen met een ienieminie sneetje die wilden dat de plastisch chirurg er naar keek. ( Die helemaal niet in huis was)
P ik wilde net reageren dat mijn gebroken enkel ook zo blauw en dik was maar inderdaad toch gebroken dus. Balen zeg! Bij de röntgenfoto afdeling vertelde de verpleger dat huisartsen veel te vaak wachten met doorverwijzen bij een breuk! Bij mij wilde mijn huisarts in de eerste instantie ook niet doorsturen maar ik verging echt van de pijn. Zo idioot dat daar zo moeilijk over gedaan wordt..