Gebroken?

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jun 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    Ai beterschap!

Toch de HAP nogmaals gebeld? Goed dat je je geboekt hebt gevolgd.

Warboel likes this.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Zo had ik een knul van een jaar of 15 naast mn zwaar benauwde dochter zitten...jaaaaa doet wel heeeeel erg zeer!!! (Gestoken door een wesp...nee was geen allergie)

3. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

Jan 30, 2021
    2,380
    1,917
    113
    Beterschap, hopelijk heelt de breuk snel weer

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Ahh gatver! Beterschap!

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb het andersom meegemaakt. Ik had een dik been na een vliegreis, na 3 dagen nog steeds (geen pijn verder). De vader van mijn vriend destijds was arts en die vond toch echt dat ik de huisarts moest bellen. Uiteraard was het net vrijdagavond, dus ik de HAP dan maar gebeld. Ik moest direct komen. Van daaruit direct door naar het ziekenhuis voor een echo. Ik kreeg voorrang op mensen die echt zichtbaar iets mankeerden en veel pijn hadden. Er moest ook nog iemand van thuis komen om de echo te komen maken en ik heb me al die tijd verwonderd van jeetje, is dit nu echt allemaal nodig? Ik had gerust gewacht tot maandag. Kennelijk is een verdenking van trombose genoeg om de alarmbellen af te doen laten gaan. Ze vonden niets, maar zeiden ook echt dat het goed was dat ik tóch de huisarts had gebeld.

6. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Sterkte!

7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    Oh jakkes.. sterkte & hopelijk heb je niet teveel irritatie met deze warmte :(

8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Oh no! Hopelijk een spoedig herstel!! Sterkte!

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Wat goed dat je nog een keer hebt gebeld. Hebben ze gezegd hoe lang je in het gips moet?

10. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Ahh kak! Sterkte ermee..

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Even globaal antwoorden hoor, haha. Was een latertje gisteren.

Heb inderdaad nogmaals gebeld. Verteld dat de voet nog dikker was geworden, de pijn erger werd en paracetamol niets hielp. Klein beetje aangedikt, maar eenmaal in het ziekenhuis kon ik dus al echt niet meer lopen .

Huisarts zag de zwelling, moest gelijk foto's laten maken en zit dus een breuk in het middenvoetsbeentje, maar dan tussen de bal van mijn voet en mijn hiel. Echt het uiterste puntje ofzo, Ik weet even niet ik het moet uitleggen. Volgens de chirurg een rotplek, dus moet rekenen op zeker 6 weken gips. Al houd ik hoop dat het volgende week meevalt als dit blok aan mn been eraf gaat :roflmao:.

Loop nu al tegen dingen aan. Aangezien mijn man zelfstandig ondernemer is en dus gewoon weken van 60 uur draait. Zoals het naar school brengen en halen van mijn dochter.
    Het is de laatste week, maar het is zo sneu als ze dat zou missen. Helaas is het netwerk van ouders ook wat beperkt. Ik ken wel ouders, maar die wonen veelal aan de andere kant van de wijk. Vroeg me af of een scootmobiel huren miss een optie is of is dat overdreven? :roflmao:

Ik kan ook mijn normale broeken niet dragen. Dus ik stuur manlief er morgenavond even op uit om wijde broeken te halen.

Vakantie is een twijfelgeval nog. Als ik loopgips of een brace krijg gaat het wss wel. Ik zit toch al aan de fraxiparine. Alleen zal de dosis dan de heenreis (lange autorit) miss iets verhoogd moeten worden. Even volgende week aankijken of we dan alsnog kunnen boeken.

Verder kan ik nu deze week eigenlijk gewoon niets. Ook niet in huis. Krukken zijn minder makkelijk dan ik in gedachten had, haha. Ga wel sterke spieren krijgen, want het is echt intensief.

Als iemand nog tips heeft? Graag!

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,670
    113
    Female
    Ai dat klinkt allemaal niet fijn:(
    Sterkte en beterschap!

Warboel likes this.
  13. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    Scootmobiels idd lenen bij van die zorg verhuur winkels. Hier hadden we ook een moeder met gebroken been dan kon ze toch iets.

men hopelijk willen buurvrouwen helpen.
    Ik zou rustig je kind ophalen ook woon ik andere kant. Sterkte hopelijk gauw pijnloos en is de breuk snel geheeld.

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Jaa ik ben mezelf al wat aan het oriënteren. Zo kan ik toch nog even langs stal crossen en mijn dochter zelf lekker naar school brengen, bijvoorbeeld. Je hebt ook scootmobiels met een beensteun zag ik. Ideaal!

15. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,006
    2,372
    113

Ah kak!

tips:
    - Toch echt mensen in gaan schakelen voor halen en brengen, het is maar een week. Of je man kan misschien deze week flexibel zijn, ook daarvoor geldt het is maar een week (bij was t drie maanden werd wat lastiger)
    - been goed hoog houden eerste week. Ik kwam alleen van bank voor roken en wc ongeveer 1x per uur en dat bleek teveel, had enorme blaasvormig bij hiel waardoor gips er naar week af moest
    - als je man aan het werk is: zorg dat hij s ochtends een trog met brood en een terhmoskan thee/fles water binnen hand bereik zet zodat je daarvoor niet hoeft te lopen
    - weet niet hoe oud je kindje is maar ik heb mijn oudste met spoed geleerd hoe ze cappuccino moet zetten voor mij haha
    - je hebt speciale spray tegen de jeuk. Bestel die alvast, ik bleek hem niet nodig te hebben dus kon hem ongeopend weer terugsturen maar als je hem wel nodig hebt wil je hem NU!
    - er zijn speciale hoezen bij Etos voor het douchen, perfect
    - alleen douchen is horror, dus doe het met hulp en zorg ook voor een krukje waar je kan zitten onder de douche
    - zet een makkelijk tasje binnen handbereik waarin je dingen kunt verplaatsen als je wel wat zelf moet ophalen, iets in je handen met krukken wil niet. Ik herhaal: wil echt niet!
    - regel een schoonmaakster voor de komende weken want je man gaat t heel erg druk krijgen (heb die van mij nog nooit zo chagrijnig gezien)
    - bestel de boodschappen online (op een tijdstip dat je man ook thuis is uiteraard)
    - maak een verlanglijstje op Netflix van de must sees
    - stel je er vast op in dat vakantie niet door kan gaan(vond ik het ergste dat ik echt dacht dat het na 4 weken klaar zou zijn en dat het zo’n teleurstelling was dat dat niet het geval was)

owly likes this.
  16. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,006
    2,372
    113
    foto al gehad? Ik had 2 rechte breukjes in voetwortel been. En dus de enkelbanden af. Ik moest 4 weken gips. Dat werd 1 week gips en daarna een walker die ik 3 weken 24/7 moest dragen en onbelast. Na 4 weken mocht ik belasten (geen foto weer gemaakt). Wel met 2 krukken en walker aan maar ik hoefde walker alleen aan als ik ging lopen dus s nachts mocht hij gelukkig af. Ik ben uit gaan bouwen naar eerst lopen met 1 kruk, lopen zonder krukken, walker uit en weer met 2 krukken, walker uit met 1 kruk en uiteindelijk zonder krukken. Ik heb 31/1 het gebroken en volgens mij liep ik eind april zonder krukken. Maar door het lengte verschil in benen door de walker had ik heup goede voet overbelast dus daar klachten van.
    Dikke teen kon ik ook heel slecht bewegen (maar bewoog wel). Inmiddels gaat dat goed. Ik maak nu nog geen goede afwikkeling van de voet waardoor ik nog steeds niet goed loop. Bij mijn tenen heb ik ook continu een blauwe plekken gevoel, daar zat geen breuk. Voeten over elkaar heen leggen doet daarom zeer. Voet is nog steeds dikker dan de andere. Op mijn tenen lopen kan ik pas sinds 2 weken weer zonder dat ik in 1 stort van de pijn. Normaal de trap aflopen (dus doorlopen ipv voetje voor voetje) lukt denk ik sinds 3 weken pas. Als je naar beneden loopt loop je namelijk deels op je tenen en die beweging kon ik niet maken. Ik heb idd fysio. Begon na gips met 1x per week en nu is dat 1x per 2 weken. Zij gaf ook aan dat je als het ware echt opnieuw moet leren lopen :(

17. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Ik had me twee jaar geleden een rolstoel geregeld en een po-stoel. Ik kon ook echt niet met de krukken overweg. Ik sliep beneden op de bank, hadden wel mijn matras er op gelegd zodat ik beter lag. Als mijn man naar bed ging zette hij me de po-stoel naast de bank, flesje drinken en pijnstillers op tafel. Hier was t gelukkig de laatste week van de zomervakantie. Mijn buurvrouw kwam helpen met poetsen en zo. Ik droeg veel rokjes was toch enorm warm.
    Na een week kreeg ik de walker en mocht ik zelfs al gaan belasten (ligt helemaal aan de breuk of dat kan). Toen werd het allemaal weer wat makkelijker. Maar denk dat ik wel ruim half jaar zoet er mee ben geweest.

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    Zijn korte broeken rokken een optie
    Zet een tuinstoel eventueel plastic onder de douche

Vraag een buurvrouw of toch andere ouders vaak vinden ze het geen probleem hoor en het is maar 1weekje

Een bureau stoel doet ook wonderen

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik ben al even aan het winkelen voor wijde broeken en shorts, haha.

Zijn ook aan het kijken naar een huur scootmobiel, zodat ik dochter zelf kan brengen. Met loopgips zal ik ook niet zomaar even een paar kilometer per dag kunnen wandelen. Ik kijk er wel weer naar uit dat ik mobiel ben in huis . Al kwam ik vandaag idd met een bureaustoel al een stuk verder dan met krukken.

owly likes this.
  20. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Sterkte! Hier net uit het gips. Van tenen tot mijn lies.
    Ik sliep de eerste week beneden op de bank, vervoerde mijn kop thee in de barbieauto van de kinderen. Dat was 1 dag leuk. Toen ging ik gewoon met de rolstoel op en neer.
    De tweede week werd het al vervelend.
    De derde week sliep ik weer boven. Was mijn uitje van de dag. De trap op en even in een andere kamer zijn.
    De vijfde week ben ik ook naar buiten gegaan onder het mom, "volgende week is het gips eraf en moet ik ook weer langzaamaan leren lopen, dus nu nog veilig ingegipst een rondje lopen". Was echt zwaar!
    Mijn revalidatie zou ongeveer 3 tot 6 maanden zijn voor ik kon lopen. Maar binnen een aantal weken kon ik redelijk uit te voeten zonder krukken.
    Loop nog wel bij de fysio.

En... Mijn conditie is nog steeds bagger! Verschrikkelijk.

Ohja die jeuk... Daar ben ik werk honderd keer voor gewaarschuwd. Als ik eens een keer jeuk had zocht ik afleiding boekje lezen, ff leuk liedje hard aan en dan was het weg. Niks geen jeuk gehad.

Douchen was geen optie, te zwaar. Ik waste mezelf met weggooi washandjes en mijn haar deed de kapper 1 keer per week kosteloos wassen, 10 minuten voordat de zaak openging.

Veel sterkte!

Share This Page