Jeetje! Tot aan je lies . Dat is nog even tien keer zoveel heftiger. Ik kan mezelf gelukkig wel de trap op krijgen. Dit is nog maar dag twee, maar het is conditioneel heel zwaar om met krukken te lopen en mezelf de trap op te trekken of te hinkelen. Dit is vooral frustrerend, maar heb vanaf m’n bureaustoel zelfs wat kunnen stofzuigen. Dus mag niet klagen, haha. Hoop dat je snel de oude bent!
Jaa dat is nog beter misschien. Denk dat de temperatuur het wel toe gaat laten. Al loop ik thuis het liefst in een short of jogger, haha.
Is het normaal dat je zo snel draaierig/ moe wordt? Net even een rondje om het blok gegaan met de rolstoel (alleen), maar man! Het voelt alsof ik de marathon heb gelopen . Uit de rolstoel stappen was dan ook een uitdaging, want werd onwijs duizelig.
Ik had t niet, maar als ik je berichten lees denk ik dat je sowieso teveel doet. Trap op, stofzuigen, blokje om… ik heb echt op mijn flikker gehad na 7 dagen dat 1x per uur naar de wc teveel was…de eerste weken was mijn leefruimte het hoekje van de bank
Ik ging zittend de trap op met de jongste. En je moet echt de eerste 7 dagen de hele tijd je voet/been hoog houden. Dus je knie moet lager liggen dan je voet.
Trap op en af doe ik maar een keer per dag . Moet toch naar bed, haha. Verder ben ik inderdaad heeel slecht in niets doen .
Even een vraagje in dit topic wat gaat over kneuzingen en breuken. Zoon heeft vrijdag zijn hand dubbel gehad en klaagt over pijn aan de bovenkant( zijkant zeg maar, aan de pink-kant) van zijn hand. Bij draaien, krachtzetten of als ik erop druk. Is verder niet dik of blauw geweest maar lijkt nu heel ietsje dikker te worden, bij de knokkel. Hij gebruikt en beweegt hem wel gewoon maar bij bepaalde bewegingen roept hij dan weer auw of doet dat niet met die hand. Wat lastig zeg! Dacht eerst: loopt wel los maar twijfel toch wel wat. Kan ik gewoon tot maandag wachten en als het dan niet over is naar de huisarts? Of is dat niet wenselijk als het toch een breukje zou zijn en moet je hiervoor huisartsenpost bellen? Wil niet onnodig bellen want volgens mij is het daar superdruk. Wie heeft ervaring?
Heel herkenbaar trouwens! Collega gehad die ook gewoon zich verstapte en alles in haar voer kapot had. Is nooit meer helemaal goed gekomen. Werd ook totaal niet serieus genomen door arts in het ziekenhuis maar bleek het ongeveer een week later echt ernstig letsel te hebben.
Dat komt omdat als je een trombosebeen niet behandeld, het stolsel los kan schieten naar je longen (longembolie) en dat levensbedreigend kan zijn / worden.
Nou sinds donderdag is mijn gips eraf, maar of het nu beter gaat? Heb een tubigrip gekregen en moest hier stevige schoenen bij aan. Probleem: door het vocht in mijn voet (of zwelling) krijg ik nog geen schoenen aan. Niet zonder extreem veel pijn. Lopen is, zoals verwacht, pijnlijk en mank haha, maar ben al blij dat ik weer staand en zonder gedoe kan douchen. Iemand een tip w.b.t. te schoenen en ervaring met hoe lang de pijn en zwelling nog gaat duren? Heb trouwens wel op verzoek extra fraxiparine gekregen! Ik kan mijn voet nogsteeds niet naar behoren bewegen. Gelukkig waren ze het daar in het ziekenhuis wel mee eens en heb dus een fijn voorraadje tot wanneer het weer gaat.
Uh ja das ruk… ik heb die walker dus 4 weken continu aan gehad en daarna met lopen. Denk dat ik ergens na 7 weken voor t eerst een schoen weer aan kon doen, kwam er eerder niet in. Ben dus 5 maanden verder en hij is nog steeds dikker dan de andere. Ben op mijn Nikes gaan lopen.
Extra fraxiparine?!?! Mijn god, ik vond dat het aller- allerergste aan de zes weken gips. Echt de HEL. Mijn hele beenbreuk, en trainingen (op de grens van te veel pijn) zijn niet zo pijnlijk geweest als die ellendige spuiten. Bij de laatste dacht ik ahjoh, tis te laatste hop en door (ipv het extreem langzame inspuiten) ik heb gehuild, gegild. Ik zei ook, wat er ook gebeurd al moet ik met gebroken been rondjes gaan strompelen om trombose te voorkomen, prima! Maar die spuiten wil ik echt niet meer. Die prik voelde ik overigens niet en ook als ik heeeeeeeeeeeel langzaam spoot was het oke. Maar dan, na een tel of 5.. . En dan wetende dat het de dag erna weer moet en dan weer en dan weer en dan weer.... Please, nooit meer.
Ik hoor daar meer mensen over, maar heb daar echt helemaal geen last van . Krijg op zijn hoogst wat jeuk, maar dat is het. Ik heb een stollingsstoornis helaas. Strompelen met een gebroken been zal dus ook niet altijd voldoende helpen. Het is dus of even afzien en spuiten of een aanzienlijk risico op trombose/ longembolie.
Hoorde laatst op mijn werk dat er tegenwoordig steeds vaker voor een NOAC of DOAC gekozen. Ligt wel aan de breuk volgens mij. Dus geen spuiten meer, maar pilletjes.