Iemand ervaring met mini WiFi kastje en prepaid data bundel?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 9 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, heeft er iemand ervaring met een mini WiFi kastje zodat je op vakantie en onderweg altijd een eigen veilig WiFi punt hebt om je apparaten mee te connecten? Ik zie ze online van diverse merken en in diverse prijsklassen. Ik begrijp dat overal een Sim kaart in gaat. Omdat ik dit maar voor een paar weken vakantie wil gebruiken zodat de kinderen met goede verbinding op de iPads Netflix kunnen kijken wil ik geen data abonnement afsluiten maar een data prepaid kaart kopen. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel data bijvoorbeeld YouTube en Netflix gebruik kost? Je hebt de prepaid kaarten met 5GB maar ook met 50 GB kosten variëren van €10 tot €180 voor zo een Sim kaart. Wie kan me adviseren? Ik vind deze kastjes alleen in webshops dus kan ook niet naar een winkel gaan om me te laten adviseren hierin.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Wij hebben dit tijdelijk gehad van de provider omdat we toen we hier gingen wonen nog geen internet kabel het huis in hadden. En eerlijk je kan net zo goed je eigen telefoon pakken, omdat die apparaten dus ook via het 4/5g gaan. Dus qua snelheid gaat het echt niet beter zijn als je het daar voor doet.

GossipGirlxoxo en mamameer vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.484
    113
    Wij gebruiken mijn telefoon als wifi hotspot. Andere telefoons kunnen dan met mijn telefoon connecten. Gaat op zich prima, zolang je goed 4g bereik hebt. Echter valt dat in sommige buitenlanden nog wel eens tegen. En dan maakt het niet uit of je via prepaid of wat dan ook wil connecten. Dan heb je gewoon niet zo snel internet. Laden dingen langzamer. En heb je wat geduld nodig. Ik gebruik per maand ca. 10 GB. Voor internet. Waarbij kinderen in de auto of op de camping (in het weekend) filmpjes streamen. Voor een vakantie van 3 weken zou ik dat wel minimaal nemen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Een uur netflix kijken op hd kwaliteit kost je ongeveer 3gb aan data. Weet niet hoeveel je kinderen willen netflixen. Maar als ze iedere avond zelf een film willen kijken ( ieder apart want ze zullen vast niet hetzelfde leuk vinden) verbruik je al zo’n 9gb per dag.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.148
    113
    Wij hebben dat aan boord, alleen dan icm abonnement.
    Voor vakantie zou ik telefoon als hotspot gebruiken. Onze ervaring is dat het toch snel op gaat. 20 gb in de maand voor buitenland (europa) en houden dan in vakanties (of lockdowns ;)) regelmatig stukje maand over.
    In Nl 10gb per dag

6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Vroeger deden we dit toen mobiel Internet nog duurder was in buitenland dan in Vlaanderen. Dus buiten je bundel.
    Nu gebruiken wij inderdaad onze gsm.

Bij netflix kan je ook redelijk wat downloaden en dan desnoods restaurant t met Wi-Fi op vakantie om opnieuw te downloaden?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met die kastjes maar je kan gewoon je mobiel als wifi punt gebruiken.

En persoonlijk zou ik zoveel mogelijk films van te voren downloaden want netflix vraagt best wel wat mb's/gb dus dat kan flink prijzig worden.

In hoge kwaliteit verbruikt netflix rond de 2 a 3 gb per uur.
    In lage kwaliteit rond de 800 mb per uur.
    1000 mb is 1 GB dus reken maar uit....

Mn kinderen hebben een geheugenkaartje in hun tablet waar gedownloade films op staan.

8. GossipGirlxoxo

ja dat gaat dan wel hard. Het gaat inderdaad om een filmpje voor het slapen. Ik ga het wel via mijn eigen hotspot doen. Ik heb een onbeperkt bundel. Nadeel vind ik dat dat de batterij van mijn telefoon zo snel leeg trekt maar ik kan dat geld van die Sim kaart en het WiFi kastje dan beter uitgeven aan een goede powerbank.

9. GossipGirlxoxo

Bedankt voor alle reacties. Hier heb ik wel wat aan. Als ik een tv met chromecast had meegenomen (normaal gaat er voor de kinderen altijd een tv met dvd speler mee) dan had ik dat kastje nog wel geprobeerd zodat ze naar de tv konden streamen. Maar nu we met personen auto gaan en dus ipv tv, iPads meenemen ga ik het met mijn hotspot doen!

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kun je chromecast niet in de tv daar doen? Dat doen wij altijd. Via de laptop kun je van wifinetwerk met wachtwoord, toch een hotspot maken waar je chromecast op kan verbinden.

En anders thuis gewoon alvast downloaden op de tablet.

11. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Let je er op dat onbeperkt niet altijd in het buitenland geldt. Bij kpn heb je ondanks dat je een onbeperkt abonnement hebt in de eu maar 25gb per maand.

12. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Dat is bij elke telecom aanbieder. Dat is zo bepaald vanuit de Europese unie

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Bij vodafone heb ik met red together 40 gb per telefoonnummer in het buitenland.

14. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Dat is dan wel beter. Wellicht dat dat anders is omdat het een soort van family plan is.

15. GossipGirlxoxo

Dit staat op de site van kpn
    Bekijk bijlage 729429

16. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Heb ook even de kpn site gecheckt voor je:

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 50 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 50 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar. Met een Extra Bundel internet je verder op de 4G of 5G snelheid die je gewend bent.

het is dus geen 25gb zoals ik zei maar max 50gb.
    Als je data kunt delen met jouw abonnement zou je dus een familielid 50gb data kunnen geven. En dan heeft deze ook 50gb data in het buitenland. Dan heb je samen 100gb.

17. GossipGirlxoxo

ik heb net alles nagekeken, man, zoon en ik hebben alle 3 onbeperkt data. Zoon kan dus zijn eigen telefoon als hotspot gebruiken en man en ik zullen om en om wel voor dochter de hotspot zijn. Ik verwacht niet dat we zoveel data gaan verbruiken.

bedankt allemaal voor het meedenken!

18. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ik heb ook zo'n ding, ooit hier in Frankrijk gekocht voor vakanties eveneens hier in Frankrijk om de wifi kosten te omzeilen op campings. Conclusie: drama. Werkte uiteraard voor geen meter aangezien het bereik op de meeste campings waardeloos is, en áls hij al werkte was je met een kwartiertje Youtuben al door de paar (dure) GB's tegoed heen. Eens maar nooit weer. Takkeding kostte me indertijd nog iets van 60 euro ook... :mad:

19. GossipGirlxoxo

dank je wel, alle twijfel om aan te schaffen is weg ;) ik heb ook de ervaring met klote bereik in Italië dus dat zal op zo een WiFi ding hetzelfde verhaal zijn dan.

Loufoque vindt dit leuk.
  20. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Waarom hebben jullie allemaal onbeperkt data? Hier heb ik geen data abonnement en mijn man onbeperkt. Hij mag 50gb data per maand delen. Dit hebben we automatisch ingesteld staan zodat ik iedere maand 50gb van hem krijg.
    Met allemaal onbeperkt heb je waarschijnlijk heel veel data teveel iedere maand en betaal je dus onnodig veel.

Deel Deze Pagina