Pff voel me hier een beetje klote... Noëlle gaat altijd elke woensdag spelen bij de overbuurvrouw van oma ( die ken ik al 10 jaar ). Toen ik nog werkte paste ze altijd de woensdag gratis op en dit is eigenlijk zo gebleven zodat ik wat uit kon rusten heerlijk. Nu had ik haar 4 weken geleden gevraagd of ze het zag zitten om vanaf 1 oktober ( als ik werk vind ) 3 dagen op te passen. 2 dagen 1 kind en 1 dag 2 kinderen. ( mn oma past ook op ) Dit vond ze helemaal geweldig, en ik vertelde haar ook dat ik dan 300 euro per maand zou betalen, want de woensdag deed ze immers ook altijd gratis en de donderdag en vrijdag zou ik dan betalen. Dit was goed. Totdat ik gister een email van dr kreeg dat ze het met haar man had overlegd en dat ze het helemaal super vinden, maar dat ze 300 euro te weinig vinden en 400 euro willen hebben en dat ik dan zelf nog voor pampers en voeding meot zorgen. Nou sorry maar als ik 3 dagen per week ga werken verdien ik hooguit 800 euro.. en dan hou ik maar 400 euro over. Dus dit wilde C. niet, die zei gelijk dan blijven we maar krap leven maar voor dat geld ga jij niet werken. Toen zijn we even op toeslagen.nl gaan kijken wat we terug kunnen krijgen als ze 3 dagen naar de opvang gaan. Nu blijkt dat we voor 2 kinderen maar 157 euro hoeven te betalen. Dit is een stuk minder! Dus ik vanochtend het kdv hier gebeld, deze zit maar 1 km verderop. En die heeft gelijk plaats per 1 oktober voor Noëlle voor 3 dagen en voor de baby heeft ze dan nog maar 1 dag plek. Maar vanaf februari ook 3 dagen. Dus ik heb al een intake staan op 6 juni. Dus C. en ik willen dat gaan doen, veel minder gedoe. Nu krijg ik weer een email van die oppas dat ze helemaal overstuur is en hara dochter ook, en dat ze toch voor 300 euro wilt doen. Pfff wat moet ik nu?!?!
ik zou haar terugmailen en zeggen dat je ondertussen al iets anders hebt geregeld, dikke pech maar ik zou voor het kdv kiezen!
Ik zou ook voor het KDV kiezen. Zij moet toch ook snappen dat jij voor een financieel betere oplossing kiest, zij vond het ook niet erg om meer geld te vragen. Probeer nog wel met je kinderen bij haar op bezoek te gaan en leg het gewoon uit.
Tja.... moeilijk tis meer wat je zelf het liefste wilt eigenlijk. Ikzelf zou dan de woensdag bij haar en de rest op kdv. Maar ik ben ook een voorstander van een kdv )lekker tussen andere kinderen.)
Ja ik vind het echt super moeilijk, want ze heeft natuurlijk altijd voor ons klaar gestaan. En idd bij ziekte hebben we een probleem met wilma want dan moet ik andere oppas zoeken, en daar heb ik bij een kdv geen last van.
Ik zou ook voor het kdv kiezen. Straks kies je voor Wilma, en zegt ze morgen weer "nee ik wil toch 400,-" Zo blijf je bezig.
Ik zou ook voor het KVD gaan. Waarom wilde ze eerst 400 Euro hebben en nu kan het toch opeens weer voor 300 Euro?? Ze heeft je wat dat betreft aan het denken gezet door opeens 400 Euro te vragen, dan is het toch niet zo vreemd dat jij naar andere opties gaat kijken en als er een goedkopere blijkt te zijn dat je daar voor gaat?
Mn vriend wilt trouwens ook de woensdagen niet meer doen, dit omdat als hij Noëlle ophaald ze zolang blijft lullen en hij dr niet af kan kappen en is dan pas half uur later thuis. Ook moeten we als de woensdag doorgaat zorgen voor een extra buggy en kinderbedje en wipstoel.
Als ze niet over het geld was begonnen had ik niet eens gekeken wat ik terug zou krijgen van de belastingdienst...
Zeker voor het kdv gaan! Het scheelt je zowieso al de helft van het geld dat je haar zou betalen! Eerlijk gezegd toen ik het eerste deel las dacht ik jeetje... 300 euro das best veel! Zeker met jouw salaris! Dus ik zou kiezen voor het kdv, je bent haar ook niets verplicht hoor! Mijn schoonmoeder paste altijd 1 dag in de week op gratis na een jaar kwam de tweede erbij en leek het ons niet meer zo'n goed idee om hun te laten oppassen! Nou zwaar beledigd in het begin maar ze zien nu ook in dat het beter is! En passen nu af en toe voor de lol op ....
dat is begrijpelijk maar 400 euro, kom op hey zelfs 300 euro is teveel vind ik, ze wil het nu weer voor 300 doen omdat ze spijt heeft maar heeft ondertusse wel geprobeerd er een "slaatje" uit te slaan.
ik vind het ook wel een beetje sneu voor "Wilma" dat ze nu niet meer mag oppassen en een extra oppasadres is altijd handig . Zou de woensdag zo laten en de andere dagen kdv. Houd ook rekening met de periode okt-jan waarin je nog geen plek hebt voor baby. En hoe los je het op met een ziek kindje? "wilma" wil er dan misschien wel lekker mee tutten? Zou het zo aanpakken.
Mijn TIP Ik heb anderhalf jaar lang een vriendin van mijn moeder als oppas gehad, voor een echt koopie! 2 euro in t uur. Maar je hebt geen zekerheid. Als je buurvrouw ziek is dan zit je al! Mijn zoontje gaat sinds februari heen. T kost voor ons wat meer omdat hij ook meteen alle ochtenden gaat. Maar de voordelen zijn; - je hebt altijd opvang! - Je kinderen leren met andere kinderen om te gaan. - Ze zijn gericht op de ontwikkeling van je kind. - Voor jou is het goedkoper. ( belastingaftrekbaar) Ik zou deze voordelen meenemen wanneer je je buurvrouw verteld dat je toch kiest voor kdv. En eigenlijk ben je haar geen verklaring schuldig. Het zijn jouw kinderen en jouw geld. Ze krijgt het aanbod van 300 in de maand voor oppassen en dan durft ze ook nog eens meer te vragen! Ik geef je groot gelijk als je voor kdv kiest!