In 2019 bevallen van een gezonde dochter. Eind vorig jaar gaan proberen voor een tweede kindje. Na 3 miskramen in januari, juni en augustus ben ik nu weer 4 weken zwanger! Nu ben ik dus op eigen initiatief gestart met de aspirine kuur waarbij je dus iedere dag 1 tablet van 100mg oplost in water en inneemt. Het zou je bloed verdunnen wat maakt dat de bloedstroom naar je baarmoeder en het vruchtje sneller en soepeler verloopt. Iemand na meerdere miskramen blijvend zwanger gebleven door het slikken van aspirine?
Ik heb mijn laatste zwangerschap aspirine geslikt. Daarvoor 3 vroege miskramen. De zwangerschap met aspirine ging goed, maar ik blijk dan ook een bloedstollingsziekte te hebben.
Ja ik heb voor de miskramen 2 goede zwangerschappen gehad. De bloedstollingsziekte is waarschijnlijk pas na mijn tweede zwangerschap ontstaan. De miskramen kreeg ik toen we voor een derde gingen.
Bizar dat dat kan! Hier dus ook een goede eerste zwangerschap. En daarna ineens 3 miskramen. Hoop enorm dat de aspirine nu het verschil gaat maken.
Ja echt bizar hè en ook heftig. Je verwacht het gewoon niet, na goede zwangerschappen, dat het zo vaak misgaat. Hier maakte het wel verschil waarschijnlijk, maar dat komt ook omdat er iets achter zat. Ik hoop dat het jouw gaat helpen! Ik zou het trouwens wel melden bij de verloskundige of gynaecoloog, dat je dit slikt. En met 36 weken uiterlijk stoppen.
Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en gebruik aspirine vanaf mijn eisprong. Hiervoor heb ik 3 missed abortions gehad, nog nooit eerder een goede zwangerschap. Wij hebben onderzoek laten doen naar herhaalde miskramen. Uit een bloedwaarde kwam een hele lichte afwijking, maar eigenlijk veel te weinig om een bloedstollingsziekte te kunnen zijn. Voor de zekerheid zouden we het onderzoek na 3 maanden nog een keer herhalen, maar intussen ben ik zwanger geraakt. Op eigen initiatief begonnen met aspirine, omdat de gyn bij de uitslag had aangegeven dat er niets nodig zou zijn, maar ik zelf toch iets wilde proberen, voordat we verdere onderzoeken (bijvoorbeeld in België) zouden laten doen. Ben nu vanaf 36 weken aan het afbouwen, vind het te spannend om in 1x te stoppen. Misschien is het toeval, misschien heeft het ook wel een bijdrage geleverd aan deze succesvolle zwangerschap. Dat zal ik nooit zeker weten. Alvast voorzichtig gefeliciteerd, en succes!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat het goed mag blijven gaan❤️ Ik heb zelf geen ervaring met aspirine maar mijn beste vriendin wel. Zij slikt het vanwege haar bloeddruk. Zij moet wel een bepaalde periode voor haar bevalling ermee stoppen. Dit om onnodige bloedingen te voorkomen tijdens/na de bevalling. Misschien iets voor jou om in de gaten te houden of na te vragen?
Omdat het dubbel plaatsen van berichten niet is toegestaan doe ik deze op slot. Verder reageren kan in dit topic: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/aspirine-vanaf-positieve-test.717716/