Wie kan mij helpen? Photoshop Elements 10...

Discussie in 'De lounge' gestart door Stoffeltje, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    10846184_l.jpg

Bovenstaande afbeelding wil ik graag bewerken en voor ons geboortekaartje gaan gebruiken. Ik kom alleen niet verder...

Het gele puzzelstuk wil ik dadelijk opvullen in de kleur roze of blauw, dit lukt me en is geen probleem voor me.

Alleen wil ik van de drie andere puzzelstukjes enkel de contouren/omtrek blijven zien zodat de binnenkant/opvulling dezelfde kleur wordt als de achtergrond. Met wit zou dit niet zo'n probleem zijn maar ik wil graag een grijze achtergrond op ons kaartje. En de kans dat ik de puzzelstukjes in dezelfde kleur grijs kan maken als de achtergrond die aangeboden wordt bij een drukkerij is natuurlijk klein.

Wie snapt wat ik bedoel en kan me op weg helpen?

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Enige wat ik kan bedenken is een nieuwe laag maken, een puzzelstukje met magische lasso selecteren en dan in de nieuw gemaakte laag de selectie omlijnen. Dit dan voor elk stukje in een nieuwe laag herhalen.

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Heb ik net geprobeerd en helaas lukt dat niet. Heeft nog iemand een andere tip?

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dus...
    het gouden stukje krijgt een andere kleur, maar blijft verder zo (glanzend, bedoel ik)?
    Dan van de andere 3 alleen de omlijning dus.

En verder, metaaleffect weg? Schaduw weg?

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Eigenlijk wil ik alles zonder schaduw etc. dus eigenlijk een lijntekening. Zoals bijv. filter kopie in photoshop, maar het mag zelfs nog strakker. Het puzzelstukje wat er in geschoven wordt, wordt blauw of roze en de overige drie moeten blauw of roze omlijnd worden maar de binnenkant/opvulling van die puzzelstukjes moet dezelfde kleur krijgen als de achtergrond van het kaartje, waarschijnlijk een grijstint.

Ik ben al een paar dagen aan het prutsen maar krijg het niet voor elkaar.

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb deze afbeelding gekocht via 123rf.com met het idee deze zelf te bewerken. Ik had liever een vectorafbeelding gehad maar deze was niet te vinden. Bij de vorige kindjes was ik 400 euro kwijt voor 100 kaartjes en dat was ik nu echt niet van plan.

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Je kan het via kaartmix.nl proberen. Zij kunnen je hele kaartje voor je op kleur aanpassen. Ik had ook een afbeelding die exact hetzelfde kleurtje 'moest' zijn als de achtergrond. Hebben zij voor mij opgelost.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Misschien voor een brush of custom shape kijken, bijvoorbeeld op deviantart. Van vectoren weet ik niks. Zo te zien is het dezelfde vorm, dus dan gewoon laag dupliceren, 90 graden draaien, etc.

9. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Sorry, ik zie nu dat je vraag specifiek over Photoshop gaat. Maar kun je de afbeeldingen niet transparant maken? Zodat deze automatisch dezelfde kleur krijgen als het kaartje? Heb niet zoveel verstand van Photoshop, maar misschien heb je hier iets aan?
    Photoshop Elements * Transparantie en matte gebruiken

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Daar ga ik morgen dan eens mee puzzelen. Want dat is dus wel precies wat ik bedoel. Dankjewel.

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    zoiets?
    Ik heb hem als PSD bestand staan (dus meerdere transparante lagen)
    dus als je die wilt hebben? roep je maar!

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Oh als dat zou kunnen, supergraag!!!

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor degene die Photoshop begrijpen en gebruiken :)

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ook! Maar ik merk wel dat hier het gezegde oefening baart kunst zeker van toepassing is.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb PSE10, maar ik kan er niet mee overweg :)
    Ik gebruik het alleen om mijn scraps een beetje bij te belichten.
    Misschien als ik er eens wat meer geduld voor uit kan trekken om er voor te gaan zitten.

Ik zweer op Paintshop pro, ik kan dat met mijn ogen dicht :D
    Ik ben best wel van het gummen, ik had mezelf better skygummer kunnen noemen LOL

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb de afgelopen paar dagen heel veel bijgeleerd en YouTube is een goede 'leermeester'. Ik had het programma ook al ruim een jaar in huis liggen...

Deel Deze Pagina