Gebruik autostoel, overdreven?

Discussion in 'De lounge' started by debq, Sep 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als jij hysterisch achter het stuur zit is de oplossing simpel... Pak de fiets want dan ben je niet geschikt om auto te rijden!

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En te vroeg in een grotere autostoel is idd gevaarlijk, op moment dat ze met hun oren boven het stoeltje uitpiepen wordt het tijd om over te stappen :)
    Achterwaarts plaatsen is het beste omdat als je dan remt het kind in het stoeltje gedrukt wordt ipv naar voren getrokken wordt in de gordels, alleen een kind van vier achterwaarts in een stoeltje zetten is haast onmogelijk met de stoeltjes die nu op de markt zijn :D

Andermans kinderen vervoer ik zelf ook in een autostoeltje, heb een reserve zit verhoger (die van mij is al ouder) standaard in de auto liggen.

En dat ouders verantwoordelijk zijn klopt niet.. Als jij een kind van je buurvrouw meeneemt zonder stoeltje en je krijgt een aanrijding ben jij de bestuurder en dus ook de verantwoordelijke over alle personen die zich op dat moment in de auto bevonden.
    Anders zou een inzittendenverzekering bv ook geen nut hebben..

En een kind wat echt niet in een stoeltje te krijgen is, sorry maar dat vind ik een manier van opvoeden.
    Als een kind de hele dag snoep wil eten mag dat toch ook niet neem ik aan? Of als die niet op de wc wil plassen laat je hem maar in de tuin? Beetje vreemd...!!

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    :D Nou inderdaad zeg..

4. tuc

tuc Niet meer actief

Tommo heeft gelijk de maxicosi is niet veilig meer zodra er maar een stukje van het hoofd er boven komt, voor de volgende autostoelen gelden idd de oren

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En denk je dat je een kind van twee nog in een maxicosi krijgt?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik rij geen auto in Nederland, dus je ult mij niet hysterisch noch in enig andere staat achter het stuur vinden.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

NOu kan me voorstellen dat een kind van 2 niet meer hierin wilt liggen maar dan is het kindje wel extreem klein en een uitzondering natuurlijk, meeste kids van twee zijn de MC allang ontgroeid natuurlijk

8. tuc

tuc Niet meer actief

Geen idee, van ruim 1,5 wel, mijn dochter die pastte toen volgens de veiligheids normen nog in de autostoel groep 0 en zolamg ze daar in pastte mocht ze van mij niet over. Ik heb niks te maken of kinderen willen of niet, veiligheid staat voorop. Ik zit er niet mee al krijsen ze de hele weg.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kind dat hooguit eens per maand in een auto komt?
    En bij baby's en dreumessen valt er op dit punt weinig 'op te voeden', die snappen er niks van en raken in paniek. Een peuter of kleuter kun je zeggen dat het nou eenmaal moet, punt uit. Dat kan niet bij een babytje.
    Ik zie trouwens geen verband tussen snoepen, plassen en autostoeltjes.

Maar goed, ik had wel een oplossing om ze stil te houden hoor, gelukkig.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, als je echt veilig wilt, koop dan een Zweedse stoel. Achterstevoren tot ze vier geweest zijn.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En jij bent nog een veilige bestuurder als er de hele weg onderweg een kind krijst?
    Dan ben je knapper dan degene die me vorig jaar nog van mijn fiets afreedt.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja maar...niet verkeerd bedoeld hoor,

dan kun je beter altijd alleen in de auto stappen en nooit of te nimmer een passagier meenemen.

Want leidt een diepgaand gesprek of discussie met een medepassagier niet net zoveel af als een krijsend kind?
    Of wat dacht je van lekker zelf meebleren een met een luid staande autoradio.

En gaat het nu over het per ongeluk iemand anders van de weg afrijden of het veilig vervoeren van je kindje?
    Met andere woorden: een kind hoeft niet veilig vervoerd te worden in je auto als al het andere verkeer op de weg maar veilig is?

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mijn zoon van 2,5 zit al een tijdje in op een verhoger met rugleuning. Geen enkel probleem.

Dat achterwaard is een beetje dubbel. Als je remt klapt het kind niet naar voren maar als je stopt met remmen is de klap voorover net zo hard en vaak harder. Als ze goed vast zitten zou je zeggen dat voorwaarts veiliger is.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Uit onderzoek blijkt keer op keer dat achteruitzittend vele malen veiliger is!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Dat was wel een klap zeker ;)

Hier laatst ook een schoolreisje met de bus en toen moesten ze ook allemaal hun riem vast.
    Verder gebruik ik gewoon het autostoeltje wat ouders meegeven aan mij en zelf heb ik nog een extra zitverkleiner. Zoals iemand eerder zei, ik ga echt niet informeren naar de lengte en het gewicht van een kind wat ik vervoer. En meestal kun je het wel aardig inschatten hoor, ik krijg geen stoeltjes mee die echt voor een totaal andere lengte/lichaamsgewicht bedoeld zijn mee. Nu vervoer ik wel voornamelijk kinderen van 4+.

Als je je er niet lekker bij voelt of erg twijfelt, dan zou ik het kind niet vervoeren.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik zou gaan voor de optie waar jij je het prettigst bij voelt..
    Jij vervoerd dus jij beslist..

hier gaan mijn neefjes en nichtjes rustig zonder autostoel met opa en oma mee zelfs bij papa en mama op schoot want tja kan toch geen kwaad... Nou now way dat mijn kinderen zondr autostoel vervoerd worden.. Ik ben daar echt streng in wat mijn broer en schoonzus doen moeten ze zelf weten het is voor hun hun keuze. Maar mijn man heeft gewerkt voor rijkswaterstaat ongevalsmeldingen en die heeft gevolgen er van gezien notabene..

Dus meid kies waar jij je prettig bij voelt.

17. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Je levert op alles en iedereen commentaar maar een kind stil krijgen kun je niet?

Overigens wat maakt mij het uit dat een kind krijst.. Geen last van hoor tijdens het rijden

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Als ze gewoon een autostoel groep 1 hebben staan, is het toch net zo handig om die mee te geven. Ik zou gewoon zeggen dat je dat zelf fijner vindt.

19. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik denk dat je verkeerd leest, ze is van dr fiets gereden door een auto waarin iemand zat met een krijsend kind. Diegene lette dus niet op, door het gillende kind... Zo lees ik het tenminste....

Ik kan me er ook enigzins van afschermen, maar toch, als ze allemaal ruzie zitten te maken achterin of de jongste krijst de hele boel bij elkaar, ben je toch wel iets afgeleid, merk ik zelf...

20. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    TS, gewoon vragen om de stoel die jij graag wilt... Jouw auto, jouw regels....

Share This Page