ik ben bezig met mijn uitzetlijst maar vraag me af wat ik het beste in de kinderwagen kan doen. een katoenen deken met een laken? toch een fleecedeken met of zonder laken? een lodger wrapper in fleece of katoen?
Hier een kindje van begin mei en ik had een katoenen deken voor de wieg maar deze kon ik het begin dubbel geslagen worden met een lakentje eronder en zo was het lekker warm, al dan niet met het windscherm wat standaard meegeleverd wordt. Uiteraard kan iets van een lodger ook maar ik vind juist een echt dekentje zo leuk staan in de wagen. Voor de maxicosi hadden we een voetenzak maar deze hebben we maar heel kort gebruikt (nu wel weer trouwens). Als het beetje frisjes was dan was een los dekentje eroverheen meer dan voldoende.
Ik had bij mijn vorige zwangerschap (midden in de zomer) een dun lakentje, soms niets, en voor de winter een dikkere deken met lakentje of hoesje. In principe denk ik dat ik nu 1 of 2 lakentjes koop. Ik heb een wit wiegdekentje wat daar goed in past. Eventueel kan daar nog een simpele babydeken overheen voor de warmte. Wij verwachten onze tweede namelijk al in maart. De dikkere deken (is een soort klein dekbedje) van Julia heb ik ook nog, dus misschien gebruiken we die nog in het begin. Het blijft altijd een beetje wisselen, maar een standaard setje lakentjes en een wiegdekentje is wel handig. Met erg koud weer zou ik de baby zelf gewoon wat dikker inpakken ipv meer dekens per sé.