Eerste vakantie met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feye, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Het duurt nog ruim 2 maanden, maar ik heb er gewoon heel erg zin in: vakantie! De eerste vakantie met onze zoon, hij is dan 3,5 maand oud.

Wanneer zijn jullie voor het eerst op vakantie geweest met jullie kindje? Viel het mee of tegen? Nog do's en don'ts?

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. We gaan met de auto naar Oostenrijk en zijn er iig nog niet helemaal overuit wanneer we gaan rijden: 's nachts of in de ochtend en gaan we van te voren een overnachting inplannen of kijken we wel hoe het gaat en rijden we welliicht in 1x (met pauzes uiteraard).

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Leuk, fijne vakantie alvast!

Ons zoontje was (*ff tellen*...) 7,5 maand toen we op vakantie gingen. Hij heeft zich ook echt als een echte tourist gedragen :D Hij heeft er ook van genoten.
    Doe jezelf niet teveel aan alle regeltjes vasthouden, ook je kindje heeft vakantie ;) Hij deed lekker uitslapen, hoefde niet optijd naar bed maar ging gewoon met ons mee wandelen (slapen in de buggy) of mocht lekker blijven spelen totdat hij moe is.
    Qua eten merkte ik dat hij minder at (waarschijnlijk de warmte) maar dat was niet erg zolang hij maar goed deed drinken.
    Nu is jou kindje 3,5 maand dus dan is dat met het eten nog niet zo van toepassing ;)

Zorg wel dat je je kleintje altijd goed aankleed. Ons ventje had een korte broekje met een romper aan, het was echt heel warm, maar er stond een (heel lekker) windje. helaas is hij van dat windje toch ziekjes geworden, achter haden we beter een t-shirtje erover aan kunnen doen.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter was ook 3,5 maanden toen we voor het eerst op vakantie gingen. Met de trein, wel bleven we in Nederland. We hebben de draagdoek meegenomen en het ging heel goed. Het is heel erg meegevallen en gewoon een hele gezellige week geworden. Nou hebben we het geluk dat onze dochter ook gewoon heel makkelijk is en zich overal mee naartoe laat slepen zolang ze maar in de draagdoek dicht bij ons zit. Dus we konden uitstapjes maken wanneer we wilden en het voordeel van dat ze zo klein was was dat ze in de draagdoek gewoon in slaap viel. Dus we hoefden niet op te letten dat we op bepaalde tijdstippen in het hotel terug waren om haar te laten slapen. Ze sliep gewoon tijdens een wandeling.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    idd lekker naar je kleine kijken wat hij wil en aankan.
    wij gingen voor het eerst op vakantie toen hij 9 maanden was en hij sliep ook lekker iedere dag uit tot half 10:D

ik zou echt niet van te voren al een overnachting inplannen hoor! stel je staat van te voren mega lang in de file dan duurt t veel te lang voordat je bij je overnachting bent. mijn ervaring is dat er genoeg hotels langs de snelweg zijn waar altijd wel plek is!
    s nachts rijden moet je zelf tegen kunnen, je slaat zelf ook een nacht over natuurlijk! ik denk dat voor jou kleine het nog niet zoveel uitmaakt, ze is nog zo klein, die slapen vaak toch wel in de auto.

en genoeg kleren meenemen, ik heb op vakantie staan wassen omdat ik mn kleine een paar x door gelekt was.... en ik heb ook vakantie dan dus zoek dat niet:p

en lekker genieten, niets moet, alles mag!! heerlijk!:D

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Onze dochter was 6 maanden toen we met z'n 3en naar België gingen. Ging prima. Tussendoor ff stoppen voor een fles (route uitgestippeld) en op de terugreis ook even stoppen uiteraard. Zorg voor voldoende (klaargemaakte) flessen of heet en koud water met een poedertorentje in je tas. Luiers en doekjes bij de hand en een speentje (indien gewenst).

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

luiers en doekjes zijn handig om bij de hand te hebben, ik had alles ingepakt, en lag dus achterin de kofferbak, manlief alles uitladen langs de snelweg op de parkeerplaats voor 1 nieuwe luier, werd me niet in dank afgenomen door hem:D

en meerdere spenen bij de hand houden voor als ze er eentje wegspuugd en je hem niet zo gauw gevonden krijgt in de auto, scheelt je oorpijn:D

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wij gaan volgende week voor het eerst op vakantie dus ik lees even mee voor tips :D Mijn zoontje is dan bijna 3 maanden.

Meestal valt hij al in slaap in de auto voordat we de straat uit zijn dus ik denk dat het bij ons wel goed gaat komen met de reis (3,5 uur) wel onderweg even stoppen voor een flesje natuurlijk.

Nog tips wat je absoluut mee moet hebben voor je baby op vakantie?

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Toen mijn zoon 12 weken was zijn we ergens halverwege in Frankrijk op vakantie geweest. De reis ging prima, elk benzine station waar we stopte had een ruime en schone verschoonplaats. Heb daarnaast ook 2 keer een voedingsruimte gezien met een lekkere stoel om bv te geven en een deur die op slot kon. Was voor mijzelf ideaal omdat ik ft kolfde. Had trouwens een flessenwarmer vd prenatal mee, deze kan ook in de auto worden aangesloten.
    Ter plekke hebben we ook heerlijk genoten.
    Alvast een goede reis en fijne vakantie!

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste was 4 maanden toen we naar Mallorca vlogen. Ging prima, hij heeft de hele weg geslapen en ter plekke ging het ook allemaal vanzelf.

De tweede was 7 weken toen we voor het eerst gingen kamperen in NL. Ging prima, hij sliep voor het eerst door dat weekend. Echt op vakantie gingen we toen hij ruim 3 maanden was. Kamperen in Oostenrijk en Tsjechie. Ging prima, we zijn toen om 3 uur 's nachts vertrokken en doorgereden tot diep in Duitsland (omg. Stuttgart). De volgende dag doorgereden naar Oostenrijk.

De derde was 6 weken toen we voor het eerst in een vakantiehuisje in Duitsland gingen in de sneeuw. Hij sliep net zo goed of slecht als thuis, alleen werd hij halverwege erg verkouden dus dat was minder fijn. Zaten we op zondagmiddag in het ziekenhuis, omdat de weekendapotheek geen zetpillen en neusspray wilde verkopen zonder artsrecept..... Het was wel heel koud die week, dus hij heeft lekker veel in de draagdoek tegen mij aan gezeten als we naar buiten gingen.

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Onze jongste was net geen 4 maanden toen we naar Zuid-Frankrijk reden. We vertrekken steeds rond 3h 's nachts en zijn rond 16h ter plaatse.
    Nog nooit problemen gehad met de kinderen in de stoeltjes. Idd gewoon op tijd stoppen, even de benen strekken en alles bij de hand om te verschonen en voeden.

De tankstations zijn tegenwoordig echt wel uitgerust om ook de kleinsten te verzorgen met aangepaste ruimtes. Ook zijn er zo goed als altijd microgolfovens of flessenwarmers beschikbaar...

Evt denken aan zonneschermpjes voor in de wagen? Een winterzonnetje kan toch hevig zijn achter een raam...

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Toen mijn ons zoontje 3,5 maand was zijn we naar de Belgische Ardennen geweest met de auto.
    Onder weg alleen gestopt als hij een flesje kreeg.

Wij hadden zelf genoeg melkpoeder meegenomen omdat in het buitenland de merken vaak anders zijn en soms moeilijk te krijgen.

Met 7 maanden zijn we naar Amerika geweest en ook toen weer genoeg eigen melkpoeder meegenomen.

Eigenlijk heb ik maar 1 tip. Maak je niet te druk over de reis of hoe het zal gaan op vakantie. Wij hebben gemerkt dat door nuchter en relaxt te zijn ons zoontje ook heel rustig en relaxt was.

De eerste vakantie had ik geen baby toilet spullen bij me (thermometer, paracetamol enzovoorts). Bij de 2e vakantie hier wel aan gedacht en meegenomen.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ohhh voor zonvakanties....

ik hoor wel eens ooit dat ze zo'n opblaasbaar zwembadje meenemen met zo'n opblaasbaar dakje erboven zeg maar...

opblaaszwembad met dak - Google zoeken

zo eentje (als de link het doet)
    dan ligt je kleine lekker uit de zon en kan niet wegrollen ofzo:D
    handdoekje erin of paar druppels water;)

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Zonneschermpjes hebben we nog niet, maar is idd handig om te halen.
    We zijn beide wel relaxt en zien ook wel hoe het loopt. Waar ik me het meest druk om maak: hoe krijgen we alles mee ;) met z'n 2en kregen we de auto altijd al makkelijk vol :D nog even naar een dakkoffer kijken (of minder meenemen ;))

15. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wat geweldig om te lezen dat jullie naar Oostenrijk gaan!!!!!
    Onze zomervakantie van volgend jaar gaat naar Oostenrijk en ik verheug me er nu al op:D. Maar goed, onze kleine man is dan bijna een jaar dus ik kan je niet helpen nu. Ik sluit me inderdaad wel bij bovenstaande reacties aan, als je zelf rustig en relaxed bent dan is je kindje dat ook:).

Heel veel plezier en geniet ervan om even lekker weg te zijn!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina