Hallo aalemaal, Omdat we deze maand voor het eerst echt een iui poging mogen doen heb ik besloten maar een topicje te starten met ons verhaal... Het begon vorig jaar 1december. We stoppen met de pil. Omdat ik met mijn vorige ex al eens 1 1/2 geprobeerd heb en na zwemmers onderzoek bleek hij in eens achteruit zwemmend zaad te hebben en het dus bijna niet mogelijk zou zijn. Wilde ik eignelijk bij voorbaat al een semen onderzoek. Gelukkig begreep de ha het en gaf ons een labo verwijzing. Na onderzoek bleek de vorm en de bewegelijkheid iets minder te zijn en de ha vond dit genoeg voor een door verwijzing naar de gyn. Daar aangekomen bleek het allemaal wel mee te vallen. Dus even een inwendige ego en een bloed onderzoekje voor mij voor de gemoedsrust. Uit dat bloedonderzoek bleek dat ik anti stoffen had van een infectie die de eileiders zou kunnen laten verkleven. ( verleden met sexueel misbruik) Maar de gyn vond dat verder onderzoek nog niet kon omdat we nog geen jaar bezig zijn. Erg boos en verdrietigzijn we toen maar op zoek gegaan naar een andere oplossing. Eeen privekliniek in Denemarken. Daar bleek doormiddel van een water test dat de eileiders toegankelijk waren. Dus we zijn een paar maanden door gehobbelt en in november vond ik het genoeg en heb ik een afspraak gemaakt in de vrouwen kliniek in Gent. Daar kwamen ze met een vragen lijst waar ook de vraag in stond of er reuma in de familie zit. Dit blijkt misschien wel de reden te zijn voor de vele miskramen in de familie. Zelf had ik eigenlijk niet zo zin in allerlei onderzoeken, ik wacht al zolang op hulp... Omdat ze mijn frustratie daarin begreep deed ze een voorstel van en en. En onderzoeken ( voor mij een gen en voor partner nog eens een zwemmersonderzoek) en iui... Deze week mag ik dus bij een positieve ovu test Gent bellen voor een inseminatie.. Spannend allemaal, vooral omdat mijn ei op zich laat wachten...
Hey meid Goed van je dat je een eigen topic hebt geopend. Ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken, spannend zeg. Heel veel succes meid! Ik duim voor je Liefs wolly
Thanks alle 2... doet mij goed te weten dat er mensen mee leven... Hoe wel ik meer meeleef met jou op dit moment Wolly... Spannend word het vanaf morgen. We hadden vandaag een positieve test dus ga zo bellen voor een iui afspraak morgen... En dan maar weer ver wachten tot het de 19de is... Spannend allemaal hoor...
Spannend he, die eerste IUI! Hoop dat je snel een posi ovutest hebt zodat jullie ook eindelijk van start kunnen gaan! Succes!
Nou die pos ovu had ik dus vanochtend... morgen word een vroegertje.. om 5 uur gaan we rijden om om half 8 de zwemmers naar buiten te laten. Dan worden we om kwart over 11 geinsemineerd... Spannend hoor...
Hi nieuwbegin, heel veel succes morgen hoor! ik hoop dat je dit jaar nog positief test! groetjes, charlie
Goh zeg... je moet er wel nogal wat voor over hebben hoor... om 5 uur vertrekken Heel veel succes alvast voor morgen en ik zal duimen dat jullie deze rit niet te vaak moeten doen
Nou ja om eerlijk te zijn heb ik er alles voor over en is om 5 uur vertrekken voor ons een kleinigheidje als het resultaat mag geven... Toch?
Daar heb je volkomen gelijk in hoor! Tenslotte vergeet je hoe vroeg of ver het ook was op het moment dat je die posi test hebt!
Precies... Maar weet je ik word er wel heel erg zenuwachtig van... Ben bang er te veel van te verwachten. Ik weet dat iui geen wonder middel is en dat het de kans maar ietsjes verhoogt, maar is hopen op een wonder niet al te veel er mee bezig zijn?
Ach meid, dat had ik ook bij mijn eerste poging! Je hebt toch wel het gevoel dat je eindelijk weer een kans maakt he! Enne, het kan echt wel hoor, er zijn wel degelijk meiden waarbij de eerste poging meteen raak is dus is het niet raar dat je heel veel hoop stelt in die eerste poging! Bij mij is de eerste poging nog niet zo lang geleden en ik herinner me nog precies hoe ik me voelde Je probeert met je twee benen op de grond te blijven maar tegelijk zit je met je hoofd tussen de wolken
Jep, zo ongeveer.. Het hoofd bedenkt dat dit dan mnischien toch de aller beste kans is in dat jaar terwijl je weet dat het geen wonder middel is... Ben wel een beetje bang voor de teleurstelling gek he
Ohhhh spannend je zal wel zenuwachtig zijn he Ik ga verschrikkelijk voor je duimen morgen. Heeeeeel veel succes morgen en dat het allemaal maar goed mag gaan Liefs wolly