Hopelijk stel ik de vraag aan de juiste persoon: Onze dochter (nu 2 weken oud) is na haar voeding nog altijd erg huilerig. Ze krijgt genoeg voeding voor haar gewicht (helft moedermelk, helft flesvoeding). Vaak als we haar na de voeding (en knuffelen) terugleggen in haar bedje, dan huilt ze nog flink (of ze wordt na een uur al weer huilend wakker). Pas als ik haar oppak en mijn pink in haar mond stop, lijkt ze tevreden te zijn. Is het mogelijk om haar een fopspeen te geven als ze weer gaat huilen? En zo ja, maakt het uit welke fopspeen (ik bedoel: zijn er speciale fopspenen, of kan ik een willekeurige kopen in de winkel). Dien ik de speen dan nog ergens aan vast te maken (bijv. doekje oid) of kan de speen zo in haar mond (kan ze er niet in stikken oid), zonder dat ik erbij blijf. Alvast bedankt voor de reactie.
Het gebruik van een fopspeen is een geheel eigen keuze. Dus je kan inderdaad een fopspeen proberen. In de winkels zie je bij de meeste fopspenen dat er een leeftijd (aantal maanden) aan vast zit. Ik zou persoonlijk de speen niet zo snel aan iets vast maken. De kans dat de fopspeen uit de mond valt is natuurlijk aanwezig. Ilja