Gisterenmorgen werden we gebeld dat onze embryo goed uit de vriezer was gekomen (IVF). Om 14.20 uur moesten we komen voor de terugplaatsing...eindelijk! Na 3 maanden..de vorige 2 maanden was t ziekenhuis steeds te laat met de pregnyl. Maar goed...we zaten in de wachtkamer en werden geroepen door Dr. H, die kennen wij persoonlijk omdat we tijdens de iui aan n onderzoek hebben meegewerkt. We hadden Lotus bij ons, simpelweg omdat mijn schoonmoeder moet werken en mijn vriendin op alle dag loopt. Dus toen we binnen kwamen waren er nog twee verpleegster oid binnen. De verpleegster had twee papieren in haar handen, de bovenste is blauw en de onderste wit. Het gesprek begon over Lotus. Toen wat mijn geboortedatum was (ter controle doen ze dat). Ik genoemd, werd gechecked met het blauwe formulier. Zegt zij (verpleegster) tegen mij "O lief zeg oid over Lotus, en u heeft nog twee embryo's in de vriezer?" Terwijl ze naar het witte papier kijkt. Dus ik zeg Nee hoor eentje. We hadden twee embryo's maar een is er direct terug geplaatst en dat is deze mooie dame Nog lachend... Maar Dr H keek ernstig en zei meteen Nee deze mevrouw heeft echt maar een embryo in de vriezer! O dan klopt dit papier niet, oja ik zie het ...huup huup barberatruc...weg waren alle drie de dames...naar het kamertje ernaast. Een kwam er direct terug en zei dat ik plaats mocht nemen in de stoel met stijgbeugels (zo noem ik ze altijd). Wim kon via de spiegel op de deur precies zien wat er in het kamertje ernaast gebeurde...dus die zegt tegen mij: Ze hebben de verkeerde ontdooit...ik hoor het ze net zeggen...dus nog 3 minuten wachten (zij gingen alles checken) en toen kwamen de twee dames met een laborant terug. Ik ben dr bla blah..weet zijn naam echt niet meer. "Het is heel vervelend maar we hebben de verkeerde embryo(s) ontdooit." Nu hadden we die van u alsnog kunnen ontdooien nu, mits u niet al op dag 6 zit na de spuit. Het baarmoederslijmvlies is al aan het afzakken en dan is de kans groot dat de embryo niet blijft zitten. Dus zit er niets anders op dan het volgende maand te doen." Waarop ik zei: Ja lekker, we zijn nu al 3 maanden bezig om de embryo terug geplaatst te krijgen! Daar schrok hij weer een soort van...Dr H sprong weer in want die heeft vorige week mijn echo gedaan. Dan kun je lang of kort lullen maar ben je eigenlijk uitgekletst... Ze hebben gezegd dat we hier nog over gebeld worden als alles is uitgezocht. Hoe dit heeft kunnen gebeuren... Ik begon zelf maar over de mensen waarvan de embryo is...want daar repten ze niet over... Wim zei al op weg naar huis : Wen, die bellen ze echt niet nu hoor...tegen die tijd dat die mensen een terugplaatsing willen zeggen ze gewoon dat het ontdooien niet goed is gegaan... Dat zal toch niet waar zijn zeg!!!!!!! Heb net ook de rechtsbijstand gebeld, voor ons maar ook voor de inlichting van die andere familie (zelfde achternaam..en ik heet geen van dijk oid . We kunnen eigenlijk niks...alleen tegen t ziekenhuis zeggen dat wij vinden dat ze moeten worden ingelicht.... PPffff weet niet wat ik ermee aan moet!
Wat vreselijk zeg! Toch ga ik er vanuit dat ze zeker contact opnemen met het andere stel....misschien te goed van vertrouwen hoor. Gelukkig net op tijd inderdaad, wat nou als...niet aan denken! Toch is het gek dat zoiets nog gebeurd he. Je zou zeggen dat door alle controles die uitgevoerd moeten worden het niet mis KAN gaan. Blijkbaar toch.
jeetje wat een verhaal, dit is wel een "grote" medische fout zou je hebben dat ze het bij jou hadden terug geplaatst verschrikkelijk voor die andere mensen ik ben benieuwd ofdat ze dat eerlijk vertellen heb er een hard hoofd in ik wens jullie in ieder geval heel veel succes
Thanks meiden, ja t is net een slechte film. Een als ze gewoon vergeten waren die van ons te ontdooien was t ook nog niet zo'n ramp, maar dat er van die mensen embryo(s) ontdooit zijn vind ik heel erg. Maar natuurlijk ben ik zelf ook van de leg...zakt vast af.
Het is voor jullie flink kl*te, omdat de terugplaatsing niet doorgaat en je nu weer moet wachten. Voor het andere stel is het wel heel erg om op deze manier van je cryo's af te komen. Denk je dat je nog een extra kans hebt en dan blijkt dat niet zo te zijn. Zulke fouten mogen niet gemaakt worden. Hopelijk brengen ze het andere stel op de hoogte, dat zou wel zo netjes zijn.
Ik kan nu alleen maar hopen dat als het UMCG zo'n fout zou maken, dat ze dan per ongeluk onze embryo's gebruiken en niet van mensen die nog geen kinderen hebben!
wat een vreselijk verhaal zeg! Inderdaad voor die andere mensen ook. Voor jullie ook tuurlijk, zeker als het al 3mnd duurt voor de cryo een keer doorgaat, maar toch dat andere stel is dus hun 2 cryo's kwijt... Ik weet bijna zeker dat ze juridisch gezien die mensen moeten inlichten, staat toch ook in het ivf-contract dat als door een (menselijke) fout iets misgaat je ter allen tijden wordt ingelicht? (wij zaten in het UMC Utrecht). Maar ik wil ook nog even zeggen, probeer niet alleen maar bij die andere mensen stil te staan, je mag ook best boos zijn omdat jullie tp door deze fout niet is doorgegaan!!! Sterkte meis, Eef
Hi meiden, Ja het voelt heel dubbel. Klote voor hen, maar zelf ben je ook ontdaan. Mijn hoofd kan ik er nog niet vanaf zetten, hoop dat dat wel snel komt. Bedankt!
Jeetje wat een fout zeg Pff en balen zeg dat je nu nog langer moet wachten! Maar ik mag hopen dat ze dat andere stel idd inlichten! mag ik vragen welk z'huis jullie onder behandeling zijn? (aangezien ik zie dat je bij mij in de buurt woont was ik wel nieuwsgierig )
Poohbeer, ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat, maar ik zou wel een formele klacht indienen bij het ziekenhuis. Daarmee word je namelijk belanghebbende partij en moeten ze je op de hoogte houden van de afwikkeling. Je zou dan kunnen zeggen dat je wilt dat ze bijv. hun procedures herzien. Als ze je niet voldoende op de hoogte ouden kun je altijd nog dreigen met het Tuchtcollege, ben erachter gekomen dat ze daar ook nogal gevoelig voor zijn. Fouten worden gemaakt, maar eentje van deze omvang moet echt tot op de bodem uitgeplozen worden.
Wat een horrorverhaal! Ik krijg een vermoeden bij welk zh jij loopt. Hopen dat ze zoiets niet met onze eskimo gebeurd.
Nee, je gunt het niemand. Nutteloos naar een tp afspraak is echt al ruk, maar voor dat andere stel is geen weg terug...erg hoor!