Mijn zoontje van (bijna) 7 maanden slaapt sinds een paar dagen 's avonds lastig in. Hij zet het op het gillen zo gauw we zijn kamertje uitlopen. Hij huilt zich echt overstuur. Uit bed halen en rondlopen helpt het beste, maar is denk ik toch niet de goede manier om dit probleem op te lossen. Herkennen jullie dit? Hoort dit bij de leeftijd van 7 maanden? Wat te doen? Laten huilen? Om de paar minuten gaan kijken en even troosten/aai over bol geven?
haha ja herkenbaar! hier al zodra we de trap naar boven op lopen! lop rond 19.00 met haar naar boven om te wassen en pyjama-tje aan te doen, en dan begint ze al, maar daarna gaan we weer naar beneden voor de laatse fles, en dan naar bed. en zodra we op haar kamer zijn heeft ze er al geen zin in!! haha maar ik laat haar gewoon even, en na een tijdje slaapt ze wel.
k heb dit drama 2 maanden lang achter elkaar gehad hier. alleen met 4 tot 6 maanden elke keer huilen, huilen, huilen. en als ie eindelijk in slaap viel.. het moment dat ie na 30 min weer wakker werd begon het weer opnieuw ik mocht niet weg. moest hem over zn gezicht aaien en hij wilde me handen beet hebben en liet ook niet los. zodra ik hem los liet begon ie weer met krijsen heb hem zo vaak mogelijk laten liggen (stond er dan wel naast) wilde er geen gewoonte van maken dat ik s'nachts elke keer met hem op mn arm moest lopen. maar als ie echt overstuur was haalde ik hem eruit. heb op het laatst een warme kruik neer gelegt naast hem en een shirt wat ik de hele dag aan gehad heb. nu slaapt ie bijna een maand weer beter. er ligt nog wel een shirt van mij in zn bed en daar ligt ie dus ook altijd mee tegen zn gezicht aan. sowieso alvast sterkte en succes, ik weet hoe lastig het kan zijn!
@Emmie: Ja, laten huilen schijnt het beste te zijn. Maar hij huilt zich echt helemaal overstuur zodat hijsteeds ook even stopt met ademhalen. Dan gaat ie echt niet meer slapen. @Silly: Nou als ik jou zo hoor staat me nog wat te wachten! Een t-shirt van mij in bed, is nog wel een idee. Nog andere tips?
ja echt helemaal overstuur laten huilen zou ik ook niet kunnen! Lastig is dat he?? Bij Isa is het niet zo erg, en is het vaak snel voorbij en slaapt ze al. Echt tips heb ik niet, maar het gaat zeker weten snel weer over dus niet teveel aan toegeven, als het echt te erg is even naar toe lopen, knuffelen en weer een poging wagen, met tshirts en bed enzo ben ik nooit aan begonnen.