Gebruik je dagelijks make-up en welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Happymam, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Ik draag nooit make-up.
     
  2. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Nee, nooit. Al jaren niet. Heb niks in huis, en smeer verder ook niks op Mn gezicht.
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Lastig, bijna dagelijks make up. In de zomer alleen oogpotlood en mascara. In de winter ook een kleurend cremepje en rouge.
    Maar er zijn ook genoeg dagen dat ik geen make up draag, maar dat is meestal in of op vakanties of in het weekend als ik niets heb.
    Dus de afgelopen 6 weken vaker geen make up opgehad dan wel.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Niks. Al jaren niet meer.

    Vanaf mijn 26e helemaal gestopt met make up.

    Mijn man vindt mij mooier zonder make up. En ik zelf eigenlijk ook.

    Vroeger wel. BB creme, mascara en oogschaduw. En als tiener ook lippenstift. ( je weet wel met zo'n randje...ik was een tiener in de jaren 90...:roflmao:)

    [​IMG]

    Maar ook wel de matte look

    [​IMG]
     
  5. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Mascara en wenkbrauwpotlood dagelijks. Nou ja, als ik dagelijks de deur uitga dan.
    En soms nog een druppel foundation onder mijn ogen als ik slecht geslapen heb. Of een drupje concealer. Net wat ik als eerste pak.

    Ik ben blij dat mijn huid er eindelijk weer mooi genoeg uitziet om geen foundation meer te hoeven gebruiken. Ik vind het maar niks. Behalve voor donkere kringen, die hoef ik bij mezelf niet te zien.
     
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik gebruik elke dag make up.

    Voor dagelijks;
    Concealer
    Wenkbrauwpoeder
    Blush
    Lippenstift

    Met feestjes laat ik mijn make up en haren altijd doen bij een visagist en haarstylist. Dan word het ook echt full glamour inclusief haarextensions etc. Make up is dan ook een hele waslijst;
    Primer
    Oogschaduw base
    Oogschaduw
    Eyeliner
    Valse wimpers
    Foundation
    Concealer
    Contour
    Highlighter
    Blush
    Lippotlood
    Lippenstift
    Settingspray
     
    DQueen vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik laat voor feestjes wel altijd mijn haar stylen door de kapper maar nog nooit naar een visagist geweest. Lijkt me leuk, maar ook spannend want voor iemand die je niet kent is het denk ik moeilijk om niet totaal een ander iemand van je te maken dmv makeup uitstraling.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  8. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik kijk eerst naar het werk van de visagist en kies aan de hand daarvan voor welke look ik wil gaan. Toevallig ben ik gisteren nog full glamour gegaan. Mijn man herkende me bijna niet en noemde me een Barbie, dat zijn de leuke complimenten:roflmao: Ik was dus ook helemaal anders qua uitstraling maar ik vind dat juist wel leuk en extra speciaal voor de gelegenheid :p
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Gaaf misschien dat ik dit binnenkort eens ga proberen. Heb 14 september een feestje waar ik wel een beetje over de top bij uit kan pakken. Maar dan komt de vraag, hoe vind ik een goede?!
     
    Manana en SDonya vinden dit leuk.
  10. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ja echt eens doen! Het is echt heel leuk.

    Ik heb via social media de juiste visagist gevonden die bij mij past. Heb je instagram?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    ja ik zit op insta!
     
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik pb je :)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  13. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    * Gebruik je dagelijks make-up? Ja
    * Wat gebruik je dagelijks? Onderste ooglid zwart oogpotlood, oogschaduw (grijs of olijf groen) en mascara.
    *Wat gebruik je verder (feestje iod)? Zwarte Eyeliner boven en zwarte oogpotlood onder, zwarte mascara, in de winter poeder en foundation en de oogschaduw is wat zwaarder opgezet.
    * Laat je je make-up wel eens door iemand anders doen? Nee

    Ik kijk wel veel you tube tutorials. En ga dan zelf oefenen :)
     
  14. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Tegenwoordig een tinted moisturizer (laura mercier, geweldig spul), concealer, mascara en soms wenkbrauwpoeder. Merk wel dat hoe ouder ik word, hoe mooier het is om minder make up te gebruiken.

    Maar als het moet kan ik full glam, heb genoeg liggen. Vraag me alleen wel af of ik mezelf dan nog zou herkennen haha al zolang niet meer gedaan.
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gebruik je dagelijks make-up?
    Elke dag. Niet te veel, neutrale kleuren :)

    Wat gebruik je dagelijks?
    Eyeliner, mijn wenkbrauwen kleur ik wat aan, wat concealer op mijn donkere kringen en blush. Als ik moet werken op kantoor poeder ik mijn hele gezicht met een transparante, minerale poeder.

    Wat gebruik je verder (feestje iod)?
    Niets. Vaak zet ik mijn huidige make-up dan wat zwaarder aan, trek de eyeliner net wat verder door of gebruik een laagje mascara.

    Laat je je make-up wel eens door iemand anders doen?
    Noooit!
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Haha zo zie je maar hoe mensen kunnen verschillen. Ik zou barbie niet als een compliment op kunnen vatten ben ik bang.
     
  17. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    #57 samarinde01, 25 aug 2019
    Laatst bewerkt: 25 aug 2019
    Gebruik je dagelijks make-up?
    - Meestal wel, maar vind het soms ook prima om zonder iets rond te lopen. In de zomer doe ik dat vaker. Dan ben ik niet zo bleek.

    Wat gebruik je dagelijks?
    - beetje camouflage, poeder op hele gezicht, rouge of bronzing poeder op wangen, mascara. Soms oogpotlood (ik gebruik van die opdraaipotloodjes: ideaal!) en lippenstift.

    Wat gebruik je verder (feestje iod)?
    - dan maak ik wel eens smokey eyes, trek een vloeibare eyeliner, gebruik lashextender en dan shape ik mijn wenkbrauwen met potloodje en wbmascara.

    Laat je je make-up wel eens door iemand anders doen?
    - Nooit, haha. Zelfs toen ik ging trouwen niet. Maar dat komt omdat ik zelf in het vak zit denk ik (al ben ik liever aan het masseren dan makeuppen)
     
  18. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Mijn bed is heilig. Ik verkies dus "langer in bed liggen" boven "tijd om te makeuppen".
    Ik heb daarom maar 20 minuten om ALLES te doen 's ochtends. Makeuppen past daar niet tussen (op een vluchtig mascaraatje na)
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Alleen op dagen dat ik niets hoef, maak me niet op. Denk aan thuis-schoonmaak-dagen met lompe kleding aan en m’n haren in een slordige knot :p

    Alle andere dagen:
    Concealer
    Foundation
    Blush
    Mascara
    Eyeliner
    Lipstick (op werkdagen doorgaans een matte rozetint, voor feestjes bijv rood)
     
  20. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik gebruik zeker make-up. Heb je ff? :roflmao:

    Dagelijks:
    Foundation
    Bronzing
    Blusher
    Highlighter
    Wenkbrauwpoeder
    Mascara
    Eyeliner
    Lippenstift

    En soms maak ik mijn hele ogen op dan komen daar nog tig kleuren oogschaduw bij. :o:

    Op een feestje hetzelfde maar ik doe dan wel vaker een smokey eye.

    Ik laat nooooit mijn make-up door anderen doen want ik kan het zelf beter. :D Moet ook altijd nichtjes make-uppen voor het schoolfeest. Haren invlechten etc etc.
     

Deel Deze Pagina