Wanneer het kraampakket van zorgverzekering

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blondi, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Want ik begin m opeens een beetje te knijpen...:)
    Ik heb onze zorgverzekeraar helemaal niet opgebeld om te vertellen dat we een baby krijgen en omdat ik ook het kraampakket nog niet heb ben ik opeens bang dat ze het niet weten en dat ik dat pakket niet krijg. :)

Maar mijn verloskundige heeft hun gegevens, ik heb via hen kraamzorg aangevraagd. Dan zullen ze het toch wel weten neem ik aan? Ik dacht dat het kraampakket zo rond de 28 weken kwam...

2. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Hoi!

Afhankelijk van de verzekeraar denk ik.

Ik heb die van mij op de hoogte gesteld en via hen de kraamzorg aangevraagd. Bij Menzis sturen ze het kraampaket in de zevende maand.

Ik zou even met mn verzekering bellen als ik jou was.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou even contact opnemen. Ik moest namelijk een zwangerschapsverklaring opsturen.

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea en moest zelf via de website het pakket aanvragen. Je krijgt het daar ook alleen als je aanvullend verzekerd bent, dus niet bij alleen de basisverzekering.

even kijken op de site van je verzekeraar dus

5. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik zit bij de VGZ en heb het zelf ook aan moeten vragen. Ik had het geloof ik met 30 weken in huis.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb zelf ook even gebeld om het te melden, dat had mijn vk aangeraden. Of ze het anders ook zouden weten durf ik niet te zeggen?
    Hier kwam het met 27 weken thuis. Ik zou gewoon nog even bellen, al komt het pas met 34 weken is toch nog ruim op tijd joh :)

7. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zit ook bij Zilveren Kruis Achmea en dan moet je 'm inderdaad via de site zelf aanvragen (is zo gedaan).
    Je hebt best kan dat het weer via een andere afdeling loopt, dan de aanmelding van kraamzorg. Dus gewoon even op de website kijken of een telefoontje plegen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de Friesland kun je het zelf aanvragen vanaf de zesde maand geloof ik.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Yep, hier ook Zilveren Kruis Achmea. Ook via de website het pakket moeten aanvragen. Twee weken geleden ontvangen trouwens.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb em zelf opgehaald , met 38,5 weken

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bij mijn verzekering kreeg ik geen kraampakket (basis), dus heb ik per begin dit jaar een aanvullende verzekering genomen op aanraden van de dame van de verzekering. Deze zou met 27 weken ongeveer in huis zijn. Nou, helemaal niets. Ik heb gebeld, en de kraamafdeling wist van niets, maar omdat ik wel de goede verzekering had, kreeg ik het pakket binnen een paar dagen. Ik zou dus gewoon even bellen, dan weet je waar je aan toe bent.

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties dames,
    ik heb net op de site gekeken, ik ben verzekerd bij cz, en daar staat dit bij;

Hoe vraag ik het kraampakket aan?

Bij uw aanmelding voor kraamzorg wordt direct het kraampakket voor u aangevraagd. U ontvangt het kraampakket in de zevende maand van uw zwangerschap.

Dus ik neem aan dat het goed zit en dat ik alleen nog maar even geduld moet hebben? (Niet dat ik nou om die kraamverbanden sta te springen...:))

13. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    als ik het zo lees van andere dames heb ik het wel makkelijk... ik zit bij unive en heb gister net het pakket ontvangen... maar mijn verzekerings mannetje wist al wel vanaf het begin van de zwangerschap... had toen een paar vragen waar ik voor gebeld heb... neem eigenlijk aan dat hij dit voor me geregeld heeft...

14. Sepma

Sepma Lid

27 apr 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    zit zelf ook bij CZ, maar die wisten niets over de zwangerschap hoor (ook niet via de kraamzorg waar ik me al aangemeld had). Je moet echt cz even bellen.

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

je moet zelf je zorgverzekring bellen, hier met 26 weken al kraampakket in huis, beide keren!

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier kon ik met het aanvragen van de kraamzorg ook gelijk aangeven dat ik een kraampakket wil via de site van de verzekering. Wel zo handig, hoef je niet nog extra te bellen.

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dan zal ik morgen maar eens gauw even gaan bellen...!
    Anders blijf ik er toch maar mee in m'n hoofd zitten denk ik.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou idd voor de zekerheid even bellen.

Ik moest mijn kraampakket apart aanvragen bij mijn zorgverzekeraar

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij menzis wordt het automatisch geregeld als je via de menzis site kraamzorg aanvraagd....
    maar ik had hem met 32 weken ook nog niet, dus gebeld en hadden ze een storing gehad en waren er dus een periode geen aanmeldingen gedaan voor de kraampakketten...

ik zou dus voor de zekerheid ff bellen.

20. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik zit bij de Iza, ik heb het pakket vorige week ontvangen.

Deel Deze Pagina