Gebruik jij de broodtang in de supermarkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 12 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gebruik jij de tang bij de broodjes in de supermarkt?

1. Ja ik gebruik de tang, handen is vies

123 stem(men)
    66,1%
  2. Nee ik gebruik mijn handen, tang is vies

17 stem(men)
    9,1%
  3. Nee ik gebruik mijn handen, tang is onhandig

44 stem(men)
    23,7%
  4. Ik koop nooit die losse broodjes dat vind ik vies

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ik koop ze nooit want andere reden

2 stem(men)
    1,1%
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Natuurlijk is die tang vies. Maar dan wel op de plek waar iedereen hem vastpakt en dat zijn je winkelwagen en alle andere dingen die je vastpakt ook. Als ik thuiskom van boodschappen doen, was ik mijn handen. Zoals iemand al zei, is dat prima te doen. Een broodje wassen is niet te doen. Het deel van de tang waarmee je het broodje aanraakt, zak schoon zijn, mag ik toch hopen.
    Daarbij denk ik ook niet het slechtste van alles en geloof ik dat doe tangen echt wel schoongemaakt worden. Zijn ze dan gedurende dag altijd schoon? Nee natuurlijk niet, maar echt niet gruwelijk vies omdat ze nooit schoongemaakt worden. Bij de AH waar ik boodschappen doe, worden bijvoorbeeld de handvaten van de koelingen ook altijd schoongemaakt. Zie ik regelmatig gebeuren als ik boodschappen doe namelijk.
    En is die tang onhandig? Ja, maar dat maakt nog niet dat je hem dan maar niet moet gebruiken. Overigens vind ik het systeem van de Lidl, waar je dus niet eens met je hand in de bak kunt, nog veel onhandiger. En een oplossing is ook altijd nog een zak Binnenstebuiten om je hand doen zoals iemand opperde. Werkt alleen maar als je slechts 1 broodje neemt. Bij meer broodjes heb je minimaal een zak extra nodig om ze mee te pakken.

In Italië zie je bij groente/fruit en dit soort broodbakken overigens overal plastic handschoenen liggen die je geacht wordt te gebruiken. Hygiënisch dat wel, maar levert wel een enorme berg plastic afval op. Dat is ook niet meer van deze tijd. Maar goed, Nederland is in deze duidelijk weer een soort van 'braafste kind van de klas' met al het plastic dat hier al in de ban is gedaan, als je ziet hoe het er wat dat betreft in het buitenland (en dan heb ik het gewoon over Europese landen, geen achtergebleven gebieden ofzo) aan toe gaat met plastic. En ik cvind het goed hoor, dat wij hier het plastic op veel punten in de ban hebben gedaan. Maar ik mus wel echt de plastic rietjes, want papieren rietjes zijn gewoon echt goor. Dus als ik in het buitenland een plastic rietje krijg, juig ik dat dan toch wel weer toe. :oops: Maar goed, dat is een andere discussie en off topic.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ja hier hetzelfde. Omdat het onhandig is met de tang maar ook zeker omdat ik dat ding heel vies vind. Ik heb smetvrees en maak mijn kan altijd eerst schoon met een doekje. Dan pak ik liever met mijn handen een broodje dan eerst de tang schoon te moeten maken.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Ik wissel af, met croissants vaak met mijn hand omdat die de hele tijd uit die tang vallen. Misschien ben ik onhandig maar het lukt me wel om alleen de broodjes aan te raken die ik ook daadwerkelijk koop. :roflmao:

Qua vuiligheid tja mensen tegenwoordig zijn bijna constant ziek door hun overmaat aan hygiëne. Dus durf de tang gewoon te pakken maar tja broodjes die eruit floepen en op de grond vallen vind ik wel vies, dus croissants met de hand

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit brengt me zo terug naar de corona tijd.

Op het Landal park hadden ze een hele bak met van die broodtangen staan. Kon iedereen een eigen tang gebruiken en daarna deed je je tang bij de vuile stapel.

En als de medewerker dan dacht dat niemand keek gingen de gebruikte tangen zo weer bij de schone..... :roflmao:

Hier gebruik ik de tang wisselend. Kan ik een broodje pakken zonder andere aan te raken, dan gebruik ik mijn handen. Zo niet, gebruik ik de tang. Broodjes die ik dan laat vallen, gooi ik in de vuilnisbak.

Zxcvb en Robijn89 vinden dit leuk.
  5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn optie staat er niet bij maar ik pak een 2e zakje om daar mijn broodjes mee te pakken. In het buitenland heb je vaak van due handschoenen, top vind ik dat. Ik vind die tangen onhandig. Of het kettinkje is te kort, of je broodjes vallen eruit

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Dit dus. Ik deed het eerst altijd wel met de tang, maar ik kreeg ze of niet te pakken, of ze vielen op de grond. Was er klaar mee en ben toen over gegaan op mn handen. Maar let altijd extra goed op dat ik alleen die aanraak die ik pak.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.236
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. Maar kan me niet boeien als anderen met de hand doen. Die raken dan toch niet alle broodjes aan? Je weet ook niet hoe de medewerkers ermee omgaan en wel genoeg hun handen wassen. Dat gedoe over vies soms, vind het soms wel overdreven. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik ben in elk geval nooit ziek, dus bacterien zijn ook ergens goed voor :roflmao:

Jessi79 en Cornflake vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.186
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik gebruik alleen de tang om de broodjes naar voren te halen en vervolgens pak ik ze met mijn andere hand. Ik zit niet als in een grabbelton door die broodjes te graaien. Ik vind die tang sws onhandig en ik vind hem ook smerig vooral omdat ik weet dat dat ding tig vaak op de grond klettert en weer wordt opgeraapt.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh de winkels waar ik kom zit er een ketting aan dat hij niet op de grond kan donderen dus ik gebruik heb gewoon.

Diiba, Anouk2005, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Haha dat dus. In de praktijk komt het er trouwens wel vaak op neer dat ik mijn handen gebruik. Die harde pistolets en die tangen zijn geen goede combi. Of je krijgt ze niet te pakken of ze schieten eruit.

Inge1984 vindt dit leuk.
  11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij de Lidl waar ik kom kun je de tang alleen gebruiken om ze opzij te schuiven het bakje uit. Daarna moet je 'm alsnog met je handen pakken. Heel vaak liggen er al broodjes die er uit geschoven zijn, die pak ik dus niet. Ik schuif mijn eigen broodje door en pak die daarna zelf om in de zak te doen. Ik heb in mijn auto standaard een pompje ontsmettingsspul staan. Direct als ik de boodschappen in heb geladen en instap, doe ik mijn handen daar al mee en thuis was ik ze. Vooraf is natuurlijk lastig, want de bacteriën beginnen al bij de winkelkar.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.268
    113
    Met de tang. Paar maanden geleden pakte een kleuter allerlei broodjes om bij oma in de zak te doen en die wou dat niet. Gooide ze de broodjes weer terug:|

Dus de kleuter alsnog had het in de handen, bah.

Als ze het met de tang hadden gepakt mogen ze het van mij met de tang weer terug leggen maar niet met je handen.

Diiba en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.198
    113
    Vrouw
    Nou, beter wat bacteriën aan je handen dan dat je van de trap afstuitert.

ik weet wel waar ik voor kies

Saartje33, Catou en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zal deze broodjes om deze redenen niet snel kopen, maar stel dat ik het wel doe, dan met de tang. Ik vind mijn handen viezer dan de uiteinden van die tang. Ik zit overal aan: mandje/kar, deuren van de koelkasten en vriezers, scanner, betaalding. Thuis was ik meteen mijn handen.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik vind het net een spel voor de alleskunner om met zo'n tang een broodje ongeschonden in je plastic zakje te krijgen :roflmao:
    Ik gebruik m'n handen dus meestal.... maar zorg wel dat ik alleen het broodje aanraak wat ik neem.

Peonia, Inge1984 en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Volgens mij vergeten al die mensen die de tang niet gebruiken omdat deze vies is, dit voor het gemak. Voordat je die broodjes pakt, heb je al zoveel andere vieze dingen aangeraakt met je handen. Vergeet ook niet de producten die je uit het schap pakt, die zijn ook al door meerdere handen aangeraakt. Maar goed, een bepaalde mate bacteriën zijn ook ergens goed voor. Zo bouw je nog wat weerstand op ;)

Catou vindt dit leuk.
  17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Met mijn handen, maar ik raak alleen het broodje aan dat ik koop.
    Heb nog nooit iemand zien graaien en meedere broodjes zien aanraken, om de onderste te pakken ofzo. Dat doet toch ook niemand?

Degene die ze in de bak doet raakt ze vaak allemaal aan en kan wel net naar de wc zijn geweest zonder de handen te wassen. En degene bij de kassa die al jouw boodschappen scant ook. Soms moet je niet teveel nadenken over zulke dingen, anders word je gek.

Forumnaam vindt dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Misschien hangt het er vanaf waar je supermarkt staat hoor… maar ik zie hier soms echt heel erg onverzorgde types broodjes pakken waarvan ik echt de kriebels krijg. Terwijl de meisjes achter de balie altijd er fris en verzorgd bijlopen. Het personeel aan de scankassa raakt het brood zelf niet aan natuurlijk he, dan zit het in een zakje.

Sado vindt dit leuk.
  19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons bij de ah was er een keer een dame bezig broodjes uit de oven te halen en in de bakken te doen. Toen ontdekte ze blijkbaar een steentje tussen het profiel van haar schoen (zal wel geknarst hebben op de tegelvloer). Ze peuterde het er met haar vingers tussenuit en ging toen verder met het uitladen van de broodjes.
    Ik maak geen grap.

Relax vindt dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Nou, als ik dat op mijn werk zou doen en een collega of manager zou het zien zou ik enorm op m’n kop krijgen! Bij ons hebben we echt wel strenge hygiëne regels. Zo ga ik na mijn pauze vaak plassen en dan was ik mijn hadden. Maar zodra ik mijn afdeling (met voedsel) op kom moet ik opnieuw mijn handen wassen. Dus dan doe ik dat 2x achter elkaar. Collega’s spreken elkaar er ook op aan.

masami, Syane en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina