Waarmee badkamer schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door MariekeRox, 14 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Iemand de tip waar we onze badkamer mee kunnen schoonmaken.
    We doen nu na het douchen alles goed afdrogen. Maar zou eens met een lekker sopje alles goed schoonmaken. Maar ja gouden kraan en de tegels durf ik dus niet met antikalk te doen. Maar waar mee wel?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      57,6 KB
      Weergaven:
      144
  2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor het ontkalken gebruiken wij gewoon natuurazijn en doen het dan na met een sopje met een beetje allesreiniger. Maar je zult echt even bij de fabrikant na moeten gaan waar het wél en niet tegen kan. Het zou zonder zijn als je het gouden kleurtje er af poetst.

3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ja met geen zure… en de tegels kregen we te horen alleen met water.

maar voor mijn gevoel wordt het dan niet schoon

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zijn de tegels van natuursteen? Van alleen water wordt het inderdaad niet schoon namelijk. Dan zou ik groene zeep gebruiken. Desnoods eerst alleen op een plekje dat niet opvalt, en als je dan niets raars ziet, de rest schoonmaken.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Zou even contact opnemen met wie de badkamer geplaatst heeft. Wij hebben bij de oplevering uitleg gekregen over hoe we het schoon moesten maken, waarmee en hoe vaak.
    In ons eerste huis was de conclusie dat we overal extreem voorzichtig mee moesten zijn. In dit huis hebben we een nieuwe badkamer laten plaatsen, waarbij we aan de voorkant materialen uitgezocht hebben die goed schoon te maken zijn. Zo hebben we op de muren vloertegels die met een natte Swiffer of een doek met allesreiniger mogen. Ik had een hele mooie natuurstenen wasbak gezien, maar was schoonmaken echt lastiger.

6. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ik zweer bij sealskin douchereiniger. Onze badkamer is 4 jaar en nog als nieuw. Ik doe er alles mee, de muren, glazen deuren, spiegels en kranen. Daarna met naspoelen of afnemen met een vochtige doek en de spiegels en kranen met een glansdoek

7. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Gebruik Blue wonder badkamer voor de badkamer sanitair en tegels in douche.

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.198
    113
    Vrouw
    Mag ik jou wat vragen? Hier een douchecabine die ik zelfs na professionele ontkalker, azijn etc niet volledig schoon krijg. Is van de vorige bewoners, de witte voegen waren zelfs roze, dat is overigens wel weg. De douchecabine is uiteraard door mijn poetswerk enorm opgeknapt, maar niet kalkvrij.
    Zou die sealskin nog kunnen helpen?

overigens willen wij binnen nu en een paar mnd de douchecabine laten vervangen door een inloopdouche, maar ik ben dus best huiverig om daar glas in te plaatsen. Hoe goed is die sealskin reiniger? Moet je deze na elke douchebeurt gebruiken of is 1 x per week voldoende?

man en ik trekken altijd de douche droog, de kinderen meestal niet

Wishfull123 vindt dit leuk.
  9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    ik lees even mee, want heb hetzelfde probleem

10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Of je het nu nog schoon krijgt met sealskin durf ik niet te zeggen. Zou het er even goed inzetten en dan na een kwartiertje naspoelen. Maar het is niet heel agressief spul. De badkamerverkoper zei ook dat we alle antikalk de deur uit moesten doen omdat je spullen er zo van achteruit gaan. Wij trekken de cabine ook altijd droog en de laatste die onder de douche gaat droogt nog even met een handdoek na.
    De sealskin gebruik ik in de badkamer ook ongeveer 1x per week, dus dat is echt prima. Wij hebben ook 2 glazen wanden in de douche. Gebruik het ook voor de keukenkraan, maar dan wel bijna elke dag even met het schoonmaken in de avond. Maar daar zit dus ook helemaal geen kalk op.

mamabri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina