Binnenkort wordt onze kleine man 2. We vieren het de hele dag en er blijven ook wat mensen eten. Ik heb niet zoveel inspiratie voor het avondeten... Hebben jullie leuke ideeën?
Ligt er ook wel aan hoe lang je in de keuken wil staan en hoeveel mensen er eten. Als je gaat voor iets makkelijks, zou ik gewoon een grote pan nasi of spaghetti maken (zou ik zelf wel doen, je hebt het dan al druk genoeg waarschijnlijk).
Het ligt eraan hoeveel zin/tijd je hebt om eraan te besteden. Hier een aantal opties: - zelfgemaakte soep met broodjes - chili con carne met stokbrood/turks brood (kan je dag van tevoren maken, is handig en zelfs nog lekkerder dan op de dag zelf - quiche - spaghetti - salades met stokbrood Een fijne verjaardag alvast!
ik zou gewoon patat halen... veel makkelijker en iedereen houd er vaak wel van! of anders een soepje met broodjes knakworst....
ik heb een soep met worstenbroodjes gemaakt of gewoon div belegde broodjes. er staat vaak ook veel op tafel dus mensen komen niet om van de honger en de kleine eet toch niet omdat ie vaak al taart enz op heeft
Ik zou het gewoon makkelijk houden. Een pan soep met worstenbroodjes ofzo, of patat halen. Zo'n dag is al druk genoeg.
inderdaad soep altijd goed. Verder misschien; *spagettie of macaroni *bami of nasi met sate en kroekpoek *kipkerrie *broodje knakworst *bladerdeeg hapjes(hier kan je van alles in doen wat je maar lekker vind) *wraps *kippenpootjes met stokbrood en salade. *lasagne Dat was wel zo beetje wat er in me op kwam eigenlijk, krijg er honger van hahahaha
wat ik weleens doe met veel eters: een soort shoarma-buffet! De sla snijd je van te voren, knoflooksaus maak je van tevoren of koop je, in een flinke pan kan je twee kilo vlees tegelijk aanbakken (als je er champies of andere groenten doorheen doet wordt eht wat goedkoper en gezonder) en de broodjes worden ook vanzelf klaar in de oven. Je houdt een eerste lading vlees warm en voegt er tegelijk wat aan toe als je het in een ovenschaal doet, bestrooit met kaas en onder de grill zet. Verder nog wat augurkjes (plakjes), komkommer, sambal en olijfjes op tafel, en iedereen helpt zichzelf! Voor de vega's kan je een vegetarische shoarma maken met quorn, champies en shoarmakruiden.
wij doen het altijd tot 17 uur maar er blijven meestal wel 1 of 2 gezinnen met goede vrienden hangen. Dan halen we lekker patatjes bij de frietboer. Heb geen zin om van alles te maken van te voren.
wij hebben ook wel eens soep met broodjes of friet gedaan, maar vind het eigenlijk heel saai, wat ik nu al een paar keer gedaan heb met verjaardagen is een soort buffet met allemaal kleine hapjes. Dus bv: - kippenpootjes - stokbrood - salades - knoflooksaus - rauwkostsalade - zalm/makreel - zelfgemaakte koude schotel of aardappelsalade opgemaakt met tomaten/augurk en zilveruitjes - gehaktballetjes - gevulde eieren Ik heb zo altijd een tafel vol, iedereen kan pakken wat hij/zij lekker vindt, tis een groot suc6 hier.
Twee of drie verschillende pastasalades en stokbrood erbij. Kun je allemaal van te voren klaar maken. Viel hier zeer goed in de smaak. Ik had een vega, een met vis en een met vlees. In grote kommen neergezet, iedereen kon zelf opscheppen.
Wat een goed idee!! Hier was ik niet zo gauw opgekomen. Ik houd het in mijn achterhoofd voor dochterlief haar verjaardag binnenkort.
wraps - en dan de vulling in grote schalen op tafel en zelf klaarmaken dus soep, salade (zelfgemaakt vlees salade + een vis salade) + turks brood dat is wat wij de laatste 2 x gedaan hebben. Voor de kindjes hebben we de laatste keer poffertjes gedaan
Geen leuke, wel makkelijke ideeën: Lekker friet bakken succes gegarandeerd en heb je vrijwel niemand die het niet lust en de kindjes vinden het ook fantastisch Anders broodjes knakworst, broodje hamburger, broodjes gezond
Ik vind t altijd wel leuk om Mexicaans te doen. Ik zet dan altijd van alles op tafel in leuke schaaltjes, zoals: Geruld Gehakt met paprika, maïs, uit en burritokruiden Kipblokjes met ui, paprika, maïs, kidneybeans en fajitakruiden Paprikareepjes Ui Maïs Kidneybeans Geraspte kaas Een lekker salade die er bij past (bijv met avocado of kidneybeans) Crème fraiche Guacamole Dorito's En dan een schaal tortilla's en een met taco-schelpen, en iedereen kan lekker zelf vullen.
hier bij eters na verjaardag. patat halen/maken of soep met brood. Echt niet dat ik na (of voor) een drukke verjaardag ook nog eens een uur in de keuken ga staan, patatjes lust iedereen.