Hoi allemaal! mijn zoontje van 6 gaat vrijdag voor het eerst bij voetbaltraining kijken en dan na de winterstop starten als hij het leuk vindt. Maar wat dragen ze met de training nu het zo koud is? Trainingspak? Een jas? Iemand goede tips om het een beetje warm te houden?
Trainingspak kan en je kan dan nog een thermoshirt en legging aan Jas hoeft niet gewoon veel bewegen M’n oudste moet z’n club pak aan maar draagt daaronder thermokleding als het echt koud is
Thermo onderlaag met korte of lange broek erover, kousen en beschermers natuurlijk. Bovenkant over je thermo een hoodie of trainingsjack. Sporthandschoentjes en iets van een fleece muts.
Hier heeft oudste zoon aan met training als het koud is: thermo shirt Pully trainingsshirt lange mouwen Trainingsjack thermolegging En dan trainingsbroek of kort broekje erover en ook nog sokken en scheenbeschermers Trainingsjack gaat meestal halverwege uit. En hij heeft ook nog een wind Jack maar die doet ie ook uit. alles van scapino (behalve schoenen) in de zomer zo’n kort broekje en shirtje
Hier altijd thetmelegging en shirt. En daarover de gewone voetbalkleren en een trainingsjas. Die jas kan uit na het warmlopen.
Onze dochter weigert zich over het algemeen warm aan te kleden met trainen… nu hebben we der zover dat ze in ieder geval een thermoshirt onder haar voetbal shirt aan doet en heel soms een trainingsbroek. We hebben wel een lekkere warme jas gekocht maar die gaat eigenlijk altijd na 5min weer uit…. dus ik zou het aanbieden is mijn verhaal als ze het aan willen
Mijn zoon doet met deze koude temperaturen een thermo malloit aan, zodat ook de voeten nog een extra warme laag hebben. Daarover dan een korte keepersbroek en een korte of lange trainingsbroek. Verder is al vaak genoemd, de thermo onderkleding En omdat hij keeper is (die staan meer stil) nog een fleecetrui over het thermoshirt en daarover een trainingsshirt. Hij heeft dan al handschoenen aan (keepers) en doet met echte kou ook een muts op.
Een shirt met lange mouwen. Verder z’n voetbalkleren (korte broek en shirt korte mouwen, sokken). Naar de training toe nog z’n jasje, maar die is al snel uit. Het is dat hij van ons dat shirt met lange mouwen aan moet, want anders…
Zoon heeft met trainen een trainingsbroek, sportshirt en trainingsvest aan, voetbal sokken, scheenbeschermers en voetbalschoenen. Voor een keer kijken zou ik hem in een trainins/joggingsbroek laten voetballen met een shirt lange mouw en een vest. Gewoon iets wat hij al heeft of in gymt bijvoorbeeld.
Hier hockey, maar vergelijkbaar, thermomaillot, thermo lange mouwenshirt. Korte broek, t shirt korte mouw, kousen. In het begin het teamjasje (softshell), maar dat gaat later uit. Als hij keept (om de week) dan extra een lange trainingsbroek en een hoodie. Daar overheen nog het keeperspak.
Mijn zoontje doet atletiek (ook buiten). Vorige week had hij een hemd, thermoshirt met lange mouwer, sweater en daarover heen een thermo joggingspak. Maar hoe erg thermo dat is weet ik niet, het is wel dikkere stof dan een normaal joggingpak. Maar samengevat, hij had het niet koud gehad. Als het regent of hard waait doet hij vaak z'n softshelljas erover aan, maar dat beweegt natuurlijk niet zo fijn.
Zorg er wel voor dat als hij een jas (windjack) aan doet, dat er geen capuchon mag uitsteken (anders trekken ze eraan). Voor de rest Thermo!
Wat raar? Met de wedstrijd doen ze hier de jas wel uit. Maar muts, handschoenen e.d. dat bepalen ze zelf.
Dank allemaal! Trainingspak heeft hij, thermo kleding koop ik voor hem en voor de rest dikke sokken en een muts plus handschoenen. Ben benieuwd wat hij er van zal vinden!