gebruik kinderaspirine ter bevordering van de innesteling.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kloontje78, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onlangs naar UZ Gent geweest en daar werd mij aangeraden om kinderaspirine te gebruiken ter bevordering van de innesteling.
    Maar op welke dagen moet ik dit gebruiken?
    Die arts zei dat ik het op de dag van de pick up niet meer mocht slikken.
    Mag ik het dan de andere dagen van de cyclus wel slikken of alleen na de pick up (eisprong) of alleen voor de pick up? Tijdens de menstruatie lijkt mij ook niet zo handig toch?

Weet iemand die hier ervaring mee heeft hoe ik dit nu moet doen?
    Ik heb de kinderaspirines al wel in huis!

Hopelijk kunnen jullie mij meer duideijkheid geven.:p

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik loop ook in het buitenland en ik moest het de hele cyclus slikken, ook met de menstruatie, ik ben er wel zwanger mee geworden, had er wel een positief gevoel bij. Hoeveel mg heb je thuis? Dacht dat 80-100 mg wordt aangeraden, te veel is niet goed. Idd niet met pickup slikken wegens evt bloedingen. Ik nam het meestal in de middag maar de gyn zei ochtend, ik nam het toch tijdens de middag omdat ik in de ochtend al verschillende andere medicatie slikte, vond het teveel van het goede dan, laatst las ik een studie en daar stond weer in dat avond beter is, ik denk dat het vooral belangrijk is om het iedere dag rond hetzelfde tijdstip te nemen.

3. Hoi Pearll,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik heb 100mg in huis.
    Oke dan weet ik voldoende...dan ga ik gauw beginnen met het innemen van de aspirine op een vast tijdsstip. Ik denk dat het voor mij ook in de avond het fijnste ..want in de ochtend ben ik nog te slaperig om eraan te denken :).

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Waar hebben jullie die aspirines gehaald, gewoon bij de etos?

5. Ik heb het online besteld via drogistonline.nl
    Ik had nl geen kans om nog naar de winkel te gaan en wilde het voor de kerst nog in huis hebben. Gisteren besteld...vandaag binnen gekregen.

6. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Ik ben voor meerdere miskramen in uz Gent geweest. Mijn oorzaak hebben ze gevonden. Kinderasprine voor direct na de eisprong geadviseerd. Dus de tweede helft van je cyclus. Ik zit in de ivf procedure en slik heb vanaf 1 dag na eisprong.

7. Hoi Joy85,

En wanneer stop je dan weer met slikken?

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Goed om te weten Joy. Ik ga nu voor een cryo terugplaatsing, ik heb verklevingen gehad in mijn baarmoeder. Mijn baarmoederslijmvlies is niet erg dik, dus ik was ook al aan het zoeken naar dingen voor een betere innesteling. Ik heb helaas 2 miskramen gehad (en een suffe gyn, waardoor de verklevingen zijn ontstaan)

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Meestal is het advies vanaf de eisprong, zoals Joy al zegt, maar als je het de hele maand door slikt zou het de kwaliteit van je eitjes en je baarmoederslijm ook nog positief kunnen beïnvloeden. Succes!

10. Vebe

Vebe Lid

15 mei 2013
    82
    1
    8
    Misschien een domme vraag, maar moet dit van een bepaald merk zijn? Zoja, hoe noemt dit dan?

Bedankt!!

11. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Je stopt als je niet zwanger bent. Als je zwanger bent blijf je het doorslikken. Uz Gent adviseert tot 12 weken zwangerschap. Ik heb twee kinderen inmiddels en gaan voor een derde. Ik gebruik nu asprine, utrogestan en estradiol omdat ik voor de cryo tp een kunstmatige cyclus heb.

Kinderasprine kun je gewoon halen bij de kruidvat. Ik gebruik zelf het merk Bayer en dan de 100 mg. Is een groen wit doosje van 20 stuks. Rond de €3,50. Kun je halen bij de kruidvat, Etos etc. Is vrij verkrijgbaar.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik moest het in opdracht van de Spaanse kliniek ook door blijven slikken tot 12 weken zwangerschap geloof ik. Een tijdje in ieder geval...
    Succes, ik hoop op een mooi resultaat!

Deel Deze Pagina