Hallo, Mijn zoontje is 1,5 week oud, weegt 3600 gram. Ik ben gestopt met borstvoeding omdat hij maximaal 10-15 minuten niet effectief dronk, in slaap viel en daarna spuugde. Nu krijgt hij nog even een combi bv uit fles en HA fv. Hij drinkt hier gemiddeld 50-60cc van en dit om de 2,5 uur. Meer wil hij niet. Tijdens de voeding laat hij veel windjes zonder echt resultaat. Na de voeding komen er soms harde boeren. De voeding zit hem echt in de weg. Hij blijft een tidjje wat boertjes laten en te kokhalzen. Na bijna alle voedingen spuugt hij behoorlijk, zeker gezien hij zo weinig drinkt. Nu had mijn dochter reflux maar ik heb het idee dat dit niet echt reflux is..... alhoewel ik hem NA een boertje wel het een en ander terug hoor slikken we hebben de flessen van Avent en Tommy Tippee geprobeerd. Plassen doet hij goed. -Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? -Drinkt hij echt veel te weinig? dank je wel.
Hoi hoi, Drinkt hij dan heel de dag om de 2,5 uur, ook de nacht? Als dat zo is, krijgt hij wel genoeg binnen hoor. Hij plast ook voldoende dus maak je daar niet teveel zorgen over. Hij moet ook wennen aan de flesvoeding natuurlijk. Gun hem even de tijd daarvoor. Het duurt ongeveer twee weken. Je zou de dr Brown fles kunnen proberen. Daar drinken ze wat langzamer uit. Ik vind het op dit moment de fijnste fles die er is. Hij is te koop bij prenatal. Groetjes Adrienne
In de nacht laat ik hem om de 4u drinken maar ook dan wil hij maximaal 50-60cc We komen nu uit op ongeveer 400 cc voeding. dat is toch te weinig met een gewicht van 3600gr? Hij doet over 60cc ongeveer 20 minuten. Ik zal de fles eens aanschaffen en proberen. Maar zou dat het spugen en de windjes kunnen verklaren?
Hoi hoi, Zijn ze al geweest van het CB? Misschien willen die hem even wegen. Of even naar het inloopspreekuur. Bespreek met hen ook de problemen. Dan weet je meteen zeker of hij groeit. Ik vind 20 minuten over 60 cc lang hoor. 15 minuten zou beter zijn. Het is echt een kwestie van uitproberen. De dr Brown fles is goed tegen de kramp, maar daar drinken ze wel langzamer nog uit. Dus misschien de difrax?? Blijf niet aanmodderen, maar neem contact op met huisarts of CB als je vind dat het te gek wordt Groetjes Adrienne