Hoi, Wij krijgen een tweeling en dat zal waarschijnlijk de enige kinderen zijn die we zullen krijgen. Daarom kijken we heel goed naar wat we kopen, hoe lang we ermee kunnen doen etc. Nou zijn we aan het kijken naar een kinderwagen en maxi cosi'e ed.. Mijn man wil eigenlijk geen maxi cosis kopen omdat hij denkt dat je deze niet vaak gebruikt. hij wil meteen goede autostoeltjes kopen, en voor de rest de kinderwagen gebruiken met reiswieg en later buggy. Ik twijfel nog heel erg omdat ik toch heel veel mensen zie die zo'n maxi cosi flink gebruiken! Wat denken jullie?
Je kleintjes mogen na de geboorte niet in een gewone autostoel maar moeten zelfs in de maxicosi (of een gelijkwaardig stoeltje). Dus je komt er niet onderuit als je met de auto weg wil. Pas vanaf zo'n 9 kilo mogen ze in een gewone autostoel. Dus de maxicosi heb je écht nodig..
Ik zou zeker een maxi cosi kopen, de eerste 9 maanden (7 maanden zeker) is dit de enige stoel waarin kindjes veilig vervoerd mogen worden. Daarbij komt dat kindjes het soms ook fijn vinden om met de maxicosi op de wagen geklikt te worden (onze dochter vond de reiswieg een drama zodra ze er in lag was het krijsen de MaxiCosi op de wandelwagen dmv adapters was voor ons dus ideaal want dit vond ze prachtig en wij konden weer een keer weg ). Je hebt heel veel maxi cosi en ook op marktplaats staan soms heel mooie goede stoelen maar ik raad je zeker aan om deze te kopen. Of je moet natuurlijk geen auto hebben, nooit met de auto + kindjes weg willen, een ziekenhuis/dokter naast je deur hebben en ook de winkels op steen worp afstand. Maar is dat niet het geval dan zeker MC's gebruiken.
Kopen! Wij gebruikten hem echt veel - maar wij gebruiken de auto ook erg veel. Maar het is ook gewoon handiger om met een maxi-cosi te slepen dan met een kinderwagen. Zeker van/naar het KDV enzo. Een maxi-cosi mochten/mogen wij daar ook laten staan, een kinderwagen niet (te groot). Ik zou geen tweedehands maxi-cosi's kopen omdat ze wellicht in ongelukken betrokken zijn geweest en je dat zo niet kunt zien, maar ze toch haarscheurtjes hebben.
Er zijn autostoelen die zowel tot 9 maanden gebruikt kunnen worden als daarna. Moet je even goed zoeken.. Weet niet wat ze kosten of hoe ze werken, maar dan heb je wel gelijk een stoel waar ze erg lang mee kunnen doen.
Deze hadden wij gezien: http://www.learningcurve.com/wps/portal ... t/features Alleen daar zit geen hendel bij om hem ook als maxi cosi te kunnen gebruiken. Maar ik weet nu wel zeker dat we hem gewoon moeten hebben... zeker voor de kleine stukjes en als ze inderdaad de kinderwagen niet in willen Nu mijn man nog overtuigen
Heb hem even bekeken, maar die zijn echt helemaal niet praktisch! Zou betekenen dat ze vast in de auto zitten. Dus moet je je kindjes altijd op de arm meenemen naar de auto, terwijl je ook nog je tas, luiertas en wie weet wat in je handen hebt. Dan is een MC toch wel handig, dus hang je ook "om je arm". Ook kunnen ze nooit mee bij iemand anders in de auto. Een MC geef je mee aan opa en oma en dan kunnen ze daar ook achterin. En niet alleen handig voor kleine stukjes of als ze de kinderwagen niet inwillen. Als jij een dagje weggaat met de auto, hoef je enkel het onderstel mee te nemen. Klik je de MC zo op. Anders moet je 2 MC's meenemen en de duo wagen (of 2 kinderwagens). En je hoeft je kindjes dus niet van MC naar kinderwagen over te zetten en weer terug.
Voor kinderwagengebruik hoef je een maxicosi echt niet aan te schaffen (zo gebruiken wij hem NOOIT), maar je MOET een autostoeltje voor de allerkleinsten hebben (ala maxicosi) als je met de auto weg wilt.
Maar wat jij zegt is ook niet helemaal handig. Met 2 maxi-cosi's aan je arm, je tas, luiertas enz enz.. naar de auto lopen.. Neem aan dat je de deur nog op slot wil doen ofzo.. Hoe je het went of keert, met 2 kindjes gaat niet alles zo makkelijk. Ik denk juist dat het makkelijker is om een vaste autostoel te hebben ipv de maxicosi's. De kindjes van de autostoel naar de kinderwagen tillen is echt niet zoveel werk. Zo kan je je kinderwagen gewoon lekker houden met reiswieg.. hoef je die ook niet steeds om te bouwen. Hier dan wel 1 kindje, maar ook een vaste autostoel. Wij vinden het beide onhandig om dat ding steeds op de wagen te zetten enz en de reiswieg er weer op of af te moeten halen. Nee doe mij maar lekker 'ouderwets' maar in mijn ogen toch een stuk praktischer.
Als je ze niet uit de auto wilt halen, kun je de maxicosi's er ook gewoon in laten staan. Mij gaat het in de eerste instantie om veiligheid en dan komt het praktische kijken. Die 0-2 groepen in 1 x stoeltjes bestaan wel, maar komen vaak niet goed uit de test. Daarnaast kun je ze niet allemaal achterstevoren installeren, wat wel het veiligst is voor het nekje, mocht er wat gebeuren en volgens mij zelfs verplicht bij een baby. Goed de aanbiedingen in de gaten houden, dan heb je een maxicosi cabrio voor 95 Euro, vaak krijg je ze ook 'gratis' bij aankoop van een kinderwagen. Zou geen tweedehands nemen, je weet nooit wat er mee gebeurd is, dat kun je niet altijd aan de buitenkant zien. Misschien van familie of goede vrienden, die je op hun woord kunt geloven. Succes! Wij hebben de maxicosi trouwens veel gebruikt.
Ben ik het helemaal mee eens. En daarnaast lijkt het mij ook gewoon echt niet praktisch. Maar dat komt misschien ook omdat ik tot op heden erg veel gemak heb van de MC.
Verder even goed de aanbiedingen in de gaten houden. Zo is de maxicosi city momenteel 70 euro bij babysuperstore. Is nog veel geld, absoluut, zeker omdat het x 2 gaat.. Maar de grote babyzaken hebben eigenlijk heel vaak dat soort aanbiedingen. Dat het noodzakelijk is voor vervoer in de auto is inmiddels wel duidelijk he .
En wat ook nog eens onhandig is: als je de kinderwagen alleen met de reiswieg wilt gebruiken kun je die alleen gebruiken als je in de buurt van je huis gaat wandelen. Hoe wil je die anders meenemen in de auto? Of heb je zo'n grote auto dat daar een reiswieg (of twee!) in past?
Hier ook een tweeling op komst. Wij zullen de mc (oid) weinig gebruiken. Waarschijnlijk alleen van het ziekenhuis naar huis en misschien nog eens incidenteel. Wij hebben er al 1 te leen gekregen van een kennis en een tweede komt er vast ook op dezelfde manier. Bij babydump krijg je er eentje gratis bij een kinderwagen. Los kosten ze 60,- dus dat valt reuze mee. Maxi-cosi is natuurlijk een merk, maar er zijn er dus genoeg waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen. Succes, agnes
hm, nou het is maar goed dat ik het aan jullie ervaringsdeskundigen heb gevraagd! Ik lees dingen waar ik dus nog echt NOOIT aan gedacht heb! Op zich hebben we wel een grote auto, daar zou wel 2 reiswiegjes inkunnen, maar ik vond zelf het idee van twee MC wel handig. BEn je toch iets flexibeler mee. ook wat iemand zei als je naar de huisarts moet, of bijvoorbeeld straks consultatiebureau. Om dan de hele set mee te sjouwen.. Maar met 2 lijkt het me gewoon heel lastig. Ik heb ook gewoon geen idee hoe je zoiets in dagelijks gebruik gebruikt Kijk met 1 kindje zul je de baby ook snel in een mc meenemen voor boodschappen bijvoorbeeld, maar met een tweeling moet je dan toch de hele wagen meenemen... Gelukkig hebben we nog tijd zat om er eens goed over na te denken en we gaan id binnenkort eens bij de babyump kijken ofzo..
Ik zou zeggen, ga samen eens naar een goed ( of misschien 2 of 3) babyzaken en laat je goed informeren en vertel wat je wensen zijn.. De autostoeltjes zijn in leeftijdsgroepen/gewichtsklassen verdeeld.. Je kunt naar mijn weten geen stoel kopen voor in de auto, die ( om zo maar te zeggen) vergelijkbaar is met een Stokke Tripp Trapp..
Ook al krijg je een tweeling, je moet 2 autostoelen aanschaffen in de groep 0. Dit moet een zitje zijn (kuipje) dat tegen de rij-inrichting geplaatst word. Dit stoeltje gebruik je van net geboren tot 13kg (0 tot 9 maanden ongeveer) Dit is de enige wettelijke manier om je kindje te vervoeren! Waarom achterste voren vervoeren: Een baby heeft in verhouding tot zijn lichaam een erg zwaar hoofdje. (1/3 van zijn totaal gewicht) Door een baby tegen de rij inrichting te vervoeren, worden de krachten tijdens een botsing over de rugleuning verdeeld en door de kuip geabsorbeerd. De hals en het hoofdje worden zo nauwelijks belast. Mensen verwarren het woord maxi cosi nog wel eens. Maxi cosi is alleen maar een merknaam. Al word het vaak gebruikt als men het kuipje bedoeld. Het gebruik op de kinderwagen is alleen maar een toevoeging van opties met een kinderwagen. In de eerste plaats is het alleen maar een autostoel en verder niks, de extra optie is het vervoer op een kinderwagen.
Wat ik net wou schrijven heeft Jewe al grotendeels geschreven! Het is voor een baby en klein kind tot ca. 14 maanden altijd beter om vervoert te worden tegen de rijrichting in! Een tweeling is alles dubbel en alles twee keer zo lastig soms , maar ook dubbel genieten Mocht ik zelf een tweeling krijgen dan opteerde ik voor twee maxi cosi's en bvb de Easy walker duo http://www.easywalker.nl/ned/duowalker.html , daar kan je ze beiden opklikken om boodschappen te doen; kleine uitstapjes: genre CB, etc etc