Gebruik openbare dames toiletten

Discussie in 'De lounge' gestart door ButterflyNova, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik was 9 van de 10 keer mijn handen niet in een openbaar toilet. Dat heeft namelijk helemaal geen zin, want de klink van de deur is over het algemeen viezer dan de toilet bril. Om over de kraan maar te zwijgen. Als de kraan met een sensor werkt, was ik meestal wel mijn handen. maar dan sta ik weer bij de deur met een probleem...

Vroeger nam ik dan altijd een doekje mee waarmee ik de klink vastpakte, maar je hebt nu steeds vaker van die turbo handdrogers en geen doekjes meer. En met mijn jas, daar gruwel ik van... Zit ik met al die viezigheid op mijn mouw...

En weet je, ik ben echt wel wat gewend qua viezigheid (vanuit mijn werk) maar een openbaar toilet ontwijk ik als het even kan. Ik gebruik meestal ook een billendoekje voor mijn handen, al vraag ik me af of het daar echt schoner van word, als in: Dood het de slechte bacteriën wel? In elk geval ben ik er nog nooit ziek van geworden, dus het zal wel goed gaan... ;)

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Als iedereen nu netjes zijn of haar handen wast na het toiletbezoek dan zouden de deurklinken ook een stuk schoner zijn toch ;) ?

Ben trouwens wel een voorstander van kranen met een sensor i.p.v. aanraken maar begrijp dat dit niet overal kan.

Ik heb thuis twee toiletten maar voor elk toilet gebruik een apart sopje, doekje en voor de kranen en alles om de pot heen gebruik ik ook een apart doekje dat ik tussendoor netjes uitspoel.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Oef, ben ik blij dat de vrouw van mijn baas zelf het toilet schoonmaakt! BRRRRRR.

4. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Ja ik poep zelf ook gewoon het allerliefst op mijn eigen pot hoor haha.. doe ik ook altijd wel. Vind dat op vakantie altijd ook moeilijk. Thuis doe ik de pot en de wasbak trouwens met weggooi doekjes.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik gebruik voor mijn toiletten (pot zelf dan) thuis van die wegwerpdoekjes van de Action/Lidl. Gebruik per keer 3-4 doekjes, mij maakt die paar euro niet uit.

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik let er wel op dat ik alles netjes achterlaat. Ook was ik altijd mijn handen na toiletbezoek, ik snap echt niet waarom sommige mensen dat niet doen.. Bah..

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nou, echt niet hoor..

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik ken meerdere schoonmaakbedrijven en instellingen met eigen schoonmakers in dienst die op deze manier werken.
    Ik vind het ook niet hygiénisch, maar ja....

Maar goed, jij kent dus een schoonmaakbedrijf die over 5 verdiepingen 25 toiletten moet schoonmaken en dus voor ieder toilet en wasbak schone doeken en een schoon sop gebruiken én dat doen ze ook binnen een uur.......

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Vrouwen-wc's zijn vaak smeriger dan de mannen wc's. Losse tampons, remsporen.. bleh. en het ergste: iedereen hangt er boven maar kan niet mikken en pist dan de bril onder.

En het vervelende met een kraan: met vieze handen opdraaien, wassen en dan met schone handen weer dicht.. was m'n handen wel maar desinfectiespul is wel fijn ja.. ;)

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Mamabri waarom wordt er niet met een spuitbus sop en wc papier/keukenrol oid dewc gedaan?

Zo doe ik het thuis igg.

Moet er niet aan denken om daar wasbare doekjes voor te gebruiken. Jakkie
    Scheelt ook weer een soppie maken :)

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hier op mn werk twee x het toppunt:

bloed op de bril, langs de pot en beneden op de vloer...
    Was echt bijna over mn nek gegaan. Dat zulke mensen bestaan...en het niet schoonmaken. Gatverdamme!
    Vond het er ook erg uitzien, geen idee wat er gebeurd is maar desnoods meld je het bij de receptie of poetser maar je laat t toch nietnzo achter?! Twee x gebeurd. Ik heb ik op hoge poten facilitaire dienstverlening gemaild (met foto's) om te benadrukken hoe erg t was. Vaak smerig hier en dat zou ik niet verwachten van de toch best nette mensen die bij ons werken.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, echt sop gebruiken we niet: we hebben daar speciale roze doeken voor en in het emmertje zit water. De toiletten en de wasbak spuit je in met schoonmaakmiddel. Ik denk dat papier te duur is en ik geloof ook niet dat dat werkt als je zoveel toiletten moet doen.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik ben binnen een minuut klaar Mamabri :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Waar ik werk had eens iemand ontlasting over de muren heen gesmeerd, dat is dus echt te ranzig, spoor je ook echt niet hoor.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen dat als ik op een openbaar toilet mijn behoeftes doe, ik zo snel mogelijk weg wil zijn. Ik kijk niet of ik toevallig iets heb achtergelaten of niet goed heb doorgespoeld.

Ik kom, ik zit, ik poep, ik ga.

16. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$
    O gatverdegatver :$:$

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ga sowieso nooit zitten op een openbaar toilet maar hang erboven, moet ik echt heel dringend de grote boodschap doen dan leg ik allemaal toiletpapier op de wc-bril en ga er dan pas op zitten.

Mocht ik werkelijk (wat zelden voorkomt) iets 'achterlaten' dan ruim ik het netjes op tenzij alles er te vies uit ziet om aan te raken.

Op een propere toiletruimte doe ik mijn handen wassen maar als de wasbak en kraan te vies zijn om aan te raken zeker niet MAAR heb altijd desinfecterende gel in mijn handtas die ik dan gebruik!

18. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, hangen kan ik niet hoor, heb hele eigenwijze pies :D. Maar heb vaak wel dettoldoekjes bij onderweg. En verder niet te veel bij stilstaan idd :)

19. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of ik pies in de bosjes ;) :D

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Bij ons op 't werk valt het toilet best mee. En in 1 toilet hebben we effectief zo'n sensor bij de kraan. En een deur waar je maar tegen te duwen hebt met je elleboog.

Op echt openbare plaatsen hangt het er bij mij vanaf. Sommigen vallen mee en ga ik rustig op zitten, bij sommigen ga ik gewoon lopen (ik kan echt niet al rechtstaand plassen of mikken - dan is alles nat incluis mijn kleding).
    Remsporen interesseren mij echt niet. Hele drollen daar loop ik van weg.

Mijn grote boodschap doe ik echt wel alleen thuis of eventueel op mijn werk (als 't echt niet anders kan). Maar niet op openbare toiletten.

Deel Deze Pagina