Mijn partner heeft 2 a coderingen gehad bij bkr allebei hersteld. Alleen de ene meer dan 2 jaar de andere op 9 november aanstaande 2 jaar geleden. Kunnen we toch een hypotheek met nhg afsluiten?
Ja al wel gekeken maar staat dat bij nhg normen wel kan maar nu nog de vraag welke bank zich houd de nhg normen?
De bank doet een aanvraag bij NHG dus dat zou niet uit moeten maken. NHG houdt zich aan haar eigen normen (logisch).
zolang er een A codering staat, wordt het moeilijk (lees geen hypotheek) De hypotheek adviseur zal je dit ook kunnen uitleggen. In principe ben je zwart op wit wanbetaler (misschien dat je er niets aan kunt doen) Helaas is t zo dat deze coderingen 5 jaar na het beeindigen van zo'n lening of achterstand, pas weggewerkt worden...
Via homefinance: Schulden Verder wordt naar uw financiële gegevens bij het Bureau Krediet Registratie gekeken. Indien u schulden heeft, heeft dat een negatief effect op de maximaal te verkrijgen lening. Hierbij wordt rekening gehouden met de werkelijke lasten (rente + aflossing). Indien de werkelijke lasten niet bekend zijn of er niet afgelost wordt, geldt volgens de normen van de Nationale Hypotheek Garantie standaard dat uw betalingsverplichting 2 % per maand bedraagt. Heeft u een studieschuld die geregistreerd staat bij DUO (Dienst Uitvoerend Onderwijs, het voormalige IBG of informatiebeheergroep), dan wordt er met 0,75% van de oorspronkelijke studieschuld als maandelijkse verplichting gerekend. De berekende maandlast verplichting wordt in mindering gebracht op uw toegestane woonlast. Mocht u bij het BKR een code hebben in verband met problemen met leningen in het verleden, dan geldt dat er geen hypotheek met NHG mogelijk is als uit de opgave van de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) blijkt dat sprake is van: een code 1 tot en met 5, of een code 1 tot en met 5, of een nog lopende schuldregeling (SR), of een A-registratie. Geen belemmering voor de verstrekking van Nationale Hypotheek Garantie vormen A-registraties en codes 1 waarbij: blijkens de opgave van het BKR een herstelcode (H) is vermeld, of blijkens de opgave van het BKR de desbetreffende lening is afgelost, blijkens een verklaring van de desbetreffende geldgever de achterstanden zijn ingelopen of de lening is afgelost.
Dus bij een herstelcodering zou t wel mogelijk zijn, alleen de vraag is of de geldverstrekker wel een hyp wil verstrekken. Met bkr codering houd t al snel op.
Ok bedankt voor jullie reacties allemaal. Het loopt bij ons via een hypotheekadviseur die keuze heeft uit meerdere banken/verzekeraars er liggen nu 3 hypotheekofferte aanvragen sinds afgelopen woensdag bij 3 verschillende banken. Is nu even afwachten of we een offerte krijgen. Tussenpersoon gaf wel aan dat het raar moest lopen als de bank geen hypotheek wilde verstrekken omdat we 25.000 euro eigen geld in de hypotheek steken, nhg nemen, overlijdenrisicoverzekeribmng, arbeidsongeschiktheidsverzekering en nog een potje achter de hand hebben van 15.000 euro.
Hier in het verleden een A notering gehad, ook herstel maar we mochten gewoon 5 jaar wachten...... Maar teken niets tot je een officiele offerte hebt hoor! Aegon wilde dat we eerst tekenden en daarna gingen ze pas de definitieve berekening maken.. ehhh not dus!
Geen ervaring met BKR codering. Wel hadden wij een lening, tot kort voordat wij een hypotheek afsloten. Geen achterstand daarvan trouwens. Wij hebben een mega restschuld (zelf voor gekozen). De enigste bank die ons nog wou hebben is de Rabobank. Hiervoor hadden wij een hypotheek bij de Aegon met levensverzekering/overlijdingsrisicoverzekering (woekerpolis).
Ik werk bij een hypotheekverstrekker die wel afgemelde of herstelde a-codering accepteert. Wij vragen alleen wel hoe de achterstand toen ontstaan is. Dit om te beoordelen wat de betalingsmoraliteit is.
Wij hebben al een koophuis maar willen graag verhuizen. Door dat ik mijn baan kwijt ben geraakt kon ik toen mijn hypotheek niet meer betalen inmiddels is dat al een tijd hersteld maar natuurlijk wel 5 jaar zichtbaar.
Ook al je een achterstand had op de hypotheek? Deze is inmiddels helemaal voldaan en een herstelcode. Koala28
Bij welke hypotheekverstrekker werk je? De achterstand van 1 is in juli 2012 al hersteld (na 2 maanden achterstand) en de andere in november 2012 (na 5 maanden). Mijn partner in de financiële problemen omdat hij toen ontslagen is en hij kon zijn hypotheek bij florius toen niet met nhg afsluiten wat hij van te voren wel beloofd was, dankzij mij en mijn familie is de achterstand volledig weggewerkt en sindsdien hebben we ook nooit meer een betalingsprobleem gehad. We hebben dubbel inkomen, ik een vast contract. Dus moet raar zijn wil een bank dit weigeren toch? De situatie is nu heel anders dan toen.
Jij hebt dus hetzelfde als mijn partner gehad. Bij de meeste banken las ik op internet dat als een achterstand (a of a1) 2 jaar hersteld is dat t wel mogelijk is, maar vaak bij achterstand hypotheek doen ze moeilijk. Behalve bij ing kon ik hier niks over vinden en misschien nog wel andere banken?