Wie wil even met mij meedenken? Verwarring

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kancamagus, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand even met me mee wil denken. Of in ieder geval mijn verhaal wil aanhoren haha.

In april 2016 werd duidelijk dat ik een leeg vruchtzakje had waarvoor ik mei gecurreteerd ben. Daarna de kinderwens even geparkeerd. Ik ga dan nogal drastisch te werk en heb een maand de pil geslikt. Ik kreeg zoveel klachten (vier weken bloeden), het vooelde niet goed. Gestopt met de pil en rustig aan weer begonnen met gehoor geven aan de rammelende eierstokken. Dat is nu sinds eind september.
    Mijn cyclus is sindsdien wat in de war. Het begint keurig 28 dagen na de laatste ongesteldheid met bruine spotting. Dit houdt vier/vijf dagen aan en dan breekt het flinkt door. Drie tot vier dagen. Best een lange menstruatie, maar soit. Dat is dan maar zo.
    Mijn laatste nod was 5 december (of 9, als je pas telt vanaf het echte doorbreken).
    Met goede moed heb ik me gewaagd aan ovulatietesten van Clearblue maar een eisprong heb ik nooit gevonden.
    Wel heb ik op 27 december helder en rekbaar slijm verloren (heel veel. Sorry voor de info). 28 december was het creme maar nog wel rekbaar. Als dit een voorbode is van een eisprong dan zou dit kunnen betekenen dat mijn nod een eind is opgeschoven?
    Ik merk dat het me bezighoud en me frustreert. Die dure ovulatietesten bleven ondanks het slijm geen smiley geven.

Een warrig verhaal misschien maar ik merk dat ik het fijn vind het even op een rijtje te zetten.
    Misschien meiden met eenzelfde of vergelijkbare ervaring?

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Je cyclus begint weer bij cd 1 zodra je rood vloeit.
    Dus 28dgn en 5 dgn bruin verlies is een cyclus van 33 dagen. Vanaf welke cd tot wanneer heb je ovulatietesten gebruikt?

33-14= cd 19 eisprong. Maar dit kan natuurlijk veel later zijn. Ik heb hem meestal rond cd 27 met een cyclus van 35 dagen!
    Dus rond cd 22 rekbaar slijm kan goed. Zodra de eisprong is geweest, verdwijnt dit.
    Je nod kan opschuiven als je eisprong later is geweest dan normaal of je nod blijft hetzelfde als je lf korter is dan 14 dgn.
    En bij 1x per dag testen met ovulatietesten kun je de piek missen als je een korte piek hebt.

3. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik moest ook echt twee, drie keer per dag de CB ovulatie testen gebruiken hoor!
    Heb 2 keer alleen in de middag een smiley gehad, en 1x in de middag en in de avond. Had dus een hele korte piek, die ik ongetwijfeld gemist had met 1x per dag testen in de ochtend.. of alleen in de avond.. Daarnaast had ik na de smiley ook nog eens binnen 24 uur de eisprong, dus dat ging ook nog eens super snel bij mij.

Misschien goed om eens ovulatietesten met een streepje te gebruiken? Zijn iets minder makkelijk aflezen, maar daarmee kun je misschien iets makkelijker een piek opsporen, en daarnaast zijn die ook een stuk goedkoper waardoor het niet zo veel pijn doet in de portemonnee..

4. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Bedankt voor het meedenken.
    Die tip van goedkopere testen is wel een goeie. Ik dacht, laat ik die smileys maar doen want die zijn lekker duidelijk. Ik wilde het vooral om een beetje inzicht te krijgen in het verloop van de cyclus. Jammer dat dat een beetje mislukt is.

Ik heb op de vanaf de 15e t/m de 30e zo'n test gebruikt, iedere dag ergens tussen 13.00 en 16.00 zoals op de verpakking staat.

Ik vermoed dat de eisprong veel later is geweest dan ik in eerste instantie dacht. We wachten af.

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Heb je wel ooit eens een positieve ovulatietest gehad?

ik heb namelijk ook cyclussen zonder eisprongen.

6. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Ik ben het deze cyclus voor het eerst gaan gebruiken dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Deel Deze Pagina