Momenteel heb ik nog klachten passende bij een beginnende hernia. Ik bezoek de fysiotherapeut en doe oefeningen. Werk wat minder. Ik probeer dus van mijn pijnklachten af te komen. Liefst natuurlijk voordat de baby komt. Het gaat al een stuk beter dan 2 maanden geleden. Ik zal uiteraard mijn fysiotherapeut ook om advies vragen over dit onderwerp, maar zie het ook wel gebeuren dat ik dat vergeet Is het aan te raden dat ik de baby straks ga dragen in een draagdoek? Na eerste zwangerschap met bekkenpijn en keizersnede ging het goed. Na tweede keizersnede, geen bekken klachten, droeg ik direct na thuiskomst uit ziekenhuis. Kan ik gewoon op geleide van de eventuele pijnklachten dragen? Iemand die dit weet?
Ik ben jaar geleden aan nekhernia geopereerd. En er is mij gezegd: mits je m goed gebruikt, je beter voor een draagzak kan gaan, dan hele dag de kleine op de arm. Nou ben ik niet zo een draagzak fan, vind t zo een gedoe om aan te krijgen en de baby er goed in te doen. Dus ik wacht even af wat voor een baby t wordt. Misschien wordt t dit keer wel een kleintje die niet de hele dag bij mama wilt. En heb voor buiten t advies gekregen zoveel mogelijk de kinderwagen te gebruiken.
Jahoor, ik zou gewoon dragen, voel aan wat voor jou werkt. Eventueel een afspraak maken met een draagconsulent om even te kijken wat voor knoop voor jou nu het prettigst zit.
Ik zou ook proberen te gaan dragen. Een kindje dragen in een doek of draagzak is minder belastend dan als je het zelf de hele dag vasthoudt.
Je kindje in de doek op je buik vind ik persoonlijk minder belastend voor je rug dan een kindje in je buik. Blijf goed aan je herstel werken en let goed op je houding (vooral tijdens het dragen!). Volgens mij is het dan geen probleem. Maar ik adviseer je wel om advies in te winnen bij een draagconsulente. Zij is hier speciaal voor opgeleid.