Meiden dank voor al jullie reacties! @ MV Jason ik ben idd niet van plan een wiegje te kopen. Ik ga gewoon voor de reiswieg van de quinny. Een wiegje past ook niet goed op onze slaapkamer. @ Ladyrabbit oh dat is helemaal een fraaie reactie wat betreft de katten! De baby zal er toch aan moeten wennen. Wij hebben ook 2 katten en die lopen gewoon door het hele huis alleen op onze slaapkamer en op de babyslaapkamer komen ze niet. Voor de rest denk ik dat de katten dadelijk banger zijn voor de baby dan de kleine voor hun ! Ik ga in elk geval het reiswiegje met een hoeslakentje en dan een gewoon lakentje met deken opmaken!
Twee molton(doeken) eronder zijn geen overbodige luxe... En een dubbelgeslagen hydrofieldoek eroverheen op spuughoogte Bij ons is de kat inderdaad ook nogal bang voor beeb. De eerste twee weken hebben we d'r extra in de gaten gehouden maar ze blijft bangig en afstandelijk naar ons zoontje toe dus sindsdien slaapt de kat weer gezellig bij ons allen op de slaapkamer!
De hoezen van het aankleedkussen passen trouwens ook om het matrasje van de kinderwagen.... misschien makkelijk om te weten...
Bij mij kreeg ik bij de intake ook een opdringerig gevoel over rooming in Wij hebben besloten om de kleine direct in zijn eigen bedje te laten slapen. Als ik zelf nog in bed lig mag de kleine wel bij op de kamer, maar dan ook in de kinderwagenbak of op een aankleedkussen bij mij als ik wakker ben. Maar ik wil de kleine graag gewoon 's nachts in zijn eigen kamertje. Dan laten we de eerste nachten de deuren open en de babyfoon aan, geen probleem. Maar ik zie het niet zitten op onze slaapkamer. Buiten dat we er ook geen zee van ruimte voor hebben trouwens!
Hi! Ik kan je onze ervaringen geven; hopelijk heb je er wat aan. In de weken dat onze kleine nog nachtvoedingen had, hadden we de reiswieg op het onderstel in onze kamer staan. Met die klossen onder je bed ideaal, want dan is de baby ook op de goede hoogte bij je en kun je lekker veel kijken . En met het onderstel kun je makkelijk wiegen. Wij hadden een extra schuimrubbermatrasje op maat laten snijden, zodat het met het matrasje van de reiswieg zelf 8 cm dik was. Makkelijk te krijgen op de markt of bij een schuimrubberhandel; die van ons was maar EUR 13 en in 5 minuten klaar! Uiteindelijk heeft onze kleine de nachten tot 7 maanden in de reiswieg geslapen (eerst dus bij ons en later op de eigen kamer, bij de oppas en als we uit logeren waren) en overdag in het ledikant op de eigen kamer. Zo was de overgang niet zo groot. Ik maakt het het op met een flanellen doek dubbelgevouwen op het matrasje. Daaroverheen een waskussenhoes. Onder het hoofdje een hydrofiele doek in een driehoek gevouwen (punt richting de voetjes) en dan gewoon een wieglakentje en wiegdekentje. Voor ons was dit ideaal; zou het bij een volgende zo weer doen. En het scheelt dat je geen aparte wieg hoeft te kopen. Succes met de laatste loodjes!
Even nog een aanvulling, De punt van de hydrofiele luier waar je kindje met zijn of haar hoofdje op komt te liggen moet naar boven gericht zijn en niet richting de voetjes. Doe je dit wel dan KAN je kleine met zijn gezichtje in de opening komen te liggen met alle gevolgens van dien. Dit heb ik zo geleerd in mijn kraamopleiding.
hier ook zoals alle drie gewoon nacht in kinderwagenbak bij ons en overdag eigen kamertje ik heb altijd geleerd (en in het ziekenhuis deden ze dat ook ) dat de punt naar onder moest liggen...omdat het daar met het lijfje opligt. Babys bewegen wel veel met de armen in de nacht en kunnen als de punt boven ligt de doek terug slaan. (heb trouwens zelf spw gedaan en stage op kdv en daar was de punt ook altijd naar onder gericht.)
Raar dat er zoveel verschillende dingen wordt gedaan met die punt van de hydrofiele luier. Bij hoe ik het geleerd heb in de kraamopleiding is het wel zo dat je de punt niet ziet. Je stopt de zijkanten onder het matrasje en de bovenkant van de punt ook. Zo liggen er geen dingen vrij.
dat kan ook natuurlijk hihi denk dat het net is wat je gewend bent maar zal dat eens proberen bij deze kleine vond het wel altijd zo gek idee dat ze een punt in hun ruggetje hadden liggen :s