Stomme vraag misschien maar op de website van Sensitest staat het volgende: Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon meetbaar in de urine en op de ovulatietest verschijnen lijntjes die de LH piek aanduiden. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z`n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heb je de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap. Bekijk bijlage 408905 Als ik het goed begrijp kun je het beste na een positieve ovulatietest 24 tot 48 uur daarna gemeenschap hebben, klopt dat? Ik wil even zeker weten dat het zo bedoeld is.
Nou voor je eispring optreedt ben je het vruchtbaarst... Het kan namelijk ook zo zijn dat je ei springt net als je ovu knalt. Het is binnen 48 uur.... Oké heb je dan nog wel tijd als je dan sex hebt maar ervoor is zeker ook belangrijk...
Je bent best dat je seks hebt bij de dag van een positieve ovulatietest en de dag erna. Zaadcellen moeten nog een eindje zwemmen (en overleven ook nog een tijdje in je lijf) en je ovulatie vind meestal ook even later plaats.
Ja dat dacht ik dus ook, al geeft Sensitest aan dat het dan nog 24 tot 48 uur duurt? Oftewel je zou altijd nog op tijd zijn? Uiteraard hebben we ook daarvoor gemeenschap, alleen willen wij het wel doen op de juiste dagen en doen we het om de dag. Je zult dan maar net op de 'verkeerde' dagen actief zijn
En als je een korte piek hebt, ben je met seks hebben ná je piek vermoedelijk wel te laat. Ik heb eens ergens gelezen dat het ook wordt 'afgeraden' om zo lang te wachten. Het sperma is ook niet 1-2-3 bij de eileider/het eicel. En waar het sperma 2 tot 3 dagen (of bij uitstekende kwaliteit nog langer) kan overleven, doet het eicel dit maar zo'n 12/24 uur (als ik het goed heb). Dus dan lijkt me de keuze rond de eisprong / rond de donkerste ovu test seks te hebben het beste. Maar dat is iedereen voor zichzelf
Hij kan ook al heel snel na de donkerste test springen. Het is niet pas NA 24-48 uur... Maar binnen... Dus kan ook voor die 24 uur zijn... Dus zodra ie positief is zo snel mogelijk aan de slag
Idd het is binnen 48 uur En ach als je zorgt dat je om de dag sex hebt in je vruchtbare periode zit je altijd goed
Klopt. maar het beste kun je gewoon om de dag seks hebben. Want na een positieve test krijg jij je ei tussen de 24 en 48 uur. Het kan dus ook zo zijn dat jij je ei krijgt 12 uur nadat je positief getest hebt. Omdat je alleen een inschatting krijgt, en geen specifieke dag. Wordt om de dag vrijen aangeraden.
Dank voor jullie reacties Het is dus alsnog lastig bepalen met zo'n ovulatietest. Dan maar duimen dat het een lucky shot is!
Dat heb ik ook eens gelezen, maar als dat zo is wat heb je dan aan die ovulatietest Dan kun je alleen maar bepalen of je daarvoor wel een beetje op tijd geklust hebt.
Ja en nee... Als je immers steeds je piek rond dag 16 krijgt kun je daar op gegeven moment opinspelen en gaan klussen van dag 15 tot dag 17. Wij klussen trouwens iedere dag rond lh Piek. Fijne aan deze testjes vind ik is dat ze beetje kunnen oplopen. Bij mij staat er tenminste al een zwak streepje de dag VOOR de dikke streep. We klussen dan dag voor, dag van en dag na.. De piek dat wil zeggen. Meestal voel ik de uiteindelijke eisprong tegenwoordig ook (beetje kramp in onderbuik) dan weet je ook dat twee dagen daarna klussen nog weinig zin heeft.
Klussen jullie rond de eisprong elke dag? Dat zou de kwaliteit van het sperma toch niet ten goede komen? Ik kan de eisprong nog niet zo goed voelen, heb ook veel last van mijn darmen dus weet nooit zo goed welke van de twee de klachten rond die tijd veroorzaakt.
Je ei komt ná je piek. Door het aangemaakte LH komt je ei vrij. Dus net voor of tijdens je piek maak je de grootste kans
Gisteren met Sensitest eindelijk een zichtbaar streepje op de test, nog niet zo donker als de controle streep maar was niet nodig om te turen. Dat was dag 16 van de cyclus. Vorige cyclus had ik op dag 17 een donkere streep, gelijk aan de controle streep, maar volgde mijn menstruatie toch al op dag 28 (geen 14 dagen later dus). Iemand daar nog een verklaring voor?
Sorry was een beetje snel getypt... Luteale fase... Google er maar eens op. Dat is de fase na de eisprong en tot je nod. Die kan 14 dagen zijn maar ook langer of korter