Overdag niet in bed willen slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Noosa, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Mijn zoontje is as donderdag 4 weken oud.
    Hij slaapt sinds 2 weken op zijn eigen kamertje.
    In het begin ging het overdag in bed slapen erg goed. Even mopperen en daarna lekker slapen soms zelfs van voeding tot voeding. 's Avonds was hij erg onrustig en wilde hij niet in zijn bedje slapen. Vaak hadden we hem dan beneden ook omdat er visite was.
    's Nachts ging het het dan weer super in zijn eigen bedje.

Maar sinds een paar dagen krijg ik hem overdag ook niet meer in zijn bedje in slaap.
    Hij gaat er bij de eerste tekenen van vermoeidheid in, is dan heel lief, ligt een beetje om zich heen te kijken en na 10 min. begint hij te mopperen. We laten hem huilen en binnen 10 min. is hij stil maar alleen voor een korte tijd. Hij slaapt 10 min. en wordt dan wakker en begint weer te huilen.
    Zo gaat het dan een hele tijd, echte lange slaapjes doet hij dus niet.

Is het een kwestie van doorzetten?
    We hebben hem al in een puccababy omdat hij erg onrustig is met zijn armen en zichzelf krabbelt.

Verder geef ik flesvoeding, 100cc. Vorige week kwam hij tussen de 3,5 en 4 uur. Sinds deze week haalt hij met moeite de 3 uur.

Ik hoop dat je wat tips voor mij hebt.

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe zwaar is hij nu dan?

Ik denk dat hij toe is aan meer voeding, geef maar eens 120+4, kijken hoe het dan gaat.

Groetjes Adrienne

3. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen wordt hij weer gewogen op het CB, maar 1,5 week geleden woog hij 3700 gram.

Ik zat ook al aan meer eten te denken, maar als hij dan om de 3 uur blijft komen dan krijgt hij toch veel te veel?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Waarschijnlijk nu 4000 gram. Dat is een normaal gewicht, dus mag hij best wat meer. Maak gerust die 120 + 4, maar dring niets op. Gewoon kijken wat hij er van opdrinkt, en de rest weggooien.

Waarschijnlijk laat hij er weer meer tijd tussen dan.

Groetjes en succes Adrienne

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga ik dat proberen, dank je wel!!

6. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

We zitten nu op 120+4 en dat gaat allemaal elke keer lekker op, ik geef hem 10cc extra water ivm harde ontlasting dus 130+4.

Toch blijft het overdag in bed slapen lastig. Soms slaapt hij wel makkelijk in en dan 2 uur achter elkaar, maar dit is niet altijd.
    We laten hem huilen en dan is hij in 10 min stil maar begint daarna weer. Dam weer 10 min stil en weer huilen.
    Dit duurt n uur en dan haal ik hem er maar uit.
    Wat hij ook vaak heeft is dat hij wel in slaap valt maar na een half uur huilend wakker wordt.

Heb jij nog tips of ideeën hierover?

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Die harde ontlasting, heeft hij die altijd al? Dat zou best wel eens de boosdoener kunnen zijn van het huilen.

Groetjes Adrienne

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen dagen gaat dat beter! Dat was sinds ik de fles omhoog had gedaan en nog niet t extra water.

Heb zelf het idee dat hij soms nog niet moe genoeg is ondanks dat hij gaapt.
    Misschien moet ik hem wat meer op zijn buik neerleggen zodat hij daarna lekker op zn rug kan slapen.

9. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze mogen wel op de buik, maar niet als je er niet bij bent. Het is altijd wel goed voor de voorkeurshouding om te wisselen.

Goed dat de ontlasting beter gaat, heeft dus waarschijnlijk toch te kort gehad. Missschien heeft hij ook even nodig om hier aan te wennen weer hoor.

Dat hij niet moe genoeg is kan, dat is dan een kwestie van uit proberen om hem langer op te houden, kijken hoe hij er op reageert.

Groetjes Adrienne

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reacties!

Ik hoop dat het vanaf nu weer gewoon goed gaat :)

11. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Graag gedaan hoor!

Deel Deze Pagina